Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi EVO 3 RS, TimeAttack.nu PRO 2018
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (37859 totalt)
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Tjena! Mitt namn är Jim Lundgren. Jag är 17 år gammal. Jag håller på att bygga om en Mitsubishi Evo 3 Rs. Här är lite bilder och information om bilen. Fick kontakt med Kent på Japcity. Han letade upp bilen till mej i England sen blev det affär. Mycket nöjd. Det som skulle va på bilen var:
Engine

Direct fit Induction kit.
Race spec lightweight battery.
Uprated cat back exhaust (slash-cut tailpipe).
De-cat.
Blitz spec S electronic boost controller set to 1 bar. (Approx 310 bhp)
Uprated lash adjusters
Cold air induction hose.
Black Cam cover

Interior

Black Recaro Front seats (From Integra type R).
Matching (9 RS) black rear seat.
Boost Guage.
Momo Gearknob.
CD player.
Suede Momo steering wheel.
White Dials

Exterior

Ralliart Mudflaps.
Black Front Splitter / Rear spoiler.
Dark side repeaters.
Undersealed.
Ralliart Graphics
"MR" style rear lights.

Brakes

Carbotech fast road pads all round.
Mintex grooved front discs.
Braided hoses.
5.1 fluid.

Wheels / Tyres

17" Lightweight "Matt Neal" Limited Edition Team Dynamics Pro-race 1.2s.
Brand new set of 215/40/17 Toyo PX4's (Nitrogen filled) !

Suspension

Ralliart Race adjustable dampers.
Apex lowering springs.
New track rod ends.
Front & Rear Strutbraces.
New droplinks.
Uprated Whiteline rear Anti-Roll Bar
Full alignment check on completion.



Bilen kom till Göteborgshamn den 2/4. Jag och min farsa åkte upp och hämta hem den. Det var den bästa dagen i mitt liv



Hel lycklig som man var så körde vi hemmåt. Beställde papper från Mitsubishi dagen efter. Började även byta lampor samma dag så jag kunde få den reg besiktigad.



Montera även dit katten några dagar efter. Beställde en tid till reg besiktining. Dom klaga på vingen Men den tog jag av på plats så den gick igenom. Då blev man väldigt glad. När jag hade fått igenom bilen så började de spåra ut Beställde Soppa pump (walbra 255l/h) sen köpte jg en BTR. Gick väldigt smidigt. Sen köpte jag ett Gizzmo chip. Beställde även en Bredbandslambda

Börja med att montera Btr:en. Ställde in den på 3 bar utan vacuum. Funka klockrent.



Montera dit soppa pumpen sen också.

För att få ett komplet steg 1 så byggde jag ett 3 tums avgassystem. Downpipen ar den värsta jag hade byggt. Det var ett helvete. Byggde så wastegaten är rakt ut. Låter helt brutalt



Här är bilder på resten av avgassystemet



och den lille ljuddämparen



Det var tänkt att jag skulle bygg bur. Men det blev aldrig av. Men rev ut de mesta och montera en Momo stol. Blev rätt så coolt.



Här är lite bilder:




Men det tog inte slut där. Beställde fram bromsar och coilovers av Raidopower. Det blev dessa coilovers. Med svarta detaljer



och dessa bromsarna



Allt gick smidigt och fick ihop det precis till Bjuvs Burnouten och Vallåkra helgen. Här är 2 Bilder från Bjuvs Burnouten




Jag som lutar mej över bilen Var faktiskt rätt så många som kom och titta på den.

Här är en bild från Max parkeringen under vallåkra helgen




Hoppas att ni har haft en trevlig läsning. // Jim Lundgren


Lördagen den 13/8


Idag har jag skruvat av styrspindlarna och länkarmarna. Ska blästra och lacka dom.

Nån som vet var man kan få tag i powerflex bussningar till hela bilen? Ska dra iväg en beställning på en display som man ser Laddtryck,oljetryck och oljetemp. Tänkte beställa en turbotimer samtidigt. Det kommer nog hända en hel del i vinter //Jim Lundgren

onsdagen den 17/9

Har köpt en bur. Har inte fått hem den än men min farsa ska hämta den imorgon. Har också köpt 2 st sabelt 4 punktsbälte. Drar iväg en beställning på mätarna om ett tag. De som ska köpas nu är och göras är:
Montera bur och bälte
Väga in bilen
Bygga om avgassystemet
Fixa glappet i styrboxen (Den bara bryter all ström ibland) Har hittat att det är styrboxen som glappar för om man trycker ner sladdarna så funkar den
Köpa Toyo r888
Köpa laddtryck,oljetemp och oljetrycks mätare. Det blir en Blitz racing monitor DC.
Köpa turbo timer. Blir en Blitz Fatt DC4
Ev köpa Superflex bussningar
Ev sälja min Blitz Spec S boostcontroller

Lördagen den 20/9

Idag har jag fått hem min bur och bältena. Ska sälja bältena om någon vill ha. Det är 2 st Sabelt 4 punkts bälte (Nya) . Kommer ev svetsa dit ett stag i dörrarna . Tänkte lacka buren men vet inte vilken färg. Antingen vitt eller svart. Vad tycker ni? //Jim Lundgren



Söndagen den 28/9

Då har jag skruvat på länkarmar och styrspindlar idag. Har även satt in buren i bilen så jag ska se var jag ska borra. Ska svetsa dit ett stag i dörrarna och lacka den vit. Har också plockat ut laddtrycksstyraren som jag ska sälja. Ska borra hål i golvet till Bältena med men var ska man montera "sidobältena" på 4 punkts bältena? Ska man försöka sätta fästena bakom stolen så att man får en bra vinkel på magen? Här är 2 bilder på hur den ser ut nu. När jag skulle ta av skivorna från spindlarna så sprack centrumet på skivan så jag kontakta Raidopower där jag har köpt dom. Så jag får 2 st nya centrum. Mycket bra service av RadiOPower. Så där sitter org skivor på bilderna//Jim Lundgren




Torsdagen den 2/10

Tjena. Idag har jag börjat bygga ett batterifäste så jag kan ha batteriet där bak. Det är nästan färdigt. Ska lacka den vit bara. Har inte tatt ut buren än. Blir nog ihelgen. Ska mecka imorgon med. Då blir det till att bygga klart batterifäste, montera ut buren, svetsa dit stag i dörrarna och dra kablar till batteriet. Men vad ska jag ha för kablar? //Jim




Fredagen den 31/10

Tjena! Det var ett tagsen jag uppdatera här. Har fått hem lite nya delar till bilen från RHD japan. Det jag fick hem var:

BLITZ Racing Monitor DC
BLITZ FATT Full Auto Turbo Timer DC 4
Blitz Full Auto Turbo Timer Harness FATT
Blitz Pressure Sensor Set
Blitz oil Pressure and Temperature Sensor Attachment Block.

Delarna ser väldigt bra ut. Tänkte montera det ihelgen. Här är lite bilder:





Sen har jag monterat ur buren pga att jag ska lackera den och svetsa extra stag. Har även tagit bort dekalerna och polerat den. Blev mer racing stil på bilen utan dekalerna. Ska beställa framlampor och blinkers snart med svart instats. Ska även beställa ett 6 punkts Sparco bälte till den. Tänkte även ta av dom bakre länkarmarna och lacka det. Så bilen ser snygg ut under ifrån också. Här är en bild på hur bilen ser ut i nuläget:



Söndagen den 30/11

Så ja. Nu var det ett tagsen jag skrev här. Det som har hänt: Har höjt upp spakstället 9cm och flyttat det närmare ratten, håller på att bygga shortshifter (snart klar),har byggt färdigt min batterihållare, har köpt en 15cm hög växelspak. Det mesta är färdigt med bilen nu. Ska bara borra hål till buren och svetsa extrastag i dörrarna sen ska jag lacka den vit. Det som ska införskaffas nu är:
1st sparco 6 punktsbälte
och svarta framlampor och blinkers.
Ev. 4 st toyo r888
Håller på att fundera ut en grej som kommer sticka väldigt mycket i ALLAS ögon. Men det får ni inte reda på än

Kommer satsa väldigt mycket på Banracing nu. Hoppas bara att jag får tag i en bra däcksponser. Vet ni någon som vill sponsra så säg gärna till. Har plats för dekal på hela bilen. Ska försöka finnas på dom flesta banracing events.

Här är lite nya bilder på bilen:




Söndagen den 30/11

Hemligheten var att jag vill sätta på en hög vinge på bilen. Håller på att bygga en HÖG vinge precis som Time Attack bilarna. Lyckas inte det så kommer jag införskaffa mig en sån här vinge http://www.rhdjapan.com/jdm-low/origin-Single-1700mm-Black-GT-Wing-54822# . Tycker själv att det kommer se väldigt brutalt ut. Kommer sticka i MÅNGA ögon. Vet att många av er kommer hata både mig och bilen för detta. Men ska ju bygga bilen för TimeAttack. Håller iallafall på att bygga vingen nu. Får se hur det blir. Annars köper jag en. Har inte hittat så många vingar som ser bra ut typ time attack. Vet ni någon så får ni gärna sä till. Här är 2st bilder på vingen änså länge. Har bara sågat ut den i trä ska sätta på fogskum på den i veckan och börja forma den. Det kommer bli 170 cm bred. //Jim





// Jim Lundgren

Fredagen den 5/12

Tjena. Idag har jag vatt i garaget och pillat på spakstället. Tyckte det blev väldigt bra med växelspaksknoppen med. Tog någon bild på batterihållaren. Här är bilderna:



och batteri hållaren

//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
galaxi
Vrena
Här sen Aug 2005
Inlägg: 369



Kul med flera EVos

Vad var det för fel på vingen?
För den sitter ju original på EVo... Dock så vet man aldrig med besiktningsmännen, dom bedömmer lite olika...

Har du testat K-sport delarna på bana nåt än?

Autodevs chip och 1.5bar och launchkontroll kan jag rekomendera

_________________
Erik Johansson
Sommar: Mazda RX-7 -84
Vinter: Yamaha Viper M-TX -16
http://nosc.worlddisease.net
Citera
EDC
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 71



Trevligt med japanskt till banan. Inte många som verkar vilja åka på banan med sina ögonstenar utan mest vid korvmojen o pysa med dumpen

thumbs up till ett bra val som visar på bra smak.

_________________
Robert Pettersson
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
galaxi skrev:
Kul med flera EVos

Vad var det för fel på vingen?
För den sitter ju original på EVo... Dock så vet man aldrig med besiktningsmännen, dom bedömmer lite olika...

Har du testat K-sport delarna på bana nåt än?

Autodevs chip och 1.5bar och launchkontroll kan jag rekomendera


Tjena. Dom sa att den va för hög och sånt. Har tyvärr inte testat och köra på bana. Det blir ett styrsytem längre fram. Bilen ska verkligen andvändas. Ska köra så mycket som möjligt på bana nästa år //Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144



Välkommen och lycka till med bilen.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
pär grip
Sthlm Söder om Söder
Här sen Apr 2003
Inlägg: 417



Bytte du ut Ralliart dämparna?
Risken är stor att jag snackar helt i nattmössan, men är inte de bra prylar??
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Pär Grip skrev:
Bytte du ut Ralliart dämparna?
Risken är stor att jag snackar helt i nattmössan, men är inte de bra prylar??


Tjena. Jo dom är rätt så bra. Men ville ha bättre Den var även lite för hög med dom dämparna så //Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
galaxi
Vrena
Här sen Aug 2005
Inlägg: 369



EX_R skrev:
Pär Grip skrev:
Bytte du ut Ralliart dämparna?
Risken är stor att jag snackar helt i nattmössan, men är inte de bra prylar??


Tjena. Jo dom är rätt så bra. Men ville ha bättre Den var även lite för hög med dom dämparna så //Jim


Sälja dom?

_________________
Erik Johansson
Sommar: Mazda RX-7 -84
Vinter: Yamaha Viper M-TX -16
http://nosc.worlddisease.net
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
galaxi skrev:
EX_R skrev:
Pär Grip skrev:
Bytte du ut Ralliart dämparna?
Risken är stor att jag snackar helt i nattmössan, men är inte de bra prylar??


Tjena. Jo dom är rätt så bra. Men ville ha bättre Den var även lite för hög med dom dämparna så //Jim


Sälja dom?


Javisst kan jag göra det. Kom med bud//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049



Schysst bil!! Det blir inte mer klistermärken än så hoppas jag?
Jag är knappt avundsjuk .... alls ...


Var är katten då?

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Folxam skrev:
Schysst bil!! Det blir inte mer klistermärken än så hoppas jag?
Jag är knappt avundsjuk .... alls ...


Var är katten då?


Tack. Nä inga fler klistermärke. Katt? Vad är de? Ska nog köpa en race katt. Var kan man få tag i en race katt som är 3 tum? //Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
galaxi
Vrena
Här sen Aug 2005
Inlägg: 369




_________________
Erik Johansson
Sommar: Mazda RX-7 -84
Vinter: Yamaha Viper M-TX -16
http://nosc.worlddisease.net
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Lördagen den 13/8


Idag har jag skruvat av styrspindlarna och länkarmarna. Ska blästra och lacka dom.

Nån som vet var man kan få tag i powerflex bussningar till hela bilen? Ska dra iväg en beställning på en display som man ser Laddtryck,oljetryck och oljetemp. Tänkte beställa en turbotimer samtidigt. Det kommer nog hända en hel del i vinter //Jim Lundgren

_________________
Jim Lundgren
Citera
galaxi
Vrena
Här sen Aug 2005
Inlägg: 369



EX_R skrev:
Lördagen den 13/8


Idag har jag skruvat av styrspindlarna och länkarmarna. Ska blästra och lacka dom.

Nån som vet var man kan få tag i powerflex bussningar till hela bilen? Ska dra iväg en beställning på en display som man ser Laddtryck,oljetryck och oljetemp. Tänkte beställa en turbotimer samtidigt. Det kommer nog hända en hel del i vinter //Jim Lundgren


Vad för display är det du ska köpa???

Hört en hel del personer säga att turbo timer är bortkastade pengar...
Sällan att man kör så hårt med bilen varje gång att man behöver ha en timer som kyler.
Själv så dom gånger man väl har gasat hårt så låter jag bilen gå en stund extra...

Bussningar till hela bilen vet jag inte, men byte mina bakre bussnigar i framvagnen idag.

beställde dom från http://www.camskill.co.uk/.
Där finns det ett par iaf...

_________________
Erik Johansson
Sommar: Mazda RX-7 -84
Vinter: Yamaha Viper M-TX -16
http://nosc.worlddisease.net
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Lördagen den 13/8


Idag har jag skruvat av styrspindlarna och länkarmarna. Ska blästra och lacka dom.

Nån som vet var man kan få tag i powerflex bussningar till hela bilen? Ska dra iväg en beställning på en display som man ser Laddtryck,oljetryck och oljetemp. Tänkte beställa en turbotimer samtidigt. Det kommer nog hända en hel del i vinter //Jim Lundgren

onsdagen den 17/9

Har köpt en bur. Har inte fått hem den än men min farsa ska hämta den imorgon. Har också köpt 2 st sabelt 4 punktsbälte. Drar iväg en beställning på mätarna om ett tag. De som ska köpas nu är och göras är:
Montera bur och bälte
Väga in bilen
Bygga om avgassystemet
Fixa glappet i styrboxen (Den bara bryter all ström ibland) Har hittat att det är styrboxen som glappar för om man trycker ner sladdarna så funkar den
Köpa Toyo r888
Köpa laddtryck,oljetemp och oljetrycks mätare. Det blir en Blitz racing monitor DC.
Köpa turbo timer. Blir en Blitz Fatt DC4
Ev köpa Superflex bussningar
Ev sälja min Blitz Spec S boostcontroller

Lördagen den 20/9

Idag har jag fått hem min bur och bältena. Ska sälja bältena om någon vill ha. Det är 2 st Sabelt 4 punkts bälte (Nya) . Kommer ev svetsa dit ett stag i dörrarna . Tänkte lacka buren men vet inte vilken färg. Antingen vitt eller svart. Vad tycker ni? //Jim Lundgren



Söndagen den 28/9

Då har jag skruvat på länkarmar och styrspindlar idag. Har även satt in buren i bilen så jag ska se var jag ska borra. Ska svetsa dit ett stag i dörrarna och lacka den vit. Har också plockat ut laddtrycksstyraren som jag ska sälja. Ska borra hål i golvet till Bältena med men var ska man montera "sidobältena" på 4 punkts bältena? Ska man försöka sätta fästena bakom stolen så att man får en bra vinkel på magen? Här är 2 bilder på hur den ser ut nu. När jag skulle ta av skivorna från spindlarna så sprack centrumet på skivan så jag kontakta Raidopower där jag har köpt dom. Så jag får 2 st nya centrum. Mycket bra service av RadiOPower. Så där sitter org skivor på bilderna//Jim Lundgren




Torsdagen den 2/10

Tjena. Idag har jag börjat bygga ett batterifäste så jag kan ha batteriet där bak. Det är nästan färdigt. Ska lacka den vit bara. Har inte tatt ut buren än. Blir nog ihelgen. Ska mecka imorgon med. Då blir det till att bygga klart batterifäste, montera ut buren, svetsa dit stag i dörrarna och dra kablar till batteriet. Men vad ska jag ha för kablar? //Jim




Fredagen den 31/10

Tjena! Det var ett tagsen jag uppdatera här. Har fått hem lite nya delar till bilen från RHD japan. Det jag fick hem var:

BLITZ Racing Monitor DC
BLITZ FATT Full Auto Turbo Timer DC 4
Blitz Full Auto Turbo Timer Harness FATT
Blitz Pressure Sensor Set
Blitz oil Pressure and Temperature Sensor Attachment Block.

Delarna ser väldigt bra ut. Tänkte montera det ihelgen. Här är lite bilder:





Sen har jag monterat ur buren pga att jag ska lackera den och svetsa extra stag. Har även tagit bort dekalerna och polerat den. Blev mer racing stil på bilen utan dekalerna. Ska beställa framlampor och blinkers snart med svart instats. Ska även beställa ett 6 punkts Sparco bälte till den. Tänkte även ta av dom bakre länkarmarna och lacka det. Så bilen ser snygg ut under ifrån också. Här är en bild på hur bilen ser ut i nuläget:



Söndagen den 30/11

Så ja. Nu var det ett tagsen jag skrev här. Det som har hänt: Har höjt upp spakstället 9cm och flyttat det närmare ratten, håller på att bygga shortshifter (snart klar),har byggt färdigt min batterihållare, har köpt en 15cm hög växelspak. Det mesta är färdigt med bilen nu. Ska bara borra hål till buren och svetsa extrastag i dörrarna sen ska jag lacka den vit. Det som ska införskaffas nu är:
1st sparco 6 punktsbälte
och svarta framlampor och blinkers.
Ev. 4 st toyo r888
Håller på att fundera ut en grej som kommer sticka väldigt mycket i ALLAS ögon. Men det får ni inte reda på än

Kommer satsa väldigt mycket på Banracing nu. Hoppas bara att jag får tag i en bra däcksponser. Vet ni någon som vill sponsra så säg gärna till. Har plats för dekal på hela bilen. Ska försöka finnas på dom flesta banracing events.

Här är lite nya bilder på bilen:




Söndagen den 30/11

Hemligheten var att jag vill sätta på en hög vinge på bilen. Håller på att bygga en HÖG vinge precis som Time Attack bilarna. Lyckas inte det så kommer jag införskaffa mig en sån här vinge http://www.rhdjapan.com/jdm-low/origin-Single-1700mm-Black-GT-Wing-54822# . Tycker själv att det kommer se väldigt brutalt ut. Kommer sticka i MÅNGA ögon. Vet att många av er kommer hata både mig och bilen för detta. Men ska ju bygga bilen för TimeAttack. Håller iallafall på att bygga vingen nu. Får se hur det blir. Annars köper jag en. Har inte hittat så många vingar som ser bra ut typ time attack. Vet ni någon så får ni gärna sä till. Här är 2st bilder på vingen änså länge. Har bara sågat ut den i trä ska sätta på fogskum på den i veckan och börja forma den. Det kommer bli 170 cm bred. //Jim





// Jim Lundgren

Fredagen den 5/12

Tjena. Idag har jag vatt i garaget och pillat på spakstället. Tyckte det blev väldigt bra med växelspaksknoppen med. Tog någon bild på batterihållaren. Här är bilderna:



och batteri hållaren

//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
onsdagen den 17/12

Tjena. Idag har jag fått ett Sparco 6 punktsbälte i julklapp av mina föreldrar . Realcar hade det tyvärr inte hemma. Men kommer upp egna bilder när jag har fått hem det, Ska beställa R däck i vecka. Det blir Toyo R888//Jim



Fredagen den 19/12

Tjena! Idag har jag beställt 4 st Toyo R888. Blev 205/40-17. Leveransen är beräknad till April . Bältet har inte kommit än Men borde komma i början på nästa år. //Jim


_________________
Jim Lundgren
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



EX_R skrev:
Pär Grip skrev:
Bytte du ut Ralliart dämparna?
Risken är stor att jag snackar helt i nattmössan, men är inte de bra prylar??


Tjena. Jo dom är rätt så bra. Men ville ha bättre Den var även lite för hög med dom dämparna så //Jim



Men varför bytte du till k-sport om du ville ha bättre grejor?

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Krille_hlm skrev:
EX_R skrev:
Pär Grip skrev:
Bytte du ut Ralliart dämparna?
Risken är stor att jag snackar helt i nattmössan, men är inte de bra prylar??


Tjena. Jo dom är rätt så bra. Men ville ha bättre Den var även lite för hög med dom dämparna så //Jim



Men varför bytte du till k-sport om du ville ha bättre grejor?


Mmm exakt.
Folk brukar betala ganska bra pengar för ralliartchassiet.
Bättre brukar vara att köpa öhlinschassiet som rallykillarna åker med.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Lillen skrev:
Krille_hlm skrev:
EX_R skrev:
Pär Grip skrev:
Bytte du ut Ralliart dämparna?
Risken är stor att jag snackar helt i nattmössan, men är inte de bra prylar??


Tjena. Jo dom är rätt så bra. Men ville ha bättre Den var även lite för hög med dom dämparna så //Jim



Men varför bytte du till k-sport om du ville ha bättre grejor?


Mmm exakt.
Folk brukar betala ganska bra pengar för ralliartchassiet.
Bättre brukar vara att köpa öhlinschassiet som rallykillarna åker med.


Ja, ralliart grejorna är verkligen inte dåliga grejor!
Det räcker långt. Som du säger, ska man ha bättre grejor än dem så får man upp i öhlins klass.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Tjena. Det var verkligen simpla dämpare. Tvekar på att dom hade vatt bra på bana. Kunde bara ställa hårdheten i 4 läge. Det var den ända inställningen där va//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



JU fler inställningar, ju lättare att göra bort sig. Det är inte bara antalet inställningsmöjligheter som gör en bra dämpare. Har du tid och lust kan du ju prova att klocka bilen på bana med de olika dämparna på, även om det såklart är omständigt.

Kul bil, många klistermärken dock. kör försiktigt

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi EVO 3 RS, TimeAttack.nu PRO 2018
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (37859 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande