| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325im E30 1987
|
34525 besök totalt |
|
Villken ljud!!!
måste göra avgas till min snart... även om ljudet inte kommer i närheten av din!!! _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||||||||
|
Vilket ljud!! hehe! Kör du raka rör utan kat eller?
Eller är det 11,25:1 kompet som gör så mycket väsen av sig jämfört med 8,8:1
Mitt rostfria fullflödes 2,5" system låter mycket mer "lagligt" Jag valde i och för sig den längsta dämparen de hade, men ändå!
Grattis till bilbytet, från blysläde till... hmm lite lättare blysläde
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||||||
3" hela vägen, ingen kat men en ljuddämpare längst bak !
He he...hmm...har ju inte varit så mycket mecka på sistonde, men när smurfen avyttrats så blir det väl lite skruva igen för att få ordning på nya åket ( som inte blivit döpt ännu....) ! Kul att ljudet gillas, jag gillar det också....
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||||
|
Re:
Jaha! Jag hade 3" system förut, efter katten i alla fall. Det väsnades mer än det systemet jag har nu. Men det nya låter VASSARE
Kanske skulle man göra slutdämparen "avtagbar" så man kan köra några "tunnelrepor" med raka rör ibland vid behov
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||||||
|
Re: BMW 325im E30 1987
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
Kan nog tänka sig en lite mordernare, tex M3 E36 !
Åker inte så mycket med den vet du, och faktum är att när man inte gasar en massa så låter den inte så mycket, mycket gas och över 4500 rpm, det är då den är riktigt nice...
Det får tiden utvisa om den gör...
Har lite tankar om färg, gul och blå finns ej med !!
||||||||||
|
Re: BMW 325im E30 1987
Har väldigt svårt att bestämma mig, finns mycket roligt att välja bland. Men en M3 E36 skulle inte sitta helt fel
_________________ Mika Häkkinen |
||||||||||
|
Lämpligen så kränger du det gamla chassit och bygger ett Grupp N chassie med vettiga fjädrar samt köper ett paket med justerbara krängare och lite delrinbussningar av Samuel så har du en "tävlingsbil" igen
Förövrigt stort grattis till bilköpet. Har sneglat lite på motorbygget på annat forum innan reglerna i BMW cup ändrades till max 2.5 liters volym. Ha det _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||||
|
Re:
Sitter redan justerbara krängare, powerflex överallt etc, så det är nog bara själva chassit som behöver bli lite vassare vad gäller väghållningen !
||||||||||
|
Äntligen en första uppgradering.....
Räknar med att Krille hjälper mig bygga på brake-ductsen lite, så en slang passar, har inte sätt så många ovala slangar !!!
||||||||||
|
Jaha.....börjar känna igen synen i garaget då...
Känns dock som ett räääätt mycket bättre utgångsobjekt !! Nu måste jag få tag på orginalframbromsok så fort som möjligt !! Bekant syn....
Detta blir bra !
||||||||||
|
|
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325im E30 1987
|
34525 besök totalt |