Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Ordförklaringar
955 besök totalt
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848


Trådstartare
När man läser på forumet dyker de ibland upp ord som man inte är riktigt säker på vad de betyder.

En tanke är man kanske skulle kunna ha ett underforum där man antingen lägger ut en ex. fråga med rubriken: Castervinkel och sedan i inlägget ber om att få begreppet utrett, ett annat sätt som kanske skulle funka är om någon känner att man vet mycket om en speciell företelse och kan dela med sig, att denne då skapar en tråd på samma sätt och själv skriver sin förklaring där.
Det vore väldigt bra med ett en sådan samling av kunskap i och med att det är rätt bland med folk här, en del gillar att fixa med väghållning men kanske inte är så hemma på termer och funktioner i motorn, medan andra trimmat mycket motorer och vet precis alla termer som hör dit men inte är så hemma på väghållnings termer/fenomen.


Det finns som sagt redan nu många underforum, frågan är om det t.ex. ska finnas två datorspelsforum? Dvs ett för spel och ett för rejsa serien.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41594

Forumägare
Forumägare

Jag vet inte... en väldigt bra metod är ju annars att bara använda sökfuntionen (och kanske börja med att bara söka i "best of..." forumet)

Hittar man inget efter att ha letat lite så kan man ju fråga i huvudforumet och är det en bra fråga som får bra svar så flyttar jag det till "best of..." sen :-)

Just nu är sökfunktionen väldigt men det löser sig ju så fort den nya databaservern är ihopbyggd

---

Vad tycker ni andra?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Rejsa.nu ordbok?
Sammanställa ett material med bara grundläggande info om benämningar.
Inte som ett forum utan som ett FAQ

Bara nån som ska orka iofs

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag vet inte... en väldigt bra metod är ju annars att bara använda sökfuntionen (och kanske börja med att bara söka i "best of..." forumet)

Hittar man inget efter att ha letat lite så kan man ju fråga i huvudforumet och är det en bra fråga som får bra svar så flyttar jag det till "best of..." sen :-)

Just nu är sökfunktionen väldigt men det löser sig ju så fort den nya databaservern är ihopbyggd

---

Vad tycker ni andra?


söka funkar ju jättebra oftast, men ibland kan jag tänka mig folk tycker att de är lite pinsamt att fråga. Sen så kanske det finns massor av artiklar som behandlar ämnet men inget som kort och enkelt svarar på vad de är. Vi får funderar lite på det kanske

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Foruminfo/frågor
Ordförklaringar
955 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande