Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-09-07 Opel Sport Club, GTIklubben m.fl. Sviestad.
1, 2, 3   >>
8666 besök totalt
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Precis hemkommen från Sviestad. Kul med träff där, åkte med 'tjipp' och Mika i Skoda Fabia RS:en då Lupon fick stå över denna körningen.

Kul folk och massa bilar man kände igen och några nya.
Men väldigt dålig uppslutning med VW-folk denna gången, rekordlågt deltagande rent av? Var väl 6 eller 7 vw's där och körde om jag räknar rätt... Desto fler oplar och andra bilar vilket jag tycker är kul, väldigt jämna bilar såg det ut att vara ändå.

Kul och träffa bekanta och nya ansikten härifrån detta och andra forumet.

Bilder läggs upp här när dom är klara.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11192



Tack OSC och Gti-klubben för träffen på sviestad, samt tack till alla trevliga människor som var där. Nu blev det inte så mycket kört för min del () mend et får tas igen någon annan gång.


Barbapappa skrev:
Men väldigt dålig uppslutning med VW-folk denna gången, rekordlågt deltagande rent av? Var väl 6 eller 7 vw's


Var det inte lite dålig uppslutning generellt? Jag tror att det beror mycket på vädret, fram till i fredags sa ju vädret att det skull regna hela söndagen så det avskräcker väl en del. Vanligaste bilen på banan var kadetter, bara de var ju isåfall mer än alla vw's ihop.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Vi från Lazzat tackar oxå

Ja jämnsnabba var dom flesta av oss, särskillt jag och C kadetten, vi jagade varandra i 3 pass, och det skillde inte en tiondel mellan oss. Opeln var snabbare ur kurvorna trots mindre effekt, jag var snabbare in i dom trots tyngre bil

Fick tillfälle att prova laptimern jag laddat ner i min telefon, riktigt lärorikt att testa olika spår, växlar mm och se direkt var det gav för resultat, 1.12,2 som bäst.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Tackar så mycket för att man fick vara med och leka. Körde slut på mina bromsbelägg totalt på sista repan. En av bromsbeläggen som sitter utom synhåll på insidan tappade resterande friktionsmaterial vid inbromsningen efter målrakan... spännande Mina DS2500 gick slut på samma sätt på Rejsa träffen på Sturup, satte då dit original belägg med +50% kvar. = original är inte riktigt gjort för bana

Intressant att ta sig hem på motorbroms och kryckan

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



Tackar även jag för en trevlig tillställning!

Blev en del kört med Skoda dieseln!
Då det är så kinkigt med obes bil å sånt på dessa träffar.
Men det är ju inte fel att få lufta "åka till jobbet bilen" i bland heller..
Dock blir man ju alltid sugen på mer av allt!
Bättre bromsar, bättre chassi framför allt bättre hjulvinklar så man slipper åka på hela däckstexten på v-fram
Men så va det ju det där med att det va åka tilljobbetbilen igen hmm....

Ja då sitter vi bara å väntar på alla fina biler från dagen!
(fanns bra många bra fotografer med denna gång så sitt nu inte å tryck på bilderna hemma i er ensamhet.. Lägg upp dem!!) thumbs up

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 805



Jag tror att väderprognoserna gjorde att det var många som stannade hemma men inte mig emot då det blev mycket bantid för egen del

Det var första gången jag var på Sviestad och jag tyckte banan bjöd på mycket skoj trots att det var lite blött på vissa ställen så kunde jag använda mycket av effekten i motorn

Det var kul att jaga M3Jonas på sista körpasset för min del, jag trodde inte jag skulle ha så stor chans att hänga med men det gick ju bra

om någon har tagit lite actionbilder på min silvergråa Golf etta med vit huv så får ni gärna lägga upp dom

_________________
Per Lundin
Porsche
Golf Mk1 1.8T - såld
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Tack till Opel och GTI klubben för en kanontrevlig dag.
om man ändå ska vara lite gnällig så ska det vara att fiket inte var öppet, man blev rätt hungrig i slutet av dagen.

Det blev rätt spännande när det var blött lite här och där på banan. Kände inte någon anledning till att åka på mer effekt än vad grundladdet ger.
Mina bromsar funkade sådär, de funkade finfint några varv men sen kändes det som om skivorna blev vrålkrokiga. Konstigt nog gick det över när man lät bil och bromsar svalna igen.

Kände mig rätt ensam på slutet av dagen då man var ensam om att stå i uppliningen i kön bland de som körde på pr licens...

_________________
Jonas Edling
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lite OT.

Har du ingen projekttråd på den där Golfen Raz den såg ut att gå riktigt bra.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8018



Dignell skrev:
Lite OT.

Har du ingen projekttråd på den där Golfen Raz den såg ut att gå riktigt bra.


En lång tråd med läsning om en av favoritbilarna... http://www.raz.se/phpBB2/viewtopic.php?t=12
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
En lång tråd med läsning om en av favoritbilarna... http://www.raz.se/phpBB2/viewtopic.php?t=12
Finns även en byggtråd på detta forumet. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=22931&highlight=

_________________
Peter Karlsson
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Roligt att äntligen få känna på lite bankörning med Porschen. Jag tog det dock ganska lungt och släppte om de flesta andra. Speciellt chikanen var lite otäck då den var avgräsad med däckstravar. De skulle nog orsaka ordentlig skada om man körde på dem.

Det var också roligt att träffa på gamla bekanta från tiden då man körde Golfen, samt träffa en del nya ansikten.

Att man inte ska köra fort in i korvor med en 911'a upptäcktes ganska snart, då det direkt resulterade i ett bakvagns släpp... då gällde det dessutom inte att fega. Fegar man i detta läge misstänker jag att det resulterar i en klassisk retur med påföljande snurrning... En positiv erfarenhet var att bromsarna inte förändrade karakär under passet utan kändes pålitliga hela tiden(kan bero på att jag inte pressade 100%). Att fjädringen kändes ganska slapp och mjuk för bansmiskar åkning ver kanske inte helt oväntat, får se om detta kanske kan ses över i vinter...

I övrigt så får man tacka för en bra genomförd traff!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Var är alla bilder tyckte man såg kameror överallt

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83



Var där och kikade en stund och fick några bilder.
Är inte van att ta på saker som rör sig så resultatet är sådär

Självklart tog batteriet slut när raz låg och jagade en viss m3...
och även om jag inte har bild på det så tycker jag att båda bilar verkade gå riktigt fint thumbs up


Ska nog ta tag i busbilen för nu vart man sugen på lite gasande

Bilder var det ja: http://s135.photobucket.com/albums/q141/tomasj18/Sviestad/

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



ThomasT skrev:
Roligt att äntligen få känna på lite bankörning med Porschen.............


Ja, ja, men ska du inte koncentrera dig på vart du är på väg lite mer tror du?


Foto av onk

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Nils Classon skrev:
Ja, ja, men ska du inte koncentrera dig på vart du är på väg lite mer tror du?
om du tittar lite närmre på vingen så märker du att den fortfarande är infälld... Alltså är jag på väg ur depån...


Bättre focus på körningen:


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1678



Jag blir så sne på mig själv. Jag hade fått för mig att det var på lördagen det var, och eftersom väderprognosen såg så dålig ut fredag kväll så struntade jag i det. Hur det egentligen låg till gick inte upp för mig förrän mitt på söndagen när Johan Östensson ringde frågade efter mig.....

Kadetten körklar och allt upplagt för lite köra, och så slår dementsen till och förstör alltihop .

(Men en jävla tur att jag inte åkte ner på lördagen, det hade var lagom snopet....).

_________________
Markus Ålind
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003
Inlägg: 707



Jag är nöjd efter söndagens äventyr, bilen gick rätt bra, fick tips om hur jag skulle göra med lufttrycket i bakdäcken och till slut började jag hitta runt.
Har problem med rondellen och med att få fart ut ur rondellen på depårakan. Men övning ger färdighet heter det ju!

Lars Falk, tack för lånet av kompressorn, den gjorde min körning mycket roligare!

_________________
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Bilder var det...


Förarmöte.


Fick själv åkt tre varv runt banan i.a.f.






Under locket på Mannys 'rejs-camper' sitter det en 1,8L 20v motor från Audi A3 har ja för mig.


'Figgz' glassätarbil. Nya fälgar för i år också? thumbs up

Då var det dax att börja köra för de som gjorde det.


'M3 Jonas' var där och kände på det, go sång i motorn.


'Raz'






Benetton edition... thumbs up












'Tjipp' med Fabia RS:en. Nu med 'sportauspuff'




ThomasT


Smurfen var på plats.




Manny.








'Dignell' hade bra fart, går riktigt fint Clio Sporten!






Lite väl lågt varmtryck kanske. En skruv hade tyvärr fastnat i däcket... >


'shopping-Clion' var också på plats.






























Lite suddig bild, men visst ser man innerhjulet i luften.





Det var väl det jag hade att bjuda på för denna gången.

_________________
Peter Karlsson
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Jag instämmer med övriga och tackar för en rolig banträff. thumbs up Synd bara att det var lite regn bitvis.

Mer bilder:

















*Ingen hjälm* ...Notera att denna bild är tagen under banvisningsvarven och att det går i ett lugnt tempo. thumbs up

_________________
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



oj vilka trevliga bilder!! Bra jobbat! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 805



Se där ja man har fastnat på några bilder iallafall Snygga bilder! thumbs up

_________________
Per Lundin
Porsche
Golf Mk1 1.8T - såld
Citera
Eftersnack
2008-09-07 Opel Sport Club, GTIklubben m.fl. Sviestad.
1, 2, 3   >>
8666 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande