Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-12-06 5-papp Sundsta
5241 besök totalt
Urban T
Svanberga
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare






Fler bilder från idag finns på: http://5papp081206.tharn.se/

_________________
Urban Thärn http://z28.svanberga.com
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Urban T skrev:
Några bilder från idag finns på: http://5papp081206.tharn.se/

Tack Urban för att du tog flest bilder på vår grymma röda 245a som garanterat fick mest stryk(rejäl trädskänning utanför banan, syns på bilderna rätt tydligt:-)
Den höll exakt 4 timmar, sen gick kamremmen av.

Nästa gång då J-vlar!

//Theo

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Precis hemkommen från ett supergeggigt men också skitskoj rejs

vi hade riktigt duktigt startfält fast jag tyckte riktigt synd om ZZ Racing Internationall som inte ens fick igång sin bil, då startspärren hade behagat att få spelet och fungera på rätt/fel sätt...... andra strapatser var nr 48 Farsorna som började morgonen med att tappa 2hjul på släpet, så dom kom igång först efter 2timmar , sen höll den iofs bara en timme till..... Så det gjorde väl iofs ingen större skillnad vilken av timmarna dom åkte

vi hade 3st långväga besökare från Skåne , tyvärr kom ingen av dom i mål men såg ändå lite glada miner från alla 3...... Och ett team från Borlänge.....

När det gäller rejset om medaljer så efter en mycket städad och effektiv körning så var Nr 170 Schubert Motorsport allra längst fram med teamkamraten nr 25 Lagerstedts Bil på andra plats 3varv efter och sen ytterligare ett varv efter nr 42 Volvo BM motorsport ......

Nästa rejs i stockholm blir på Ticksta-banan den 7 Februari efter lite vinterdvala.... så god jul och gott nytt år på er alla 5pappare från oss alla i organisationen........

EDIT.... fixade lite småfel..... Och förövrigt så gillar jag INTE volvobilarna som ställer upp inför första vänsterkurvan 30meter innan och sprutar ner HELA min buss sida.... DEN ÄR LERIG NU

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



jag har grus i mina onda fillingar och varenda pryl som jag släpade med mig är en lerklump.
men fy fan vad skoj det var, speciellt med det imponerande startfältet.
bilder och film är på g.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565



Urban T : hoppas det ok att jag länkar in denna bild....



Jag tycker den är bara helt underbar!
Ser ut som en båt,som bryter en stor våg..

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



och här är SYNDARNA som stänkte ner min buss mest.......


_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Doris
Kumla
Här sen Nov 2008
Inlägg: 6



Som ny här på forumet måste jag bara säga:

SHIIIIIT SÅ KUL DETTA SER UT!!!!!!!

Folkrace i all ära men detta rejs hade ju allt...... Lera.... Lera... Lera och risiga bilar!!!

Nu har jag bara en enda fråga... Hur gör man för att få vara med!!!!!!

Antar att en kartläsarlicens inite är så mkt att ha just i detta läge

_________________
Kristina Karlsson
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Doris skrev:
Som ny här på forumet måste jag bara säga:

SHIIIIIT SÅ KUL DETTA SER UT!!!!!!!

Folkrace i all ära men detta rejs hade ju allt...... Lera.... Lera... Lera och risiga bilar!!!

Nu har jag bara en enda fråga... Hur gör man för att få vara med!!!!!!

Antar att en kartläsarlicens inite är så mkt att ha just i detta läge

http://www.slc.se/5papp/index.htm

Vårt lag åkte för första(men inte sista) gången nu i lördags och det var verkligen otroligt kul och välorganiserat, rekommenderas!

//Theo

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Fredrik - SLC skrev:


vi hade riktigt duktigt startfält fast jag tyckte riktigt synd om ZZ Racing Internationall som inte ens fick igång sin bil, då startspärren hade behagat att få spelet och fungera på rätt/fel sätt......


Ja, det där sved lika ont som att arrangören behöll startpengarna fast vi bevisligen och synligt för alla inte kom till start ... Det ska dock tilläggas att detta var ett skämt. Vi betalade in för att vara säkra på att ha transpondern eftersom det sista som överger en är hoppet och att vi även 1 ½ timme in i racet fortfarande hade en liten förhoppning om att få igång bilen och köra ikapp alla andra. Nu blev det inte så men ett tack till Fredrik som var generös inför nästa race - då vi kommer med samma bil, förhoppningsvis startar den då lika fint på racedagen som kvällen innan racedagen.

Ett stort tack till team #46 (tror jag de med Jettan hade) som var våra depågrannar och hjälpte till i felsökningen och med verktyg.

Vi är ialla fall stolta (?) att vi lämnade Sundsta med den renaste 5pappbilen.

_________________
Ola Lennström
Citera
scalare
Sala
Här sen Feb 2006
Inlägg: 17



Får också passa på att tacka för ett bra arangemang!

FGM racing som vi numer kallar oss stod mest dock, 16varv 4brända ventiler skev topp och bränd packning. Dessa varv var dock nå förbannat roliga!

Ny motor inhandlad och kommer stoppas i inför nästa rejs!

_________________
Mathias Blomqvist
Http://www.Preval.se
Http://www.Gand.nu
Http://www.Graded.se
Citera
John.Karlsson
Sala
Här sen Dec 2005
Inlägg: 54



scalare skrev:
Får också passa på att tacka för ett bra arangemang!

FGM racing som vi numer kallar oss stod mest dock, 16varv 4brända ventiler skev topp och bränd packning. Dessa varv var dock nå förbannat roliga!

Ny motor inhandlad och kommer stoppas i inför nästa rejs!


Då jäklar ska jag också hinna köra några varv innan ras

Vi underhöll oss nån timme till i depån med att hjälpa ett annat team byta kamrem, vi hade ju en del "reservdelar" på våran 745a.
Tror att vi bytte deras kamrem på under 30 minuter, nytt personligt rekord.
Kommer inte ihåg vilket team det var, men dom körde en beige/gul 740, vi fick ut dom på banan igen, great succes.
Hoppas det gick bra!

Vi kommer tillbaka

_________________
John Karlsson

BMW E36 M3 3,2
BMW E46 328
Citera
Ronster
Uppsala
Här sen Apr 2005
Inlägg: 135



John.Karlsson skrev:
scalare skrev:
Får också passa på att tacka för ett bra arangemang!

FGM racing som vi numer kallar oss stod mest dock, 16varv 4brända ventiler skev topp och bränd packning. Dessa varv var dock nå förbannat roliga!

Ny motor inhandlad och kommer stoppas i inför nästa rejs!


Då jäklar ska jag också hinna köra några varv innan ras

Vi underhöll oss nån timme till i depån med att hjälpa ett annat team byta kamrem, vi hade ju en del "reservdelar" på våran 745a.
Tror att vi bytte deras kamrem på under 30 minuter, nytt personligt rekord.
Kommer inte ihåg vilket team det var, men dom körde en beige/gul 740, vi fick ut dom på banan igen, great succes.
Hoppas det gick bra!

Vi kommer tillbaka


Det var Team Autoholics som hade den Volvon. Jag är normalt med i teamet men var på annan ort, tyvärr.
Mina teamkollegor var mycket tacksamma för er insats. De körde sen den 1,5 timme som var kvar. Dessutom tog de sig hem med den lagligt också. Vi har haft ett par korta race med Golfar innan och därför bytte vi till Volvo igen. Så de var inte helt nöjda när den gick sönder efter en kvart.

Vi kommer också tillbaka :-)

_________________
Ronny Steisjö
____________________________
Porsche 996 -00
Citera
team bangolfen
järfälla/Geneve
Här sen Dec 2008
Inlägg: 93



Vilken härlig lördag teambangolfen kom i mål med de röda nissan bilarna vilket måste ses som en bedrift
då många team inte fick in någon bil efter 5 timmar.
Vi lyfter på hatten för shubert teamet och vi kommer laddade igen den 7 februari
God Jul alla kära 5 papp deltagare..
Hasse
http://www.team-bangolfen.info.se/

_________________
Hasse Söderström
Citera
inbjnor
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 18



Underbar lördag som sagt med mycket sköna sladdar!!!
Ser fram emot nästa race på Ticksta! Skall bli kul att testa en ny bana!

Vi har lagt upp lite bilder på vår hemsida: www.motorheads.se

See you!

_________________
Björn Norrbelius
http://www.motorheads.se
Citera
hermes
norrtälje
Här sen Okt 2007
Inlägg: 87



team hjulben kom 4a och volvon gick super bra hela racet förutom att vi blev tvungna att hänga upp avgas systemet på slutet, det var underbart att ligga i leran med ler dropp från karossen i ögonen. nu har man ju abstinens jag vill ut och köra jag kan inte fatta att det är en månad till ticksta, det ska bli roligt att köra på en ny bana

_________________
svante hedlund
Citera
Klakken
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 172



Nu har äntligen Motörheads fått ärschlet ur vagnen och klippt ihop filmen från Sundsta. Ligger på youtube på:
http://www.youtube.com/watch?v=SI_0Gfj8XWo

/J

_________________
Jonas Klang
Alfa Romeo GT 2,0 -07
Abarth 500 Assetto Corse -11
www.motorheads.se
Citera
Eftersnack
2008-12-06 5-papp Sundsta
5241 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande