Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
I like to MOV'IT!
1336 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Lite sköna bilder på M3 CSL med Movits.

http://www.movit-scandinavia.com/en/products_m3csl.asp

('I like to Move it' är en anspelning på en gammal House-låt av Reel 2 Reel.)

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Bytte inte han fälgar för att org. CSL tok i oken? På bilden verkar det vara massor med plats mellan ok och fälgbana.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6501



ThomasT skrev:
Bytte inte han fälgar för att org. CSL tok i oken? På bilden verkar det vara massor med plats mellan ok och fälgbana.

*dum gissning*
Är det inte vanligare att oken tar i ekrarna annars?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
ThomasT skrev:
Bytte inte han fälgar för att org. CSL tok i oken? På bilden verkar det vara massor med plats mellan ok och fälgbana.


Varför vet jag inte. Men nu sitter det BBS på iaf med R-däck.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Figgz skrev:
ThomasT skrev:
Bytte inte han fälgar för att org. CSL tok i oken? På bilden verkar det vara massor med plats mellan ok och fälgbana.

*dum gissning*
Är det inte vanligare att oken tar i ekrarna annars?


Det brukar man kunna åtgärda enkelt med nån mm spacer.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6501



ThomasT skrev:
Figgz skrev:
ThomasT skrev:
Bytte inte han fälgar för att org. CSL tok i oken? På bilden verkar det vara massor med plats mellan ok och fälgbana.

*dum gissning*
Är det inte vanligare att oken tar i ekrarna annars?


Det brukar man kunna åtgärda enkelt med nån mm spacer.

Visst kan man det, finns däremot många som vill undvika spacers i allra högsta grad...

Som sagt, reserverar mig för min egen okunnighet då det tidigare sagda är en gissning...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Spacers...det är fult att svära

Finns som sagt anledningar att hålla sig ifrån sådant, speciellt om man ska köra på bana.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Erik B skrev:
Spacers...det är fult att svära

Finns som sagt anledningar att hålla sig ifrån sådant, speciellt om man ska köra på bana.


Ska varna den dagen jag får problem

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Erik B skrev:
Spacers...det är fult att svära

Finns som sagt anledningar att hålla sig ifrån sådant, speciellt om man ska köra på bana.


Att undvika några mm för undvikandets skull verkar ju rätt fånigt...

Dessutom kan jag föreställa mig (ogenomtänkt tanke så jag kanske kommer att ändra mig...) att man på vilje väljer att montera lite spacers för att få en styrning som kommunicerar bättre vid banåka m h a lite mer scrubb radie (har glömt det svenska namnet)

_________________
Pär Hylander
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Erik B skrev:
Spacers...det är fult att svära

Finns som sagt anledningar att hålla sig ifrån sådant, speciellt om man ska köra på bana.
Varför det? Jag kör med spacers fram på grund av att fälgekrarna tog i okena efter att jag uppgraderade mina hejdare fram till större. I och för sig så breddar dom bara 5mm per sida men bilen känns faktiskt stabilare så jag förstor inte anledningen till varför det inte skulle vara bra.?

_________________

--VVTS--
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Varför det? Jag kör med spacers fram på grund av att fälgekrarna tog i okena efter att jag uppgraderade mina hejdare fram till större. I och för sig så breddar dom bara 5mm per sida men bilen känns faktiskt stabilare så jag förstor inte anledningen till varför det inte skulle vara bra.?


Hållfastighet, vikt på fel ställe är två saker jag kommer på rent spontant.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Är det verkligen någon som tappat eller kört sönder en fälg pga några mm spacers....?????
Ändringen av spårvidden är desutom marginell......och kollar man på olika fabrikat av fälgar...så kan det skilja betydligt mer.
och vad är det som säger att dom fälgar som sitter på är optimalla från början.
Sedan vet jag inte vad det är för fastighet som några prater om......men hållfastheten kan inte påverkas något.....förutsatt att bultar och ytor är friska.
Långa bultar är starkare än korta.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Bilder o videos
I like to MOV'IT!
1336 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande