Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | << 1, 2, 3, 4 ... 108, 109, 110 >> 53 besök senaste veckan (1403702 totalt) |
Jag pratade med Sbf och dom sa att det var modsport jag kunde köra med den, finns en klass där det är tillåtet med kit-cars. Och jag bygger ju nästan en kitcar av en befintlig bil, visserligen inte en produktionsbil, men åtminstone en bil som funnits innan.
|
||||
har du läst reglementet? tillåtna bilar är modifierade sportvagnar ej ursprungligen byggda för tävlingsbruk.kit cars går in i modsport 1 det är helt riktigt.sen undrar jag om du inte kommar att hamna över maxgränsen på 1400kg med en turboladdad 4.2 liters maskin?
_________________ Peter Inerud |
||||
Det blir nog svårt att nå 1400 kg om han inte bygger in AC helläder och knackar karossen i 2mm plåt _________________ Pontus Fyhr |
||||
4.2*170=714hk => 1785kg i ModsportI Vill du köra överladdat blir det att max ha 3.29 Liters volym för 1400kg. 2.5Liters överladdad 8ventilare ger 938kg (375 hk), lite lämpligare designmål kanske (dussinmotor iofs). När det gäller tillåtelse i Modsport så görs bedömningen av förarföreningen. Kolla med Joakim Unnebäck
|
||||
det står klart och tydligt vad man får använda som förebild. det var till och med så ett år att villy zelinsky fick åka hem med sin lotus eftersom man ansåg att bilen inte passade in i modsport.vi vill gärna ha fler tävlande till klassen men då ska det byggas efter reglerna.som jag ser det så är väl RS den enda klassen ett sånt bygge passar i, förutom motorn då.
_________________ Peter Inerud |
||||
Hm jaha, hade inte riktigt läst det där om motorn riktigt, hade mest inriktat mig på chassiet än så länge. Blir att strunta i turbonarna då, nu blir det bygga frän sugmotor istället Någon som vet vart man kan köpa vassare kammar till en sån här motor? 4,2 liters V8a från en Audi V8 -89a? Visserligen har inte riktigt min ekonomi råd med det justnu, men kan vara bra att veta till sen när det är dax för motorbygget. RS vilken klass är det? Är väll inte Roadsport? |
||||
Har man byggt något extremt är det nog bara hos SLC man är välkommen här i landet. Åtminstone om man inte gillar tanken på en bil ful med blysäckar... Och SLC är återigen mer än "bara" långlopp
Fast det lär väl ta ett par år innan du och bilen står på startlinjen _________________ /Kristian Elisson |
||||
Ja vi tycker lite annorlunda hembyggda bilar är bara kul och ser självklart till att sådana bilar får köra på något sätt.... Om dom bara klarar av SBF säkerhetskrav.... så SLC GT får du köra iaf om du vill....... som jag ser det så är ju din bil rätt jämförbar med Speedlab gängets Corvette som ju också skrivs rätt mycket här på rejsa om just nu i en annan projekt-tråd ..... |
||||
Host, host, Scatto, host, harkel... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Får kolla SLCs reglimente då istället, SLC sprint kanske skulle vara något, för långlopp är jag inte så intreserad av iom att jag är egentligen konstruktör och inte chafför, tycker det är mer givande att bygga en snabb bil än att sitta och nöta en massa varv. Lär ta ett par år innan den är klar, men det bör gå snabbare att bygga klart den här än Spriten nu när jag snart har pluggat klart så jag får bättre ekonomi och bättre med fritid. |
||||
Bygger ju efter SBFs säkerhetskrav så det ska väll inte vara allt för stora problem. Är väll det där då med hjälmkrossarstaget som kan bli lite problem nu med rundade bågen. |
||||
Justnu är det masift, lägger på lite olja innan jag använder den. Skulle den bli glapp borrar jag upphålet och sätter in en bussning med fettnibbel i. |
||||
På påstånde ett håller jag med dig...men mer fritid... Nä jag ska inte retas med dig...men personligen tycker jag friheten man hade när man pluggade var otroligt skön. Så är det inte riiiktigt numera... |
||||
Jag tycker att när jag pluggar så finns det inte riktig tid som man kan kalla fritid, antingen måste man gå på lektioner, skriva massa onödiga raporter eller plugga till tentor. Och utöver det måste jag även hinna med att jobba en del för att slippa leva som en vanlig student som bla. inte har råd med en bil och måste fundera på hur man ska få csn att gå ihop. Att leva så vägrar jag. När jag jobbar på sommrarna så blir det att kl 16 när jag slutar då är det slut och man behöver inte tänka mer på det förens nästa dag och man har hela helgen ledig. En fördel dock med tiden när man studerar är att man kan strukturera om själv när man vill göra de olika sakerna. |
||||
Retas väl bara lite med dig för jag känner igen mig i din sits helt å hållet. Ångest för tentor, ångest för att få ekonomin att gå ihop. Inget kul liv mao. Men just din sista mening är det jag stör mig mest på, att trots flexibelt jobb kan jag inte styra min tid som jag vill. Sorry, detta blev ju OT...och det hinner vi inte för jag vill se dig bli klar med detta trevliga projekt. |
||||
Ångest för ekonomin var ganska länge sen jag hade, för nu jobbar jag alla tid som blir över så det är inge problem, problemet är bara att få tiden att räcka till.
Sen att det blivit offtopick spelar inte så stor roll är lite lungt nu några dagar tills jag får klartecken av dom som fått för sig att optimera hjulupphängingen att bestämma exakt vart dom vill ha infästningarna för A-armarna och innan dess kan jag inte göra specielt mycket mer än att skirva rapporten. |
||||
Racersportvagnar. Mgcc säger såhär http://www.mgcc.nu/aktivtex.htm#Race |
||||
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | << 1, 2, 3, 4 ... 108, 109, 110 >> 53 besök senaste veckan (1403702 totalt) |