Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
NSHC klass "RÖDE" - Långlopp på Gelleråsen/ Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
61830 besök totalt
röde

Här sen Jan 2003
Inlägg: 16



Vart skall vi åka då som gillar att slösa bränsle,köra sönder bilen med R-däck,trimma utav helvete, dyrt skall det vara också.
Vi som trimmar så att det bara sprutar delar när motorn exploderar.
men vi köper nya delar för vi tycker det är kul och vi tar oss råd.
Varför skall allting vara billigt, kan inte något roligt få kosta lite pengar.
Det jag menar är att det måste finnas ett utrymme för alla.
Läste precis en insändare om att köra med BMC dom har två klasser med bränslebegränsning.............

_________________
Stefan Andersson
Citera
Per Gustavsson
LaxåSkogen
Här sen Sep 2004
Inlägg: 231



:idea:
Bara för att göra mitt inlägg ovan lite mer begripligt så ska jag citera lite ur ett mail jag fick från NSHC.

"Vi vill dock öppna reglementet i klass 3 för att fler skall ha möjlighet att delta i den befintliga klassen. Vi har därför beslutat att köra med ett förändrat klass 3 reglemente (Det som vi fått från Stefan Andersson) som tillåter 2,5 liters motorer med fri ventilteknik, vi kommer dock inte tillåta R-däck utan vi kommer tillåta däck med treadware 200 och uppåt i klassen.
Vi ser det som positivt att Stefan Andersson och Johan Arwenhed engagerat sig i frågan. Klass 3 enligt deras förslag togs ju i princip med ett enda undantag... däck... Klass 4 blev inte verklighet hos oss, men finns ju för de som är intresserade redan idag att köra"

så att ni inte kommer beror alltså bara på däcken om jag förstått det rätt??

_________________
Per Gustavsson #95 BMW E36

1:A serien SSK Klass3a 2012
2:A serien SSK Klass3a 2013
1:A Modsport 3 samt 1:A totalt spvm 2014
2:A Modsport 1 2018
Citera
rallykalle01
Gråbo
Här sen Maj 2008
Inlägg: 16



röde skrev:
Vart skall vi åka då som gillar att slösa bränsle,köra sönder bilen med R-däck,trimma utav helvete, dyrt skall det vara också.
Vi som trimmar så att det bara sprutar delar när motorn exploderar.
men vi köper nya delar för vi tycker det är kul och vi tar oss råd.
Varför skall allting vara billigt, kan inte något roligt få kosta lite pengar.
Det jag menar är att det måste finnas ett utrymme för alla.
Läste precis en insändare om att köra med BMC dom har två klasser med bränslebegränsning.............


Tack för allt jobb du lagt på att få till det här Röde. Synd att De inte var mer tillmötesgående.
Hade verkligen varit kul om det hade gått vägen, fler bilar och roligare racing. Och efter ett väl fungerande år så skulle de säkert vågat sig på att köra på Våler igen. Det har ju hela tiden hetat att vi har för få startande för att köra där. (och i och med att detta beslutet verkar skrämmt bort er är ju risken stor att det förblir så)
Ni är vekligen välkomna men jag har också full förståelse för att det inte är så intressant längre. Inte så kul att ha lagt tid, energi och pengar på att förbättra en bil på alla tänkbara sätt och sedan sätta det mesta ur spel med att sätta på däck som gör bilen långsammare och mer oberäknelig. Då skulle nog jag med letat efter en annan lösning.
Det är inte omöjligt att även vi kommer testa R-däcksklass i någon serie för att göra en utvärdering på om det kan vara något att satsa på. Kanske ger mersmak.

_________________
Kalle Norrby
TEAM 59 - NSHC
www.team59.se
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Per Gustavsson skrev:
:idea:

så att ni inte kommer beror alltså bara på däcken om jag förstått det rätt??


Det stämmer delvis, för så mycket roligare tror jag inte man kan få, ställt i relation till kostnaden. Sen vill vi åka i en serie där startfältet är större än 10-15 bilar. Att åka starten med MSLS på Mantorp tillsammans med 49 övriga bilar är nog bland det häftigaste jag har upplevt, och tyvärr tror jag inte att NSHC kommer komma dit, ens med "nyöppningen" av klass 3. Tyvärr...

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
Ola Strömberg
Örebro
Här sen Sep 2008
Inlägg: 14



TACK Stefan o Johan för er entusiasm och nedlagt arbete. Vi får hoppas det inte är helt förgäves.

Som jag uppfattar det (rätta mej om jag har fel):

- Så verkar man ha så mycket att göra i KMS att vi nästan är en belastning för klubben om vi kommer dit och kör. Så känner jag det i alla fall.

- Tycker jag det är fisigt av dem att inte träffa er personligen innan man tar beslut. Om inte annat så för att visa respekt och uppskattning för några som lägger ner jobb.

- Så måste man acceptera fattade beslut. Vi som kan tänka oss att åka på Svennedäck kan ju faktiskt deltaga. Men om vi blir 4-5 stycken bara så kvittar det. Håller med Johan om häftigheten i att deltaga i ett mastigt startfält på Mantorp. Det slår det mesta. Då är det TÄVLING.

- Ni som ändå köper NSHCs upplägg kan väl ge er tillkänna så vi får en susning om intresset. Glöm bara inte bort att ni ska ha med en licensierad kille som ska vara flaggvakt.

---------------------------------

Intresset har det inte varit fel på. Bara att titta på antalet besökare här på denna tråd för att förstå att det.

Med detta avslutar jag årets inlägg här och önskar er alla en God Jul och ett Häftigt 2009!

_________________
Ola Strömberg
"o i WOJS Boys"
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Jag kan tänka mig att göra en serie för bilar på R-däck med 2 klasser, över och under typ 2.5liter...
6h lopp..... startavgift 5.000:-

om 30 bilar garanterar att dom anmäler sig till 4 tävlingar...... då det krävs dom startantalen för att gå runt.

Intresserade hör av er på mail fredrik@slc.se

Men då blir det å andra sidan ordentligt arrangerat fullt ut enligt SBFs regler och föreskrifter och inte insnålat på säkerheten utan fullt ut enligt banlicenskraven som t.ex att det krävs 2 st ambulanser + läkare på Mantorp Park....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
DK racing
Sthl
Här sen Sep 2005
Inlägg: 66



Kanske är dags att skapa en ny tråd nu då när inte nshc var intreserade av detta. Röde kanske?

_________________
Daniel Grape
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
T.I.R skrev:
Kanske är dags att skapa en ny tråd nu då när inte nshc var intreserade av detta. Röde kanske?


Ja, eller "SNÄLLA VEM SOM HELST, STARTA EN SERIE FÖR OSS SOM INTE FÅR PLATS NÅGONSTANS OCH VILL ÅKA MED DYRA GREJJER UTAN BENSINBEGRÄNSNING OCH MED R-DÄCK..."

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
matte #25 tornado
falkenberg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 590



Johan:

Det finns team i stockholm som tycker att rolighetsfaktorn på tävlingarna i ERCup väl har kompenserar den långa resvägen till tävlingarna.
Som oftast har legat lite söderut, men som i år har flyttat sina tävlingar mera mot mitten av sverige.

Ni kanske skulle ta och testa ett par tävlingar Där.

Gå in och kolla tävlingsdatumen och konkuransen på www.ercup.se

_________________
Mattias Pålsson-#25 tornado
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 869



matte #25 tornado skrev:
Johan:

Det finns team i stockholm som tycker att rolighetsfaktorn på tävlingarna i ERCup väl har kompenserar den långa resvägen till tävlingarna.
Som oftast har legat lite söderut, men som i år har flyttat sina tävlingar mera mot mitten av sverige.

Ni kanske skulle ta och testa ett par tävlingar Där.

Gå in och kolla tävlingsdatumen och konkuransen på www.ercup.se


Men om jag inte minns fel så är de max 2.5 liters motorer och 4 sitsiga bilar där? (Har inte acrobat på den här datorn så kan inte kolla själv nu)

_________________
Anton Gruffman


Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134



Jo det stämmer, man måste ju sätta en gräns någonstans för att få en jämn serie. I ERCup får man ha max 2,5 l slagvolym med 2 ventiler/cyl eller max 2,0 l slagvolym med 4 ventiler/cyl, men i övrigt nästan fri trimning. Sedan gäller också 4 sittplatser i originalbilen, men 2+2 är godkänt, så t ex Porsche 944 är OK. Det har under åren visat sig att detta reglemnte har gett stora startfält med många varierade bilar, och till i de flesta fall ganska rimliga kostnader. För en enstaka provtävling kan teamföreningen ge dispens för bilar som inte helt går in i reglementet, men om man vill åka om poäng i serien så måste bilen uppfylla reglementet.

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Peter Sundqvist
Trosa
Här sen Mar 2004
Inlägg: 118



Fredrik - SLC skrev:
Jag kan tänka mig att göra en serie för bilar på R-däck med 2 klasser, över och under typ 2.5liter...
6h lopp..... startavgift 5.000:-

om 30 bilar garanterar att dom anmäler sig till 4 tävlingar...... då det krävs dom startantalen för att gå runt.

Intresserade hör av er på mail fredrik@slc.se

Men då blir det å andra sidan ordentligt arrangerat fullt ut enligt SBFs regler och föreskrifter och inte insnålat på säkerheten utan fullt ut enligt banlicenskraven som t.ex att det krävs 2 st ambulanser + läkare på Mantorp Park....


Vilka banor skulle vara möjliga 2009 ??
Tillkommer det några utgifter utöver dom 5000 i startavg för typ för el eller transponderhyra ????

Vi är intreserade !.

_________________
Peter Sundqvist
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Team Srace skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Jag kan tänka mig att göra en serie för bilar på R-däck med 2 klasser, över och under typ 2.5liter...
6h lopp..... startavgift 5.000:-

om 30 bilar garanterar att dom anmäler sig till 4 tävlingar...... då det krävs dom startantalen för att gå runt.

Intresserade hör av er på mail fredrik@slc.se

Men då blir det å andra sidan ordentligt arrangerat fullt ut enligt SBFs regler och föreskrifter och inte insnålat på säkerheten utan fullt ut enligt banlicenskraven som t.ex att det krävs 2 st ambulanser + läkare på Mantorp Park....


Vilka banor skulle vara möjliga 2009 ??
Tillkommer det några utgifter utöver dom 5000 i startavg för typ för el eller transponderhyra ????

Vi är intreserade !.


El tillkommer alltid..... Om man nu inte gör som MSLS och helt enkelt inte gör det möjligt att hyra el överhuvudtaget..........

transponder köper man själv eller hyr för 500 per gång....

sen ska man ha en serieavgift på motsvarande ca en startavgift

möjliga banor.... mantorp, a-torp, kinnekulle, sturup, mittsverige-banan, Uråsa........

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Peter Sundqvist
Trosa
Här sen Mar 2004
Inlägg: 118



Fredrik - SLC skrev:
Team Srace skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Jag kan tänka mig att göra en serie för bilar på R-däck med 2 klasser, över och under typ 2.5liter...
6h lopp..... startavgift 5.000:-

om 30 bilar garanterar att dom anmäler sig till 4 tävlingar...... då det krävs dom startantalen för att gå runt.

Intresserade hör av er på mail fredrik@slc.se

Men då blir det å andra sidan ordentligt arrangerat fullt ut enligt SBFs regler och föreskrifter och inte insnålat på säkerheten utan fullt ut enligt banlicenskraven som t.ex att det krävs 2 st ambulanser + läkare på Mantorp Park....


Vilka banor skulle vara möjliga 2009 ??
Tillkommer det några utgifter utöver dom 5000 i startavg för typ för el eller transponderhyra ????

Vi är intreserade !.


El tillkommer alltid..... Om man nu inte gör som MSLS och helt enkelt inte gör det möjligt att hyra el överhuvudtaget..........

transponder köper man själv eller hyr för 500 per gång....

sen ska man ha en serieavgift på motsvarande ca en startavgift

möjliga banor.... mantorp, a-torp, kinnekulle, sturup, mittsverige-banan, Uråsa........


Msls har haft el i depån mm dom gånger jag har varit med ???
Vad skulle elen kosta per team ca ??? Bra att veta så man kan försöka uppskatta en budget.

Har du något förslag på hur 2009 skulle kunna se ut med antal tävlingar och reglemente ???

Fortfarande intreserade !!

_________________
Peter Sundqvist
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Team Srace skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Team Srace skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Jag kan tänka mig att göra en serie för bilar på R-däck med 2 klasser, över och under typ 2.5liter...
6h lopp..... startavgift 5.000:-

om 30 bilar garanterar att dom anmäler sig till 4 tävlingar...... då det krävs dom startantalen för att gå runt.

Intresserade hör av er på mail fredrik@slc.se

Men då blir det å andra sidan ordentligt arrangerat fullt ut enligt SBFs regler och föreskrifter och inte insnålat på säkerheten utan fullt ut enligt banlicenskraven som t.ex att det krävs 2 st ambulanser + läkare på Mantorp Park....


Vilka banor skulle vara möjliga 2009 ??
Tillkommer det några utgifter utöver dom 5000 i startavg för typ för el eller transponderhyra ????

Vi är intreserade !.


El tillkommer alltid..... Om man nu inte gör som MSLS och helt enkelt inte gör det möjligt att hyra el överhuvudtaget..........

transponder köper man själv eller hyr för 500 per gång....

sen ska man ha en serieavgift på motsvarande ca en startavgift

möjliga banor.... mantorp, a-torp, kinnekulle, sturup, mittsverige-banan, Uråsa........


Msls har haft el i depån mm dom gånger jag har varit med ???
Vad skulle elen kosta per team ca ??? Bra att veta så man kan försöka uppskatta en budget.

Har du något förslag på hur 2009 skulle kunna se ut med antal tävlingar och reglemente ???

Fortfarande intreserade !!


Har MSLS bjudit på elen på Mantorp ?? från elverket ?

Normalt sett så brukar Elen kosta mellan 500 och 1000 beroende på en eller tre-fas på Mantorp som exempel..... dom banor med diesel-elverk är dyrare än banor med riktig el (anderstorp)

förslagsvis 4 tävlings-helger ...... 2 klasser som kör 6h på R-däck, över och under 2,5liter...... sen kör vi nog ett 3h lopp dagen innan med 2 klasser på slicks, över och under 2.5liter där med........ så separerar vi slicksbilarna med R-däcksbilarna.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Peter Sundqvist
Trosa
Här sen Mar 2004
Inlägg: 118



Fredrik - SLC skrev:
Team Srace skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Team Srace skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Jag kan tänka mig att göra en serie för bilar på R-däck med 2 klasser, över och under typ 2.5liter...
6h lopp..... startavgift 5.000:-

om 30 bilar garanterar att dom anmäler sig till 4 tävlingar...... då det krävs dom startantalen för att gå runt.

Intresserade hör av er på mail fredrik@slc.se

Men då blir det å andra sidan ordentligt arrangerat fullt ut enligt SBFs regler och föreskrifter och inte insnålat på säkerheten utan fullt ut enligt banlicenskraven som t.ex att det krävs 2 st ambulanser + läkare på Mantorp Park....


Vilka banor skulle vara möjliga 2009 ??
Tillkommer det några utgifter utöver dom 5000 i startavg för typ för el eller transponderhyra ????

Vi är intreserade !.


El tillkommer alltid..... Om man nu inte gör som MSLS och helt enkelt inte gör det möjligt att hyra el överhuvudtaget..........

transponder köper man själv eller hyr för 500 per gång....

sen ska man ha en serieavgift på motsvarande ca en startavgift

möjliga banor.... mantorp, a-torp, kinnekulle, sturup, mittsverige-banan, Uråsa........


Msls har haft el i depån mm dom gånger jag har varit med ???
Vad skulle elen kosta per team ca ??? Bra att veta så man kan försöka uppskatta en budget.

Har du något förslag på hur 2009 skulle kunna se ut med antal tävlingar och reglemente ???

Fortfarande intreserade !!


Har MSLS bjudit på elen på Mantorp ?? från elverket ? Srace =Vip !!!! ärligt talat vet jag inte men det har funnits ström ?

Normalt sett så brukar Elen kosta mellan 500 och 1000 beroende på en eller tre-fas på Mantorp som exempel..... dom banor med diesel-elverk är dyrare än banor med riktig el (anderstorp)

förslagsvis 4 tävlings-helger ...... 2 klasser som kör 6h på R-däck, över och under 2,5liter...... sen kör vi nog ett 3h lopp dagen innan med 2 klasser på slicks, över och under 2.5liter där med........ så separerar vi slicksbilarna med R-däcksbilarna.....


Varför dela upp det på två dagar ? kan inte rdäckarna och slicksarna köra samtidigt för att hålla nere kostaderna och att det blir fler på banan som kan köra ifrån oss !

Jag är ingen expert jag bara luftar lite idéer men det verkar finnas många som vill åka långlopp men inte några serier som passar så hur ska vi hitta en lösning som passar alla team/ bilar som står och väntar på att få köra en serie igen ??

_________________
Peter Sundqvist
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Team Srace skrev:

Varför dela upp det på två dagar ? kan inte rdäckarna och slicksarna köra samtidigt för att hålla nere kostaderna och att det blir fler på banan som kan köra ifrån oss !

Jag är ingen expert jag bara luftar lite idéer men det verkar finnas många som vill åka långlopp men inte några serier som passar så hur ska vi hitta en lösning som passar alla team/ bilar som står och väntar på att få köra en serie igen ??


Jag har märkt att det finns rätt många som INTE vill åka tillsammans med Porscharna på slicks..... så om det ska blir några stora startfält så tror jag att man måste separera slicks och r-däcksbilarna.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Hej, nästa deltagare från SRace här.. Nu när Röde fått nobben så gör det väl inte så mycket? Det viktigaste har ju kommit fram.. nämligen:
- Att vi är många som vill köra enligt det förslag som presenterats.
- Att vi som vill köra är engagerade!
- Ungefär hur många bilar/team som vill vara med..
- Vilka banor som är intressanta (sade någon Sviestad??)
- Ungefär hur mycket det kan kosta per team/tävling
- Vilka säkerhetskrav som ställs
osv.. Osv.. Osv..

Allt detta som bl a Johan i BIC och Röde jobbat med är inte förgäves, tvärtemot.. Ni har ju lett oss framåt mot något som vi äntligen börjar se hur det kan se ut och hur det kan fungera..

Så mitt förslag är att inte ta oss ann en arrangör som bara gör detta för att tjäna pengar utan att vi själva organiserar oss, delar upp olika deltävlingar på olika team (flera team får hjälpas åt varje gång), och skaffar oss en kompetent tävlingsledare som har glädjen med racing och förmågan att få alla att ha kul.

Rent praktiskt skulle det t ex kunna gå till enligt följande:
Vi går ihop i en ekonomisk förening, utan vinstintresse. Tar in förskottsavgifter från alla team. Bokar in oss på de banor, de tider som går/finns tillgängliga osv.. bokar upp allt i kring som behövs.. Har ett möte och delar upp de olika tävlingarna mellan oss och gör en lista på allt som skall ordnas till varje tävling för att säkerställa att det blir ordentligt arrangerat.

Det finns olika sätt att skapa merintäkter, som t ex att erbjuda gatbilskörning i samband med tävling. Att bjuda in fler team som inte är med i vår ekonomiska förening - de får då betala lite mer.. Vi borde i så fall oxå jobba hårt på att hamna i pressen/TV/Internet.. för ju mer vi kan synas desto lättare är det att få in sponsorer och med det får vi in mer pengar att slösa på vår favvo-hobby!!

Detta är bara en tanke, en idé på hur vi nu borde tänka framåt i stället för att gråta över någon serie (vad den nu hette - den är ju snart borta.. har redan glömt ..). Så även om mitt ogenomtänkta förlag inte är det som kommer att bli så vill jag i alla fall förmedla att vi måste tänka vidare framåt..

Så vad säger ni??

// Johan Sundqvist
S Race
www.srace.se
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Fredrik - SLC skrev:

El tillkommer alltid..... Om man nu inte gör som MSLS och helt enkelt inte gör det möjligt att hyra el överhuvudtaget..........

Det var väl en tråkig och ganska onödig kommentar. (Edit: för det första har du ju fel eftersom det ingår el i startavgiften på 4 av 6 tävlingar vilket också innebär att dina tävlingar blir förhållandevis ännu dyrare än MSLS's, för det andra har inga team i inlämnade förslag/synpunkter inför 2009 eller på teammötet vad jag vet klagat på att det inte finns el på Mantorp, skulle intresse finns kan vi säkert göra det möjligt.) På MSLS's tävlingar ingår el i startavgiften på Sviestad, inte på Mantorp, transponder tillhandahålls kostnadfritt på samtliga tävlingar.

För att återgå till trådens ämne så hoppas jag att så många som möjligt hittar en bra långloppsserie att delta i nästa år! Det krävs ju en hel del arbete för att dra runt en serie och ideellt arbetande personer är det konstant brist på, så på så sätt kan jag förstå att det inte dyker upp nya serier även om det finns team som står på kö för att få köra. Att driva en serie som ett vinstdrivande företag verkar också svårt om man ska ha någotsånär rimliga startavgifter.

För att knyta an till regeldiskussionerna som varit tidigare här i tråden om att försöka jämka samman reglerna mellan olika serier så har det på flera håll, bland annat på teammötet för några veckor sedan, diskuterats att ändra reglerna i klass 4 i MSLS. Inget är bestämt än, men förslaget är att göra reglementet lite friare och tillåta något större motorer för att få det att stämma bättre överens med gamla 9-timmars.

MSLS har även spånat på lite olika idéer för att kunna erbjuda fler team möjligheten att köra hela serien, men har tyvärr inte kommit fram till någon lösning som fungerar. Till nästa år har man däremot planerat in ytterligare en tävling på Mantorp, d v s tre tävlingar körs på Mantorp och tre på Sveistad. På så sätt finns det åtminstone möjlighet för några fler team att komma och "gästköra" en gång till under året.

Hoppas att diskussionerna fortsätter och att Röde, Johan och alla ni andra som engagerar er inte tröttnar bara för att samarbetet med NSHC inte kom till stånd så som så många hoppades på! Johan Sundqvists förslag här ovan är väl exempelvis en utmärkt idé att spinna vidare på! thumbs up

Mvh

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



z3cab skrev:
Fredrik - SLC skrev:

El tillkommer alltid..... Om man nu inte gör som MSLS och helt enkelt inte gör det möjligt att hyra el överhuvudtaget..........

Det var väl en tråkig och ganska onödig kommentar. (På MSLS's tävlingar ingår el i startavgiften på Sviestad, inte på Mantorp, transponder tillhandahålls kostnadfritt på samtliga tävlingar.)
Mvh


På vilket sätt var det en onödig och tråkig kommentar? ....

det är väl exakt så det är , just pga den höga kostnaden som Mantorp begär av er och som ni inte vill riskera.
Medan jag gör det och erbjuder mina team det, dock mot självkostnadspris.

MSLS gör tävlingar på billigaste sättet, inget fel i det.
SLC gör tävlingar på bästa möjliga sättet.... blir dyrare iofs.... men inget fel i det heller....

Men om man inte berättar varför t.ex då ni i MSLS gör billigare tävlingar så är det ju svårt att få accept på att ta t.ex 2.000 mer betalt för ungefär samma produkt, däremot om man kan förklara skillnaderna så kan ju folk kanske tycka det är värt det?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Micke B
Stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 37



Jag hoppas också att det löser sig för alla team, att alla hittar en plats att köra , på sin nivå, rik eller fattig,
"folkracebil" eller värsting........
Beklagar Röde,Johan mfl som lagt ner jobb på detta med nshc, dock är jag inte helt förvånad..
Att gå in i en befintlig organisation och komma med nytänkande bemöts inte alltid som man tror.......
jag vet, efter 6 år i MsLs styrelse............

Men fortsätt jobba, intresse för långlopp som företelse finns uppenbarligen!
Kanske kan Fredrik ordna nåt......?
Johan:s ide låter inte heller fel.........
Att få folk och vara med och jobba är dock inte lätt, och det krävs MYCKET jobb om man ska få till en serie som funkar.
MsLs tävlingar funkar i dag bra, mycket beroende på begränsningen till 2 banor vilket ger en enkel logistk med funktionärer osv.
Baksidan..? Tja, visst kan det bli lite tjatigt med samma banor, samtidigt som förvånandsvärt många team säger att de inte vill åka nån annanstans.....!?
Kanske man skulle VILJA.........men så enkelt är inte livet för de flesta...korta resor, en dags insats,8h race....slippa ta ledigt från jobbet...mycket bilåka på en dag.......
Det här uppskattas mer än man tror.........
De team som däremot vill satsa lite mer tycker naturligtvis att det blir lite tråkigt i längden, har all respekt för det.

Men,som sagt, hoppas det löser sig för alla inblandade och att vi får ett fint 2009 på banorna!

Mvh Micke

_________________
Mikael Brinck
Citera
Allmänt banåkaforum
NSHC klass "RÖDE" - Långlopp på Gelleråsen/ Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
61830 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande