Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-02-07 5Papp Ticksta
1, 2, 3, 4   >>
13714 besök totalt
Cheever
Hemmet
Här sen Dec 2006
Inlägg: 8


Trådstartare
Tack Fredrik och Glenn för en bra genomförd tävling (öhhh test...).

Vi i ZZ Razing international fick stora problem efter loppet eftersom vi helt plötsligt hade två något sånär fungerande bilar att släpa hem.

Gillade föret i början, många bakhjulsdrivna ekipage att köra om

Gillade banan och framförallt bredden jämfört med Sundsta, sen att den var ganska slät tror jag gjorde gott för stötdämparna.

_________________
Anders Löfström
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



Tack Glenn och Fredrik för ännu ett härligt event på en jätterolig bana. hoppas att vi får köra den när det finns lite mer grepp senare i vår.=)

Tack igen Team Bangolfen för er vänliga uppsyn och utlånandet av svets så vi kunde nå vårt mål om att gå imål.

Jättekul att fokus låg på plåskador istället för avskakade detaljer.

Fan vad vi är laddade för nästa test.

p.s det kan vara idé att blåsa av, eller kanske upplysa om trafikökning, på minivägen till och från banan för trafik när det är dags för hemkörning. det tyckte nog farbrorn ( i bil) som fick en lätt tillpuffning av vårt släp. ( anmält och uppskrivet)

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



nu har jag lagt ut lite resultat på www.slc.se/5papp/resultat/resultat.html

lite kommentarer kommer imorgon....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mr_Bucket
Norrtälje
Här sen Okt 2007
Inlägg: 28



Tack alla på och brevid banan för ett riktigt roligt lopp.
Extra roligt var att vi faktiskt för en gångs skull kom i mål.
Dessutom helt utan depåbesök (förutom förarbyten). Kanske är för att vi bytt ut Mantan till förmån för en Volvo..

Här kommer iallafall några bilder. Håll tillgodo.
























_________________
Henrik Lundberg
------------------------
Racing team RYG's
------------------------
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Henrik...... SKITSNYGGA BILDER thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

är det ok om jag tar ett par om vi gör några collage för 5papp sidan ?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
hermes
norrtälje
Här sen Okt 2007
Inlägg: 87



thumbs up
det var riktigt roligt, ny bana och allt, synd bara att det var riktigt roligt i 3,5h sen satte vi subarun i en mobil-sten=volvo och kylaren var ett minne blått, vi lyckades meka dit en volvokylare och lyckades ta oss i mål, med en glöd het motor.
nästa gång kan FAAAN ingenting gå fel.

_________________
svante hedlund
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



hermes skrev:
thumbs up
det var riktigt roligt, ny bana och allt, synd bara att det var riktigt roligt i 3,5h sen satte vi subarun i en mobil-sten=volvo och kylaren var ett minne blått, vi lyckades meka dit en volvokylare och lyckades ta oss i mål, med en glöd het motor.
nästa gång kan FAAAN ingenting gå fel.


Jag ber om ursäkt för vår dragkrok, min bror berättade om incidenten och han lovar att placera bilen i en annan lite mindre central snödriva nästa gång.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Mr_Bucket
Norrtälje
Här sen Okt 2007
Inlägg: 28



Fredrik - SLC skrev:
Henrik...... SKITSNYGGA BILDER thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

är det ok om jag tar ett par om vi gör några collage för 5papp sidan ?



Gärna.
Jag kan redigera några fler om du är intreserad.

//Henrik

_________________
Henrik Lundberg
------------------------
Racing team RYG's
------------------------
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Mr_Bucket skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Henrik...... SKITSNYGGA BILDER thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

är det ok om jag tar ett par om vi gör några collage för 5papp sidan ?



Gärna.
Jag kan redigera några fler om du är intreserad.

//Henrik


hemskt gärna.... bilder är kul... Och är dom så här snygga är det riktigt kul....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mr_Bucket
Norrtälje
Här sen Okt 2007
Inlägg: 28



Fredrik - SLC skrev:
Mr_Bucket skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Henrik...... SKITSNYGGA BILDER thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

är det ok om jag tar ett par om vi gör några collage för 5papp sidan ?



Gärna.
Jag kan redigera några fler om du är intreserad.

//Henrik


hemskt gärna.... bilder är kul... Och är dom så här snygga är det riktigt kul....


Ska försöka ta mig tid att redigera senare i veckan, men ta dom så länge..
Dom bilderna som redan ligger här på forumet finns också på denna känken men med lite bättre kvalite tillsamans med några fler bilder från racet.
http://s363.photobucket.com/albums/oo74/Hinken808/5-papp%20Ticksta/?al . . . .
Hinner/orkar jag redigera fler så kommer dom också att hamna där.

Ska det bli till hemsidan?

_________________
Henrik Lundberg
------------------------
Racing team RYG's
------------------------
Citera
inbjnor
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 18



Det är bara att instämma med övriga, tack för ett underbart arrangemang och tack alla deltagare för alla kamper ute på banan! Ser verkligen fram emot nästa race med förhoppningsvis något bättre fäste!
Jag har uppdaterat våran hemsidan med diverse bilder (med varierande kvalitet). Förhoppningsvis en video inom en snar framtid! www.motorheads.se
See you boys!

_________________
Björn Norrbelius
http://www.motorheads.se
Citera
Dieselmannen
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 61



Som vanligt ett kul arrangemang... som på samma vanliga sätt skuggas av alla idioter som tar saken på för mycket allvar.

Kan inte bara alla komma dit med inställningen att ha kul istället för att vilja skada andra?

En del har helt enkelt inte där att göra.

_________________
Ernesto Poletto
#88
Citera
Maurtin
Upplands Väsby
Här sen Feb 2009
Inlägg: 5



håller med Dieselmannen där vissa måste verkligen köra på en ist för att bara köra förbi när man aktar på sig.

_________________
Martin Sjöberg
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Håller också med, även om vårt lag (74) råkade köra aningen fult ibland. Oftast berodde det på vårt obefintliga grepp och var altså inte alls menat att förstöra för andra.

Det vi, och även andra retar upp oss på är varför vissa kommer med jätteförstärkta bilar med bur och hela kittet, rena folkracebilar. DET var väl inte tanken bakom tävlingen?

Tack för ett grymt arrangemang som vanligt!


MVH Theo

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Cheever
Hemmet
Här sen Dec 2006
Inlägg: 8


Trådstartare
Theo skrev:
Håller också med, även om vårt lag (74) råkade köra aningen fult ibland. Oftast berodde det på vårt obefintliga grepp och var altså inte alls menat att förstöra för andra.

Det vi, och även andra retar upp oss på är varför vissa kommer med jätteförstärkta bilar med bur och hela kittet, rena folkracebilar. DET var väl inte tanken bakom tävlingen?

Tack för ett grymt arrangemang som vanligt!


MVH Theo


Jag råkade torpedera er. Tror inte ni märkte det eftersom det var en Peugeot 205 som ni skakade av er. Anledningen till torpederingen var att ni just torpederade nr 66 ZZRi 2 och därmed fick oväntad bromshjälp och därmed kunde inte jag riktigt stanna jag heller...

_________________
Anders Löfström
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Jo det minns jag, tror jag körde då till och med. Jag både såg och var med i flera sånna krockar, det var ju på sina ställen omöjligt att stanna och kom någon ur spår så att säga så var det ofta oundvikligt. På Sundsta där det fanns lite grepp hände det i princip aldrig.

MVH Theo

Cheever skrev:
Theo skrev:
Håller också med, även om vårt lag (74) råkade köra aningen fult ibland. Oftast berodde det på vårt obefintliga grepp och var altså inte alls menat att förstöra för andra.

Det vi, och även andra retar upp oss på är varför vissa kommer med jätteförstärkta bilar med bur och hela kittet, rena folkracebilar. DET var väl inte tanken bakom tävlingen?

Tack för ett grymt arrangemang som vanligt!


MVH Theo


Jag råkade torpedera er. Tror inte ni märkte det eftersom det var en Peugeot 205 som ni skakade av er. Anledningen till torpederingen var att ni just torpederade nr 66 ZZRi 2 och därmed fick oväntad bromshjälp och därmed kunde inte jag riktigt stanna jag heller...

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
hermes
norrtälje
Här sen Okt 2007
Inlägg: 87



lite efterbilder.
subarun var inte förstörkt i alla fall.

var uppmärksam på den intakta bakdelen.






_________________
svante hedlund
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



En kul dag på nya Ticksta.

Först och främst ett strot tack till Glenn och alla funktionärer. Detta kändes som ett av de mest välarrangerade 5papp vi har upplevt. Tre av sex förare i teamet var 5papp-rookies och glädjande nog är deras intryck nästan helt uteslutade översvallande positivt. Så stort tack till alla som arrangerade detta.

För ZZ Racing International blev detta kanske vårt allra roligast 5papp. För första gången någonsin ställde vi upp med två bilar. Peugeoten som inte ens ville starta på Sundsta i December fick nytt förtroende och den kompletterades med en Volvo 745 GLT 16V snabbt döpt till Pundar-Volvon. En svart Volvokombi med tonade rutor, lättmetallfälgar och sänkt tack vare sänkta fjädrar fram och höjda husvagnsfjädrar bak tidigare ägaren satt dit dit av outgrundlig anledning kan inte heta något annat. De bakre fjädrarna kapade vi så bilen hade en ner normal höjdskillnad fram/bak.

Men den stumma bilen med hårda fjädrar och begagnade vinterdäck på LM-fälg gjorde de första 2 ½ timmarna ganska breda i sökan efter grepp. Peugeoten däremot gick som en klocka under den tiden.

För att göra en lång historia kort. Som ett mirakel tog vi båda bilarna i mål, utan problem, på en 11:e plats för Peugeoten och en 12:a plats för Pråmen Pundar-Volvon. Det mest förvånande av allt - för första gången har vi bilar vi kan fortsätta använda, båda två överlevde.

Det ställde till vissa logistiska problem som gjorde att det fick bli två vändor till Ticksta för att få hem bilarna.

Lite bilder i väntan på att vår teamfotograf ska vara klar med sina:







Ett par synpunkter:
- Det står att man ska göra nio förarbyten men kollas det? Det känns som det verkar vara upp till var och en.
- Banan var kul men i torrt höstväder kanske den är lite väl snabb för denna typ av bilar?
- Mycket schysst körning från alla fram till sista timmen, då det verkade gå väl hårt för vissa som helst verkade vilja köra genom/på/av än bakom/framför/om. Våra bilar var i oförtjänt bra skick fram till sista timmen då allt verkade braka lös och plåt flög och for.

Tack för en kul dag på Ticksta!

_________________
Ola Lennström
Citera
Ronster
Uppsala
Här sen Apr 2005
Inlägg: 135



Team Autoholics tackar också för bra arrangemang och en kul dag.
Vi är inte heller vana vid att köra bilen hela stinten utan mek.
Våra usla däck bidrog säkert till detta eftersom farten inte var så hög.
Men en stor skillnad mot tidigare race var ju att banan höll.

På Sundsta har bilarna "skakat" sönder.

_________________
Ronny Steisjö
____________________________
Porsche 996 -00
Citera
balljus-nygren
Norrtälje
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Riktigt kul att köra, första gången alla i team plattkatt körde. Våran bil var oxå förvånansvärt hel till sista timmen. Men en av anledningarna till att det blev så mkt plåtskador då tror jag var att banan torkat upp på sina ställen och därmed fick man upp för hög fart för att hinna bromsa in till nästa kurva då det blev isgata istället. Kurvan där 740n la sig på sidan var väldigt läskig ett tag innan det lades på grus på den.

Men dagens roligaste incident måste ha varit när en 744a kommer med fullt ös och tappar generatorn som rullarvidare förbi bilen XD HAHA trodde att jag skulle skratta ihjäl mig

Mycket bra arangerat. Team plattkatt kommer att återkomma!

_________________
Patrik Nygren
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



jag har en känsla av att dom flesta "torpederingar" mer numera är av karaktären "klantiga omkörningsförsök" än medvetna torpederingar....... Och även dom har faktiskt minskat...

sen att banan höll bättre, visst är Ticksta bra.... men hade vi kört Sundsta så hade den hållt bra med..... så det är nog mer avgörande vilket sorts väder det är.... snö/is/tjäle = bra bana ....... regn/varmt/lervälling = taskig bana.


Hursomhelst..... den här gången så hade vi inte med någon depåslinga, pga vi inte visste riktigt hur allt skulle fungera..... däremot så meddelade vi ingen så att alla hade samma ovissa förutsättningar men till nästa gång så ska vi lösa det på något sätt så det blir bra även det.......

och både jag och glenn tackar alla för att ni gör det lätt att arrangera ... för det blir det när det är positiva och glada människor man jobbar med thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Eftersnack
2009-02-07 5Papp Ticksta
1, 2, 3, 4   >>
13714 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande