Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | 1, 2, 3 ... 108, 109, 110 >> 82 besök idag (1402870 totalt) |
Då är det dags att sätta igång med mitt Ex-jobb efter 4års planering.
Det ska bli ett rör-chassi som kommer att passa i en Bentley EXP Speed 8 kaross, men karossen är ett senare bekymmer. Själva chassiet är tänkt att vara klart tills den 29e maj när jag har redovisning av mitt ex-jobb. När resten av bilen är klar har jag ingen tid utsatt för jag vill inte behöva stressa med den och att jag måste få igång Lancian och få igenom Spriten genom besiktningen innan jag gör klart den här bilen. Det jag har tänkt använda bilen till sen är att köra Modsport och eventuellt besikta den som amatörbyggt fordon så jag får köra den på vägen. Är det någon tävlingsbils tillverkare som ser det här och tycker att jag skulle passa bra att jobba hos er är det bara att höra av er. Ungefär så här chassiet kommer att se ut när det är klart. En provkörning av den i Adams Car är två klasskompissar Erik (fetn) och Johan som sköter den delen som sitt ex-jobb http://youtube.com/watch?v=sR74a_0Mp Här är ett par FEM analysbilder den första är krafterna som blir när kan kör ned i ett gupp och den andra är för att testa vridstyvheten. Pedalstället jag gjorde för ca 1,5 år sedan för att jag inte hade något annat att göra. På den gamla goda tiden när jag inte hade fullt upp hela tiden. Passade på när jag jobbade i julas att bocka huvudbågarna. Blev tvungen att tillverka nya valsar till rör valsen för att det skulle passa mina rör och för att tillverka valsarna behövde jag tillverka ett svarvstål med rätt radie. Här är dagens jobb, byggt en jigg att bygga chassiet på. Det var allt för i dag, mer kommer i morgon. |
||||
Så fort jag såg rubriken så tänkte jag på någon 50-60tals Bentley, men när jag hittade en bild så var det minst lika coolt.
Vad hade ni tänkt för drivlina Lycka till med bygget bild snodd från nätet [/img] |
||||
|
||||
En sak jag har funderat på när det gäller ritningar på egna bilar är att ev. figurer nästan alltid sitter med böjda ben i dem. Vill man verkligen göra det, eller är ritprogrammens gubbar enormt långa?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Enligt min SFRo-man så vill de inte att man har för raka ben. Tänk dig att du panikbromsar in i ett hårt föremål som inte ger vika med högerbenet helt rakt - automatlåda nästa!
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Hade sätt den sidan redan och på måndag får jag förhoppningsvis en 1:18 modell av bentleyn som jag ska försöka få scanad med en 3d skanner som finns på skolan, så kan jag använda det sen till att göra karossen av.
Förnärvarande blir det en Audi låda i den, men lyckas jag få tag på någon annan låda som inte sticker ut lika långt bak så byter jag mot den. |
||||
|
||||
|
||||
Måste ju bygga nått som kan utmana dig runt mittsverige banan
Ingen aning om hur en sån ser ut, men det låter inte billigt. Audi lådan jag har är till en 4wd audi som jag kommer byta ut torsendiffen i mot en spole. |
||||
Här kommer dagens jobb, blev en del av buren. Är osäkert att jag hinner något i helgen måste jobba då, men jag ska försöka få dit ett par rör till under helgen.
Gjorde hål i jiggen för att sticka ned huvudbågarna, blev enklast att justera längden då och att allt står still. Tillverkade en rör notch förra veckan som blev invigd i dag. Dagens jobb: |
||||
Det här blir ett bygge av rang minst sagt, kommer som många andra med mig att följa detta bygge.
Kan förstå att du har skrivit 20?? att den ska bli klar...... LYCKA TILL!!!!! _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||
Extremt likt pedalstället jag ritade och tillverkade till Luleås andra SAE-bil, den med blå ram och svart kaross. Ruskigt likt!! Roligt exjobb... _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
Kan hända att jag använt det som mall när jag gjorde det. Plockade isär det och ristade av det på bitarna som skulle fräsas och vevade efter det. Inge fusk med cnc här inte Får tacka för en bra design |
||||
|
||||
Är inte så specielt svårt att ta sig in/ut, men det kommer nog krävas snap-off ratt. Motorn var tänkt från början en Volvo T5 men den passade i datorn men verkar inte vilja göra det i verkligheten, blev för lång Därför blir det en Audi V8a med dubbelturbo i stället, sitter en sån i orginalbilen så jag kan inte vara sämre. och jag tror nog det blir billigast och driftsäkrast så också. |
||||
_________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||
Bra beslut!!! En volvo R5 i denna bil hade varit att häda _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | 1, 2, 3 ... 108, 109, 110 >> 82 besök idag (1402870 totalt) |