Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-04-09 GRC/RMA Track Day Knutstorp
1826 besök totalt
*

Här sen Okt 2008
Inlägg: 281


Trådstartare
Hemma igen från årets första track day, med helt slutkörda framdäck. Slitbanan har skalats av och ligger som gummisträngar längs med det lilla mönster som näppeligen finns kvar.
Under förmiddagen gick det bra att köra stinter på uppåt tio varv, men när solen gassade efter lunch klarade däcken max 1,5 varv innan de var sliraiga som såpa...
Dags för R däck med andra ord.

Det var fin blandning på bilarna idag; Ferrari 430, 360, Porsche Gt3, Gt3 RS, Turbo, Cayman, Boxter, Mitsubishi, Renault Clio/Megane, Audi S5, Corvetter C6, Lotus Exige, Nissan 350 mfl + min lilla vita MX-5:a
Jag hade nog dagens lägsta fart på rakan med 170km/h men desto högre kurvhastighet. Det gick att få häng på Porscharna genom såghuskurvan men sen är där inte mycket att sätta emot ner i svackan

och bilen är mjuk, mjuk, mjuk. det är ju originalchassi på den och det märks. Således är nya dämpare, fjädrar och krängare på önskelistan inför sommaren.
Mina nya Carbotechbelägg funkade däremot kanon, de bettar som attan.

Nu är Jag helt slut i huvet efter att ha suttit några timmar i min dånande bil med noll ljudisolering. det kostar på att ha fullflödessystem

Nån som har lite bilder att lägga upp? Jag såg en hel del kameror som användes flitigt under dagen.
Citera
Lunding
Danmark
Här sen Jan 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jo da...

Jeg knipsede et par billeder på dagen..

http://www.five-speed.dk/Gallerisub/2009/20080912RMAKnutstorp.htm

_________________
Christian Lunding

www.five-speed.dk
1991 Mazda MX-5 1,6
Citera
*

Här sen Okt 2008
Inlägg: 281


Trådstartare
Härligt.
Citera
Platon
Kullavik
Här sen Jan 2009
Inlägg: 107



Fina bilder, tack!

_________________
Bernt Sjögren
Cayman S -06
BTG 8.20 Driftboxad
Member of Bongard Sponsors
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Tack till er som kom!
En mycket lyckad dag med disciplinerad körning utan stora incidenter. Bra flyt hela dagen och fantastiskt fint vårväder!

Jag passade även på att köra några premiärvarv med "Johnny" - min nya Mini JCW... Upplevelsen är väldigt lik den som Måns redan berättat. Ett par R-däck samt ett hårdare chassi ska sitta fint! Men imorgon ska jag lämna in bilen för att åtgärda just detta. Ska bli fantastiskt kul att få känna skillnaden sedan!

Jag passade även på att inviga min nya Video VBOX - en fantastiskt fin pryl!
(Den som vill investera i en sådan, eller en DriftBox, kan prata med mig!)

Det finns för tillfället 95 bilder plus min film från eventet uppladdade på AutOLife.
Den som vill får gärna fylla på med fler bilder där!

Nästa körning på Knutstorp är den 28/4. Passa på att anmäla dig med en gång!

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Eftersnack
2009-04-09 GRC/RMA Track Day Knutstorp
1826 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande