Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-11-01 5-papp Sundsta
2736 besök totalt
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
Hepp, var depåpersonal i helgen på 5papp i laholm för team red dwarf. Första gången jag var med och det var skitkul fast jag inte körde. Det gick rätt bra för oss, 5:a, inga större driftstörningar men roligast är var nog att se alla team som kämpade som djur för att hålla sina bilar rullandes.

På mina teamkamrater verkar det som om det var svårare att hamna bra i resultatlistan den här gången, förra gången fick dom sätta dit bakaxeln som lossnade vilket tog 1 timme och en kvart men dom hamnade ändå 8:a. Den här gången rullade allt på bra men vi kom "bara" 5:a. Dom som var före måste varit snabba och klarat sig utan ras.


Skulle vara skitkul att se lite bilder och höra lite historier från dom andra som var med.

_________________
Karl Vestgöte
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Karl V skrev:
Hepp, var depåpersonal i helgen på 5papp i laholm


Var var du nånstans egentligen, Sundsta eller Laholm Nog för att Fredrik har galna tävlingar men inget Gumball mellan två orter

Jag vill också se bilder och läsa stories.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
steffe skrev:
Karl V skrev:
Hepp, var depåpersonal i helgen på 5papp i laholm


Var var du nånstans egentligen, Sundsta eller Laholm Nog för att Fredrik har galna tävlingar men inget Gumball mellan två orter

Jag vill också se bilder och läsa stories.


Hoppsan, fick kanske i mig lite mycket avgaser. Naturligtvis var jag sundsta.

_________________
Karl Vestgöte
Citera
David V
Nyköping
Här sen Dec 2005
Inlägg: 25



Svinkul som alltid!



Vi i Team Red Dwarf är väldigt nöjda, bilen höll bra som Karl redan nämnt, förutom att generatorremmen hoppade av. Det är väl bara lite mer aggresivitet i körningen som saknas för att vara uppe och slåss om bucklan och bucklorna. På sista 30 min passet lyckades dock vår förare att på en nästan helt orörd bil pajja vänster backspegel, vänster framskärm, vänster bakskärm, lämna bakre kofångaren i leran och allmänt skrapa upp lacken...

Det blev en och annan rolig fight. Ännu roligare är det när man tar sig tid att på halvsladd titta ut genom sidorutan, få ögonkontakt med den man just återtagit positionen från, le brett och personen flinar tillbaka!

Jag har lagt upp en del bilder och text på min hemsida:

http://www.vestgote.se/5papp/sundsta081101/index.htm

/David

_________________
David Vestgöte
Insomnad Saab 900 T8 med Megasquirt och E85. Pågår: Peugeot 403 -1959
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



jo vi premiärade ju denna gång... som det djupt bakfyllepåhittade namnet "ond bröd mjöd" (som verkade bra mycket roligare efter ett helt gäng kapen morgans och cola) (alternativet var även katten morgan och ond r*v)

Allt startade ju med att jag gjorde lite dekaler till team pulver och fick en kort beskrivning i hur det hela gick till och då växte både horn och idé till en nästan sjuk böjelse.

och inte många dagar därifrån slet jag ur allt onödigt från min gamla trotjänare( och böld i röven) som var en gammal saab 900 automat, och tanken grundades i hur otroligt utskrattade vi skulle bli med en sån trött bilfan som knappt orkade fram å tillbaks till jobbet c:a tre år innan då jag fick en tjänstebil och inte behövde skrotet längre.

Vi hade ett mål, vi skulle ta oss till tävlingen, låta alla team-medlemmar köra och försöka ta oss 100 varv.
hur vi gjorde det betydde inte så mycket. det var ju bara på skoj.

Väl på racedagen, efter en sömnlös natt, hade vi ju självklart glömt hälften av alla viktiga saker som vi borde haft med oss (däribland pengar,pressenning och anmälningsblanketter), men med underbara medtävlande löste sig detta med bravur. det var ju tilltrots en strålande fin dag med solen som lös på det frostade gruset och kissblåsan hade aldrig kännts tyngre när man blickade ut över den tysta banan.

Mer snurrig än en karusell med V8 sprang man omkring och försökte reda ut alla bitar med anmälning , besiktning och förarmöten för att senare rada upp sig till piken av nervöst pirrande, tur att vi behöll den gamla stereon i med 4" papp-högtalare så det vart lite hårdrock för att stilla nerverna, ändock spelades Youtube-klippen från föregående race upp i minnesbilden och pirrigheten tilltig.

Vad i helvete har jag gett mig in på, det här är ju killar och tjejjer som har gasat det mesta sen blöjorna kastades, och min största erfarenhet av racing har vart när man börnat runt i en gokart som grabb eller när man just fått körkort och första snön hade fallit. (dock var det lite kasst att man även då hade ssab)

och vips så gick starten och min underbara flickvän bankade skiten ur saabtaket vilket fick mig att komma på att man kanske borde starta bilen och trycka pellen mot det som en gång hette golv i det gamla härket.
Bland de nedre delarna av startfältet köade vi ut på banan i en ganska lagom takt för att snart jaga lite.
Känslan av trafiksäkerhetsverkets "ligg inte för nära"-kampanjer verkade som bortblåst efter att ha blivit hund-nosad i avgasröret den tredje gången och det blev lite av brio-tåg-effekten istället.

Nerverna försvann och sikten likaså, jag såg inte ett p**s med våra värdelösa torkarblad, än mindre när jag efter ett ynka varv upptäckte att spolningen inte fungerade som den skulle ( eller inte alls dvs) mest för att helt orutinerat dragit slangen för kort så att den åkte ur en mellankoppling när viftarna stog som klockan tolv... depåstopp 1. Men 3 minuter senare var vi fit for fight och ut bland mina medtävlande.

Nu jävlar skulle ap-släden få smaka för alla kalla morgnar den vägrade starta och kostade mig dyr arbetstid... Och gick gjorde den, den varvade som aldrig förr och tycktes må ganska bra av att bli hårt tuktad.. ännu bättre verkade den gå när jag åkte in i depån för första bytet, mest för att det inte fanns något avgassystem från ungefär mitten....ofrivillig trimning.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



Min käre kompanjon Joar verkade lite skrämd av situationen när han blev ombedd att sätta sig och göra ett par varv på kul, det var ju tilltrots hanses första möte någonsin med någon form av motorsport och han såg hur buffligt och gasglatt det var där ute på tjurens åker, iväg kom han i allafall, inte formel snabbt i början men väl runt och lite ivägen, lagom mycket för att få dagens första buckla.=)
javascript:emoticon('')
javascript:emoticon('')
Efter ett par varv började däcken skotta grus och efter ytterligare ett par varv kom han in med en trasig fälg. däckbyte och depåstopp 2. Nu var det Joars storebror och vår stormekaniker Hinkens tur att plocka varv, han var lite skeptisk han åxå och tyckte att jag kunde plöja några varv till men gav med sig när han såg att jag försvann för att pissa ur den där blåsan som växte sig stor.. så gjorde vad han kunde och verkade tycka att det var väldans skoj javascript:emoticon('thumbs up')
thumbs up

depåstopp 3 och gummans tur att köra, mest nervös av alla bad hon snällt att få sitta som passagerare ett par varv för att få känna på hur det egentligen var att åka på grus bland galningar (till detta hör att hon haft körkort sen i mars och lyckats med både det ena å det andra sen dess, dessutom har hon vart totalt och då menar jag TOTALT ointresserad av allt som går på oktan-soppa), så jag plöjde ett par varv med en vad jag uppfattade som en ganska tyst flickvän (edit. hon påpekade tydligen väldigt mycket, men jag lyssnade inte).. väl in i depån fick hon ta över ratten och jag passade på att sitta som passagerare.
Ut på banan och efter några väl kontrollerade blickar både till höger och vänster skrek jag "NER MED PELLEN, GASA GASA GASA" vilket hon åxå försökte med tills jag skrek "BROMSA BROMSA BROMSA" för att senare börja om från skriksteg 1

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



Hårt hållen om att ta det lungt i vanliga fall för att vara rädd om livet på väg till och från jobbet så höll hon sig borta från gropar och vägkanter, dvs mitt i fartspåret ,med en vad hon tyckte var en rimlig hastighet för att vara första gången på en bana med galningar samtidigt som jag skrek " HÅLL UNDAN SÅ ATT DOM KOMMER FÖRBI UTAN ATT DÖDA OSS" vilket nog gjorde mer skada än nytta när man tänker efter..
Rätt konfunderad och förvirrad tog hon oss runt banan 4 tokpremiärade varv innan 170 Lagersteds bil tyckte att vi var lite för mycket bromsklots och skickade ner oss i diket lagom innan depåkurvan.
Några minuter i geggan senare var vi upp igen och på benen med ganska goda miner tilltrots, det var ju egentligen bara skoj... på högsta nivå, vi passade dock på att göra oss tillräckligt lustiga med ett ganska onödigt rött kort med en ännumer onödigt lustig kommentar, vi hoppades mest på att den inte skulle feltolkas som allvarlig, ryktet gick ju att det inte ofta delades ut röda kort och de skulle slippa lida för vår interna humor. citatet blev "Ge fan i att skicka ner tjejer i diket" om jag inte minns helt fel.

Jag passade på att plöja ett par varv i nån halvtimme ganska odramatiskt för att nå vårt mål på 100 varv.
även mina kollegor gjorde liknande, men när jag väl satt mig i bilen på någonstans runt varv 75 stack tempmätarn i höjden och motorn var VÄLDIGT varvvillig utan att det eg. hände något...jag misstänkte att det vår kära besiktningsman sa om att "den håller en timme sen har du slagit sönder tråget" hade något med saken att göra... in i depån och mycket riktigt...dropp. dropp..rinn..dropp.... inte var det vatten heller.
Tråget till automatlådan såg ut som en krona man lagt på ett vältrafikerat järnvägsspår.. platt och osymmetriskt.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



En timmes depåstopp och väldigt trevliga depågrannar gjorde att vi lyckades med farmarskruv och tätnings silicon få ihop skiten så att det gick och gasa igen.
och det gjorde jag, fan vad jag gasade.. vi fick vår snabbaste varvtid på varv 99 efter att joar stod och viftade med tassarna om att det bara var ett varv kvar till varv 100.
vi fixade det... så jag tog ett par ärevarv till innan jag klantigt nog placerade mig i hålet som tog oss i depån första gången... även denna gång med samma resultat, en oljepanna full med urläckt ATF.
Vi gav upp.... Men med ett STORT leénde på läpparna över att ha klarat vårt första mål.
och med 104 varv, en 17:e plats och den 7:e bästa varvtiden .. över våra förväntningar.

Vi satt och fnulade på om vi skulle åka den 6:e dec och var lite tveksamma.. tills vi kom hem.
Vi ska få ihop åbäket, nästa gång med en hasplåt, nästa gång med rätt reservdelar och med lite mer kött på pinnen....nästa gång ska vi 150 varv och i mål

puss och kram / Muggen, teamleader för nr. 40 ond bröd mjöd

(p.s ledsen för uppdelandet, men jag hade nån bugg och hittade den inte)

edit. tydligen pajade gummans kamera och vi fick tre ynka kort, alla innan ens rejset började
skulle älska er om det var någon som kunde bjuda på länk eller bilder från det hela.
kontakta : mugange@hotmail.com
/TACK

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
Härligt skrivet!
Jag stod och kikade på kullen dom första varven och jag tyckte då rakt inte att det gick sakta dom varven förbi höbalarna och ner för "startrakan", gick på fint halvställ flera gånger.
Kul att ni verkar ha blivit lika bitna som jag fast jag inte körde något. Jag måste tyvärr vänta till ekonomin blir bättre men sen ska jag också jaga vilt sladdandes 245:or.

_________________
Karl Vestgöte
Citera
David Falk
Uppsala
Här sen Jun 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Slut på race i år? Rackarns att samtliga krockade med annat i kalendern.

_________________
David Falk
Webredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



David Falk skrev:
Slut på race i år? Rackarns att samtliga krockade med annat i kalendern.


onejjjjjj

nästa är imorgon, fast det gör förståss i Laholm....

men nästa Sundsta-race går Lördagen den 6 December........ så det är bara att frigöra kalendern...

all 5papp info finns på www.slc.se/5papp

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Eftersnack
2008-11-01 5-papp Sundsta
2736 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande