Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-08-09 MSLS tävling nr 4 Sviestad
1, 2   >>
5266 besök totalt
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Tja!

Var ute och kikade lite i början av loppet, passade även på att prova min nylånade kamera så det blev några bilder innan batteriet var slut.

Det var lite blött innan start...



...men det verkade klarna upp när starten gått!




Kompisarna i #24 JW TKS Racings Ascona som jag körde med förra året:


KF Racings S40 rullar stabilt:


Lite blandat:



Det var allt från mig, hoppas kunna återkomma efter nästa rejs med fler bilder från hela det loppet!

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Magnus K skrev:
Tja!

Var ute och kikade lite i början av loppet, passade även på att prova min nylånade kamera så det blev några bilder innan batteriet var slut.
KF Racings S40 rullar stabilt:

Mvh
Mangan


Bra bild, har du fler?

Jodå, bilen rulla lättare än någonsin, satte nytt varvrekord, 1:12.586
och tog 2aplatsen i klassen, 7a totalt.

Alla i teamet förbättrade sina tider.

Tråkigt att så många bröt bara.. thumbs down

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



kul med lite bilder! har du någon mer på Blommenhof? Jag körde ju första timmen för en gångs skull så det vore kul om du fick några bilder på min framfart Magnus.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Fina bilder Magnus. Tycker gott du kan fotografera på fler MSLS tillställningar.

_________________
William Ekström
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hooka Hey's oranga Porsche var den rökfri den här tävlingen

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
steffe skrev:
Hooka Hey's oranga Porsche var den rökfri den här tävlingen

Så vitt jag såg, ja.

Erik/Spirou944t & Patrik/patand:
Jag fick inte så många fler bilder tyvärr, hade missat att ladda upp batterierna ordentligt så jag hade bara första 15-20 minuterna av rejset. Ska dock spana lite bland bilderna igen!
Men med lite tur kommer det fler bilder på nästa rejs, ska ta med fulladdade batterier då!

Mvh
Magnus

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



steffe skrev:
Hooka Hey's oranga Porsche var den rökfri den här tävlingen


Jo det rök inte mycket om den vad jag såg... men den gick inte så länge denna tävling heller. Vet dock inte vad problemet var.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Magnus K skrev:
Erik/Spirou944t & Patrik/patand:
Jag fick inte så många fler bilder tyvärr, hade missat att ladda upp batterierna ordentligt så jag hade bara första 15-20 minuterna av rejset. Ska dock spana lite bland bilderna igen!
Men med lite tur kommer det fler bilder på nästa rejs, ska ta med fulladdade batterier då!


Shit happens som man säger...

Ser fram emot bilderna från nästa race då!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

patand skrev:
steffe skrev:
Hooka Hey's oranga Porsche var den rökfri den här tävlingen


Jo det rök inte mycket om den vad jag såg... men den gick inte så länge denna tävling heller. Vet dock inte vad problemet var.


Förra SLC racen så höll den 3h + 3h45m och tog andraplatsen i båda racen men den rök enormt när de släppte på gasen.
De skulle in och mappa om den under sommaren

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



steffe skrev:
Förra SLC racen så höll den 3h + 3h45m och tog andraplatsen i båda racen men den rök enormt när de släppte på gasen.
De skulle in och mappa om den under sommaren


Å sjutton! Den KAN alltså hålla ett helt race, kanske t.om 8 timmar.

När den går är den ju snabb, men oftast håller den inte hela racen i MSLS tyvärr. Den har väl "alltid" rykt ganska kraftigt när de släppt gasen. Men gjorde inte det i lördags som sagt. Antagligen har de mappat om den då.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Vart håller alla trevliga fotografer hus nu när man för en gång skull fick köra lite räääserbil?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Magnus K skrev:
Ska dock spana lite bland bilderna igen!

Har spanat nu, men jag hittade bara halvmissar (nån baklucka här och en suddig front där bland totalt 40 bilder) så jag ber att få återkomma.
(Jag har en radda fler bilder på #24 men de tog jag mer av eget intresse och skickar direkt till teamet. )

Andreas L:
En fotograf hoppas på att kunna återkomma framöver och att ni kör det rejset också!

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Andreas Lidström skrev:
Vart håller alla trevliga fotografer hus nu när man för en gång skull fick köra lite räääserbil?


Var du med och körde SAABen som stod bredvid oss kanske? Har dålig koll på vilka rejsianer som kör vad och när...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



patand skrev:
Andreas Lidström skrev:
Vart håller alla trevliga fotografer hus nu när man för en gång skull fick köra lite räääserbil?


Var du med och körde SAABen som stod bredvid oss kanske? Har dålig koll på vilka rejsianer som kör vad och när...


Jupp, insåg samma sak sådär lagom för sent...att jag nog borde hittat dig kring den bilen.
Vi får hälsa nästa race om vi får en plats.

Vi tackar dock för er taskiga radioutrustning i slutet av racet så er pilot var osäker på om han slogs om position med RC:s S60 och tog det säkra före det osäkra och höll honom bakom sig. thumbs up Det gjorde iaf inte ont att få lite andrum i kampen om tredjeplatsen mot en ganska mkt snabbare bil.

Egentligen är bilen helt fel kalssningsmässigt men vi är glada att vi hängde med så bra som vi gjorde iaf.
Nu får vi trimma motorn lite, montera större bromsar och fila på chassiet innan nästa race.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Andreas Lidström skrev:
Jupp, insåg samma sak sådär lagom för sent...att jag nog borde hittat dig kring den bilen.
Vi får hälsa nästa race om vi får en plats.

Vi tackar dock för er taskiga radioutrustning i slutet av racet så er pilot var osäker på om han slogs om position med RC:s S60 och tog det säkra före det osäkra och höll honom bakom sig. thumbs up Det gjorde iaf inte ont att få lite andrum i kampen om tredjeplatsen mot en ganska mkt snabbare bil.

Egentligen är bilen helt fel kalssningsmässigt men vi är glada att vi hängde med så bra som vi gjorde iaf.
Nu får vi trimma motorn lite, montera större bromsar och fila på chassiet innan nästa race.


Självklart ska vi skaka tass nästa tillfälle!

Hehe... ja radioutrustningen var ju inte trasig... vi missade att koppla in sladden vid förarbytet... Vi kan bara gratulera till 3:e platsen vid er premiär! RC:s S60 ÄR snabb...

Vår bil är ju egentligen också fel för klassen, allt utom R-däcken platsar ju i klass 5 på vår bil. Men det verkar funka ganska bra att slåss om bra placeringar i klass 6 med en "klass 5" bil. Ni kan väl iof aldrig hamna i någon annan klass i MSLS pga turbon på er dieselsaab. Men trimmar ni motorn så blir det nog svårt för oss att hänga med, vi var ju snabbare denna gång på banan men det verkade som ni mest saknade motoreffekt.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



patand skrev:
Andreas Lidström skrev:
Jupp, insåg samma sak sådär lagom för sent...att jag nog borde hittat dig kring den bilen.
Vi får hälsa nästa race om vi får en plats.

Vi tackar dock för er taskiga radioutrustning i slutet av racet så er pilot var osäker på om han slogs om position med RC:s S60 och tog det säkra före det osäkra och höll honom bakom sig. thumbs up Det gjorde iaf inte ont att få lite andrum i kampen om tredjeplatsen mot en ganska mkt snabbare bil.

Egentligen är bilen helt fel kalssningsmässigt men vi är glada att vi hängde med så bra som vi gjorde iaf.
Nu får vi trimma motorn lite, montera större bromsar och fila på chassiet innan nästa race.


Självklart ska vi skaka tass nästa tillfälle!

Hehe... ja radioutrustningen var ju inte trasig... vi missade att koppla in sladden vid förarbytet... Vi kan bara gratulera till 3:e platsen vid er premiär! RC:s S60 ÄR snabb...

Vår bil är ju egentligen också fel för klassen, allt utom R-däcken platsar ju i klass 5 på vår bil. Men det verkar funka ganska bra att slåss om bra placeringar i klass 6 med en "klass 5" bil. Ni kan väl iof aldrig hamna i någon annan klass i MSLS pga turbon på er dieselsaab. Men trimmar ni motorn så blir det nog svårt för oss att hänga med, vi var ju snabbare denna gång på banan men det verkade som ni mest saknade motoreffekt.


Att en klass 5a kan vara med i klass 6 visade ju Driving Event förra året, pallplats med nästan bara hyrförare i en standard JTCC-S40.

M3an går fint, är det fortfarande 2-liters motor i den, eller har ni riktig E30M3-spis?

BTW, skall ni byta bil?

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Jo jämnhet i långlopp är ju som vi alla vet A och o. Inget vinner man av att stå i depån.

Detta racet hade vi bra hjälp av en ung och mkt snabb gästförare, en nga äldre långloppsdebutant som snabbt hittade ner på gångbara tider samt mer ordinarie LeMans-Bosse och undertecknad...som iaf blev av med rattrosten under sitt pass. Nästa gång ska det helst gå lite fortare...gammelgubben (Läs: Bosse) slog ju min snabbaste varvtid med nga 10-delar. >
Fast jag hade lägre snitt.

Sugen på en riktig (M3E30) bil Erik?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Vem körde under ert sista pass? Gick undan värre då såg jag.

Att DrivingEvent kom så bra i klass 6 är bara så kul, säger mycket om hur det såg ut på tävlingarna...mycke depå var det.

Å Andreas, jag har ju redan en riktig bil (951:a)

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Spirou944t skrev:
Vem körde under ert sista pass? Gick undan värre då såg jag.

Att DrivingEvent kom så bra i klass 6 är bara så kul, säger mycket om hur det såg ut på tävlingarna...mycke depå var det.

Å Andreas, jag har ju redan en riktig bil (951:a)


Patrik, vår unge och snabbe kille, körde sista.
Tidigare har han kört bla Polo Cup i Tyskland med stor framgång. Han tillhör väl en av våra mer lovande racingstjärnskott skulle jag våga sticka ut hakan och säga.

Mkt inspirerande att åka samma bil/race som en rattvridare som verkligen vet vad han gör och som kan ge värdefulla tips. Han kapade ca 1 sekund i sitt sista pass jämfört mot det tidigare...som var fullt tillräkligt snabbt och onåbart det ansåg jag...
Jag fick dock veta vad han ändrade så nu gäller det bara att bita ihop för att kapa minst en sekund själv...så man kommer ner i "Erik S40"-tid.
Enda minuset var att vi inte hann få dit loggingen till racet så man i efterhand hade kunnat jämföra sina egna halvmisslyckade varv med en som kan åka. Men det kommer nästa race då Patrik "hotat" med att vara med igen.

oavsett så gav hela tillställningen mersmak. MSLS som helhet och arr, medtävlare, fighter på banan, det mesta var stort plus.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Spirou944t skrev:
Att en klass 5a kan vara med i klass 6 visade ju Driving Event förra året, pallplats med nästan bara hyrförare i en standard JTCC-S40.

M3an går fint, är det fortfarande 2-liters motor i den, eller har ni riktig E30M3-spis?

BTW, skall ni byta bil?


Ja det har ju varit problem med driftsäkerheten på klass 6 bilarna tidigare år. Detta år verkar det dock som att några börjar få ordning på bilarna. Det såg man ju inte minst på racet i lördags då de 4(!) översta placeringarna i totalen togs av klass 6 bilar!

Vi har en äkta M3E30 spis i bilen numera, 2,3 liters varianten. Genomgången, intrimmad på rullar och ger 188hk på bakhjulen.

Så vitt jag vet så ska vi inte byta bil... tänker du på att Thomas även köpt en dieselsaab? Den har han lite andra planer för, kanske blir Blommenhof ett tvåbilsteam nästa år...

Jag, Torbjörn och Tord som alla är eller har varit Porscheförare försöker dock övertyga Thomas om att byta M3:an till en frontmotorporsche... men det lär knappast hända så länge M3:an går så fint som nu!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Eller hellre en svansmotor-Porsche thumbs up

Men han har ju investerat i rakt motsatt riktning, frontmotor och framhjulsdrift.

Vår gamla pålitliga M3:a får nog rulla vidare.

_________________
Thord Johnsson
Citera
Eftersnack
2008-08-09 MSLS tävling nr 4 Sviestad
1, 2   >>
5266 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande