Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-09-14 PCS Mantorp
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6249 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det har varit rysligt lite snack och bilder ifrån PCS körningar i år. Men eftersom jag nu var bänkad vid sidan av banan (as usual...) fick det bli en del fotande. Kommer nog bli ett hundratal bilder innan jag är klar, och Dan Winberg hade visst en del att komma med han också.
(En liten varning bara: jag börjar bli rejält trött på alla som vill se bilder på sig själva men aldrig tar sig tid att ställa sig vid sidan av och fota några andra. begäran om bilder på sig själv innan jag är klar innebär bojkott ifrån min sida. har jag en bild eller flera på dig så kommer den när det kommer )





Det här var ifrån Lugn och Fin-gruppen. Funkade det? Näää... Max attack och hårt på bromsarna låååångt in i kurvan. Det var nog mer stabilitetskontrollen än skickligheten som höll bilen kvar på banan.







Ingen vanlig gäst på banträffarna antar jag. Måste ha varit turbo i den, för kompisen hade problem rakt fram i sin 964 RS.



Brett gick det. Ibland...





Lite lagom attack över curbsen.



Säg hej till Supramannen.





okey Patrik, jag förlåter dig. Men det är bara för att det är du och Cedric som håller 924-fanan högt.



Inte mycket luft under spoilern där inte...



Snygg färgkombo



Ruskigt rapp instruktörs-Turbo



och så var det dags för Top Gear...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
AntX
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 156



Kanon! Ser fram emot fler fina bilder.

_________________
Anders Bronäs
www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin.
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



P.P. skrev:


okey Patrik, jag förlåter dig. Men det är bara för att det är du och Cedric som håller 924-fanan högt.


thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Kan ju passa på att framhäva 924a ännu lite till då med filmen som Cédric lagt upp på Youtube och som är filmat innifrån min bil under sista R2 passet:

http://www.youtube.com/watch?v=Z6Vw0lQH490



Det som låter illa vid inbromsningarna är kraftiga vibrationer pga dålig skivor (troligtvis)... behöver årtgärdas!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



P.P. skrev:

En liten varning bara: jag börjar bli rejält trött på alla som vill se bilder på sig själva men aldrig tar sig tid att ställa sig vid sidan av och fota några andra.


Helt rätt. Gäller givetvis inte enbart PCS utan alla eftersnackstrådar thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Förstår irritationen över bromsarna, men för oss tittare är det ju utmärkt då vi får en klar bild över bromspunkter.

Egentligen borde man ha en liten röd lampa på instrumentpanelen, kopplad till bromsljuset, som syns ifrån kameran, så man ser vart man börjar fega ur. Man kanske t.o.m. kan göra något liknande på gasen... Med ökande ljus beroende på hur hårt man gasar

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



P.P. skrev:
Förstår irritationen över bromsarna, men för oss tittare är det ju utmärkt då vi får en klar bild över bromspunkter.


Ja på gott och på ont kan jag inte dölja mina bromspunkter på den videon...

P.P. skrev:
Egentligen borde man ha en liten röd lampa på instrumentpanelen, kopplad till bromsljuset, som syns ifrån kameran, så man ser vart man börjar fega ur. Man kanske t.o.m. kan göra något liknande på gasen... Med ökande ljus beroende på hur hårt man gasar


Har för mig att Easec (Mats) har/hade en sådan lampa (för bromsen alltså) i sin 944a. Det är en utmärkt idé och mycket praktiskt för analys av bromspunkter via video. Det är ju inte alls svårt att ansluta en röd med kablar till bromsljusen. En idé att förvalta alltså!

Själv behöver jag först och främst ordna videokamera i bilen, den som filmade denna rulle är ju Cédrics som han var vänlig att låna ut ett pass.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det är lite löjligt egentligen. Lika länge som jag har hållt på med banåka har jag jobbat hos en hemelektronik-grossist. Har jag en fräck och bra kamera som spelar in allt jag kör? Nääää, inte en meter film har jag innifrån min egna bil. Kamerafäste står (tillsammans med 28 andra punkter ) på min att göra-lista, och kamera får jag väl önska mig i julklapp.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



P.P. skrev:
Egentligen borde man ha en liten röd lampa på instrumentpanelen, kopplad till bromsljuset, som syns ifrån kameran, så man ser vart man börjar fega ur. Man kanske t.o.m. kan göra något liknande på gasen... Med ökande ljus beroende på hur hårt man gasar

Något sådant här?: http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=92916d34f910bb3b434217 . . . .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Cyberdennis skrev:
P.P. skrev:
Egentligen borde man ha en liten röd lampa på instrumentpanelen, kopplad till bromsljuset, som syns ifrån kameran, så man ser vart man börjar fega ur. Man kanske t.o.m. kan göra något liknande på gasen... Med ökande ljus beroende på hur hårt man gasar

Något sådant här?: http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=92916d34f910bb3b434217 . . . .



Typ en sådan:


_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



easec skrev:
Typ en sådan:


Då fick vi detta bekräftat!

patand skrev:
Har för mig att Easec (Mats) har/hade en sådan lampa (för bromsen alltså) i sin 944a.



_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



P.P. skrev:




Ingen vanlig gäst på banträffarna antar jag. Måste ha varit turbo i den, för kompisen hade problem rakt fram i sin 964 RS.




Ruskigt rapp instruktörs-Turbo




Vanligtvis brukar han ha en fd rallycross 2.8 dubbelturbo i DP bilen, men nu var det en vanlig 3.0 eller 3.2 vad han sa. Vad "vanlig" är framgår inte

944an är ingen turbo utan en vanlig S2, snabb är han i den!!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Åh fanken, då får nog Janne ge "svarten" en rejäl service då, för det var han som hade problem att hänga med.

Är du i garaget torsdag? Skall försöka komma runt med bilderna (som blev bra) brända på skiva då... Om jag kommer ihåg det

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



easec skrev:
Cyberdennis skrev:
P.P. skrev:
Egentligen borde man ha en liten röd lampa på instrumentpanelen, kopplad till bromsljuset, som syns ifrån kameran, så man ser vart man börjar fega ur. Man kanske t.o.m. kan göra något liknande på gasen... Med ökande ljus beroende på hur hårt man gasar

Något sådant här?: http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=92916d34f910bb3b434217 . . . .



Typ en sådan:

[img]fin bild

Jo jag vet att du har bromsljus synligt, Mats. Men i min tråd kör ägaren med tre extra gröna dioder för olika lägen på gaspedalen också. Bilder finns på sidan två i tråden.

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



och film som visar hur det ser ut på film finns på första sidan i tråden.

(fick se till att skriva något här då det blev dubbla inlägg, hehe)

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



P.P. skrev:
Åh fanken, då får nog Janne ge "svarten" en rejäl service då, för det var han som hade problem att hänga med.

Är du i garaget torsdag? Skall försöka komma runt med bilderna (som blev bra) brända på skiva då... Om jag kommer ihåg det


Svarten har gått långt, den kändes tydligen klart mindre rapp än Peders bil (enligt Peder), men den är å andra sidan 100kg lättare. DP bilen är det mycket plast på så den är nog inte tung heller.

Självklart är jag i garaget på torsdag. Kom gärna ut med bilderna om du kan!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare



























_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Alltid kul att titta på dina bilder Patrik, kanon! thumbs up thumbs up

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare




Lite på glid



Jag vet, Håkan syntes nyss. Men jag är ju partisk, det är ju en Kalmarbil





Hur sen Pajje gjorde för att hänga med i baksuget vet jag inte då han (väl?) kör i klassen under.









På glid, del 2





Del tre. Av min polare Douglas förtjusta kvidanden förstod jag att det gick ännu bredare emellanåt, men då hade jag givetvis kameran riktad åt ett annat håll...



och så avslutar vi morgonpasset med en liten glidserie.





Så, nu får ni klara er till i kväll.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191



safe skrev:
P.P. skrev:
Åh fanken, då får nog Janne ge "svarten" en rejäl service då, för det var han som hade problem att hänga med.

Är du i garaget torsdag? Skall försöka komma runt med bilderna (som blev bra) brända på skiva då... Om jag kommer ihåg det


Svarten har gått långt, den kändes tydligen klart mindre rapp än Peders bil (enligt Peder), men den är å andra sidan 100kg lättare. DP bilen är det mycket plast på så den är nog inte tung heller.

Självklart är jag i garaget på torsdag. Kom gärna ut med bilderna om du kan!


Tjena grabbar. DP hasse här. Jovisst är min DP ganska lätt 1260kg tom. ganska bra med tanke på att det sitter gjutgärnsbromsar på den samt en massa lull lull. annars en bekväm bil med 4 växlad 930 låda.
Mantorp runt på 2 växlar, reservmotorn som sitter i är äldre än bilen men har hygglig knuff för sin ålder.

_________________
Hans Lundström
Citera
dan winberg
Göteborg
Här sen Feb 2006
Inlägg: 73



ja då så... då har jag försökt sortera ut några bilder som blev hyfsade.
















_________________
Dan Winberg
Citera
Eftersnack
2008-09-14 PCS Mantorp
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6249 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande