Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-04-04 5papp-cup Laholm
2145 besök totalt
Stefan Persson
Malmö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 214


Trådstartare
Hej racefans!

Ett stort tack till alla som trotsade vädergudarna och drog till Laholm för dagen 5papp.
15 grader, sol och vindstilla..... Mmmmmmmmm.. thumbs up

Som vanligt hatten av till Fredrik och hans team + ett stort tack til Laholms MK och alla som har hjälp till.
Vårt lopp gick i stort sett utan problem annars, ett byte av munstycke och sedan var det bara och gasa!....tills..
Vi fick 3 timmar denna gång innan koppling, kardan och bakaxel gav upp.



Foto på väg!
#5 Dresser Wayne

_________________
Stefan Persson
FeniX Motorsport
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



ja, det var verkligen en superfin dag...... Och riktigt skönt att Laholm körde vattenbilen så ofta, så att det inte dammade så mycket hela tiden....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Bilder tack!! Vet att Willy fick ett par fina bilder på banan när han flög över den!!

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008
Inlägg: 1228



Ja ja kommer snart

_________________
Willy Speljak
Corvette C4
Husbil
Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008
Inlägg: 1228



Här kommer några höjdarbilder Det ser lite tunnt ut på banan.







_________________
Willy Speljak
Corvette C4
Husbil
Citera
Martin Sundgren
Laholm
Här sen Feb 2008
Inlägg: 74



thumbs up Ett stort tack till Fredrik och Laholms MK för en som vanligt bra tävling med strålande solsken.
Även ännu större tack thumbs up till vår donator av stag till bakvagnen,Stefan&gänget med Bil 5 Dresser Wayne.
Med er hjälp lyckades vi knipa andra platsen med 199varv
Coolt med flygbilder från banan,Willy men jag tror att du gärna skulle varit med på marken istället?

Ser framemot lite mer bilder från dagen.


Plåtbänders Racing

_________________
Martin Sundgren
Scuderia motori sud
Alfa 155 TS 5papp+racer
Alfa 155 V6 5papp+racer
Audi A6 Avant 2,4 Quattro
Yamaha Grizzly 660
Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008
Inlägg: 1228



Martin Sundgren skrev:
thumbs up Ett stort tack till Fredrik och Laholms MK för en som vanligt bra tävling med strålande solsken.
Även ännu större tack thumbs up till vår donator av stag till bakvagnen,Stefan&gänget med Bil 5 Dresser Wayne.
Med er hjälp lyckades vi knipa andra platsen med 199varv
Coolt med flygbilder från banan,Willy men jag tror att du gärna skulle varit med på marken istället?

Ser framemot lite mer bilder från dagen.


Plåtbänders Racing


Japp! Man tiden räckte inte till

_________________
Willy Speljak
Corvette C4
Husbil
Citera
Stefan Persson
Malmö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 214


Trådstartare


Bilder!!




































mvh
Team Dresser Wayne #5

_________________
Stefan Persson
FeniX Motorsport
Citera
Erik. B
Färjestaden
Här sen Jan 2009
Inlägg: 74



Tack alla inblandade, personal och medtävlande!

En fantastisk dag, varmt och behagligt. Kul tävling och snygg körning, inte så mycket knuffande. Vi hade vansinnigt roligt hela loppet. Vi kom i mål denna gången .
Har inte orkat kolla kameran ännu, fixar in några bilder så fort jag kan.

/ #73 Non Compos Mentis

P.S Har aldrig tidigare i mitt liv trott att man kan ha så kul med en tråkig volvo!?

_________________
Erik Brundin


Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628
Och en bruksbil....
Citera
Tejptomas
Trelleborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104



Jag skulle vilja tacka alla som höll sej undan för oss under varv nr 84 så Vi kunde
ta dagen snabbaste tid!!! Haha....

Dock såg det mörkt ut för oss redan efter 10-15 minuter efter att ha brännt in i Nr 56 som stod
still på banan efter att ha kört in i Nr 48 som stod still efter att ha kört på nån annan... Det som
är lite ironiskt o lite komiskt i det hela var att Vi i Nr 47 och De i nummer 48 och 56 var alla från
Trelleborg. Men vi lyckades få ihop bilen igen och fortsatte köra och efter 4 timmar ca så fick en
av våra förare en retursladd o hamnade i ett av cementfundamenten och kortade ner Volvon
ca 2dm. Så det var bara att meka till det igen och ut o köra sista minuterna som var kvar.
och det kändes jävligt bra att kunna köra förbi målflaggan med alla våra missöden under dagen.

Hoppas inte att vi ställde till det för någon för som sagt så hade vi 2 oerfarna förare som var
ganska osäkra men jag tyckte det såg bra ut när de körde.

och till slut kan jag säga att man ska inte komma dit och vara för kaxig för när man
landar så gör man det hårt när man tas ner på jorden igen. Vi hade kanske lite väl
gott självförtroende när vi startade men det är sånt man lär sej av.


Mvh Tomas

PS "Erik.B"
Tråkig Volvo?? Ni hade ju i alla fall 16V. Så där ca 50hk mer än oss som körde med en K-motor.
Dock räckte den till för att ta dagens snabbaste tid. (fick jag sagt det igen thumbs up )

_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Citera
Erik. B
Färjestaden
Här sen Jan 2009
Inlägg: 74



Tejptomas
På gatan har jag kört "sportiga" saab turbos i 15 år och skrattat åt "sossecontainers", nu är jag äldre och vet bättre!!!

Tror att det var jag som blev påkörd av #48, pga att det plötsligt stog still framför mej, tråkigt för er bakom mej, men tyvärr inget jag kunde göra något åt....
Kul koncept är det iallafall, köpa bil på fredagen och tävla på lördag, enkelt och roligt. Vi återkommer.

/ #73 Non Compos Mentis

_________________
Erik Brundin


Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628
Och en bruksbil....
Citera
jogustaf
Ystad
Här sen Jan 2008
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Vi i Sierran vill också tacka för en trevlig dag. Vi är nöjda med vår insats och kommer troligen ställa upp fler gånger.

Vår dag kan sammanfattas så här:

Starten sa vi att vi skulle ta det lugnt med och det gick inte att göra så mycket annat från tredje led inner. Vi låg i en sandstorm efter ungefär 5 meter och såg inga bilar förrän efter asfalstkurvan.
Sen rullade det på i några varv när vi plötsligt fick en knuff av kraft trots att vi låg sist. Slutburken på avgassystemet hade gett med sig och bilen började gå riktigt bra.
När vi nått delmål 1 att alla skulle få köra 15 min började vi satsa lite mer. Det resulterade efter ett tag i en retursladd som slutade i ett lastbilsdäck vilket i sig tog död på kylaren.
Inga ledsna miner ändå. Vi körde igång grillen och käkade hamburgare. Under vår lunch lyckades våra vänner i en 740 rasa ett lager i motorn och meddelade sen att de iallfall hade slagit oss med 7 varv. Det hade vi svårt att ta med 2 timmar rejstid kvar. Kylaren lappades ihop med en bullpåse en bit bagagematta och spännband. Sen var det bara att köra igen.
När det var ett varv kvar till våra konkurrenter dog bilen helt och bärgades in. Vi trodde den gått varm och knäckt toppen. Men inget vatten i oljan, ingen olja i vattnet och fyra fräscha tändstift. Då kom snilleblixten, rullningssäkringen under reservhjulet. Ett lätt klick och bilen gick som vanligt igen.
Den fick åtgärdas några gånger till efter detta. På sista varvet var det lite plåtkontakt och därefter gick inte bakluckan att öppna. Så hade den stannat igen hade vi haft problem.

Nu gick det riktigt bra och vi lyckades nå delmål 2 och 3 vi kom i mål och vi körde över 100 varv.

Det enda vi hade lite synpunkter på var flaggvakternas kunskaper. Ett par gånger höll det på att gå illa pga dem. En gång var det bärgning på första asfaltsavsnittet. Ingen gul eller vit flgga ute vid startsvängen. Men i flaggposten efter bärningen viftades det för fullt. Två gånger när vattningstraktorn var ute viftade en flagga på en post före traktorn, när den kört förbi togs flaggan ner...

Jag vet inte om det berodde på att de vanligtvis kör åt andra hållet på banan eller om det var ovana flaggvakter.

Tack för oss och på åteerseende!

#69 Team Fistlim

_________________
/Joakim Gustafsson

Ford Focus RS
Citera
dkcped
Malmö
Här sen Apr 2009
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Kan väl bara instämma i tidigare positiva kommentarer om dagen.

Vi i Team Sluta Muppa Dig! (#54) var alla nybörjare men med en massa tur och lite skicklighet klarade vi oss ända in i mål på en 3:e plats. Vi var förskonade från allvarligare haverier och klarade oss undan med 2 punkteringar under race. När målflaggen var passerad och vi parkerade i depån började det forsa vatten ur kylaren så det var i grevens tid.


Har slangat upp en hög med bilder på Picasa. om någon vill ha någon av bilderna i full kvalité (12 mpx) så skicka ett meddelande med namn på bild och en mejladress.

Knåpade även ihop en liten video från dagen som kan ses @

Vimeo eller Youtube

//Dan #54 Team Sluta Muppa Dig!

_________________
Dan Sellberg
Citera
Eftersnack
2009-04-04 5papp-cup Laholm
2145 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande