Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-04-23 SVKG Vårruset Falkenberg
1, 2   >>
10870 besök totalt
matte #25 tornado
falkenberg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 590


Trådstartare
För alla er som tyckte att det var en givande och rolig dag på Falkenbergsbanan så vill jag bara informera att redan nu på onsdag så har FMK open pitlane.
För 1000kr så kan man träna 3timmar utan att behöva vänta på sitt körpass.

Hör av er snarast till FMK kansliet för vidare information...

Just nu så är vi på gränsen till för få för att FMK ska genomföra träningen.

open Pitlane är ett försök från FMK att höja intresset och att få fler bilar att komma på bilträningarna, så att det kan bli fler bilträningar samtidigt som det blir mer ekonomiskt för klubben.


Vi var uppe och kollade på när alla ni andra körde, bilen glömde vi ta med upp till banan.

_________________
Mattias Pålsson-#25 tornado
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



matte #25 tornado skrev:

open Pitlane är ett försök från FMK att höja intresset och att få fler bilar att komma på bilträningarna, så att det kan bli fler bilträningar samtidigt som det blir mer ekonomiskt för klubben.


Reklam och att separera karossbilar och formelbilar löser nog det annars. Separata datum alltså.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Tack till FMK och alla deltagare som gjorde kvällen till en trevlig tillställning för oss i SVKG. Första passet började ju fint med en blåst topplockspackning (med sanering) och gräsbrand efter avåkning..
Men Rescue var ju pilsnabba på att fixa saker thumbs up
Saneringsmedlet jag hade med mig var föresten Aboilsan, Det fungerande visst över förväntan.

Väldigt få som hade problem med ljudet thumbs up , bara två som inte kom ut igen.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
dp81
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 178










Fler bilder finns på http://www.arta.se

Maila mig på daniel@arta.se om ni är intresserade av bilder.
Kan även fixa utskrift och inramning, kanske till garaget ;-)

//Daniel

_________________
Daniel Paulsson
BMW 330i
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jag körde inte denna gången heller, blev mest flaggviftning, fotografering & tjöt.
Så här kommer några av bilderna jag tog, det dyker upp fler under morgondagen eller helgen.


Tre sportiga modeller på rad.


Niklas Falk höll i förarmötet. thumbs up


'oje' körde en scandinavian flick med turbo-bubblan, eller inte.

Fler bilder kommer i morgon eller under helgen då som sagt.

_________________
Peter Karlsson
Citera
dp81
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 178



På tal om scandinavian flick... Den här lyckades inte riktigt efter målrakan så det blev en omväg via alternativspåret.


_________________
Daniel Paulsson
BMW 330i
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Kul träff som vanligt! Tyvärr körde inte jag heller "som vanligt".... Men till nästa vårrus måste jag F*N vara klar!

Tog ca 140+ bilder med Johan Samsons kamera. Han kan nog lägga ut några bilder sen (hoppas några blev bra)


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173



tack till allihop för en kanon kväll.. perfekt väder, trevligt folk,få avbrott, stort tack till de 2 väldigt hjälpsamma killarna ( Silver Opel Speedster och Alfa ) som hjälpte till o mecka med mitt överhettningsproblem thumbs up ..

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
Doc
Göteborg
Här sen Aug 2007
Inlägg: 36



Var premiär för mig på riktigt bana och det var riktigt kul! BMW fick göra så gott den kunde och hängde väl med hyfsat iaf








BTW, vet nån om det blir några sprint i år?

/Tobias

_________________
Tobias Pervik

BMW 525i -01
Citera
CALE
Halmstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 33



JÄTTE JÄTTE JÄTTE TACK till Nicklas & Co att jag fick köra fast att jag var inte anmäld från början ! Fantastiskt arangerat av SVGK,hur kul som helst att få träffa folk från Rejsa!
Jag hade jätte kul med min Honda Accord bortset från första passet som jag hade jätte svårt att hålla billen på bana pga galet feltryck i däcken.
Efter justering gick bilen som en drömm,hade goa fajter med fleratal bilar,har roligt som helst thumbs up !

Ånnu en tack Nicklas !!!!


MVH Saud

_________________
Saud omerovic
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Så var den tidiga vårpremiären avverkad! Kul att åka som vanligt och på nära håll få chansen lufta "veteranbilen" ordentligt Fint dessutom att på den korta tiden hinna köra hela fyra pass, både bilen och föraren behövde "helt klart rostas av" lite i början, Men ska tiderna ner så måste den längre slutväxel jag har liggande plockas i. Sprintutväxlingen nu är skapligt ok på Kinnekulle och Knutstorp men varvar ur här alldeles för tidigt och dessutom på lite aviga ställen på banan tyvärr > Som vanligt mycket effektivt arrangerat och dessutom trots många deltagare få incidenter thumbs up Mycket kul mix av bilar, från mullrande Corvetter till miniatyren Cappucino thumbs up Kul att på nära håll kunna se oijes Bubbla i yviga uppställ på nära håll, liksom den Golf som verkade ha väldigt mycket bakbromsar

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Vill också stämma in i kören om en perfekt kväll thumbs up Idealiska förhållanden och massa trevliga bilar och folk. Bilen gick som tåget och vi hade flera roliga miata-fajter
Nytt personbästa på 53.36 toppade kvällen

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Josen skrev:
Vill också stämma in i kören om en perfekt kväll thumbs up Idealiska förhållanden och massa trevliga bilar och folk. Bilen gick som tåget och vi hade flera roliga miata-fajter
Nytt personbästa på 53.36 toppade kvällen
Skoj att se att gatCorvetterna inte ligger så långt efter på en bana som Falkenberg
Men med lite mer träning och setup så ska en miata inte dra ifrån på det viset.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Niklas Falk skrev:
Josen skrev:
Vill också stämma in i kören om en perfekt kväll thumbs up Idealiska förhållanden och massa trevliga bilar och folk. Bilen gick som tåget och vi hade flera roliga miata-fajter
Nytt personbästa på 53.36 toppade kvällen
Skoj att se att gatCorvetterna inte ligger så långt efter på en bana som Falkenberg
Men med lite mer träning och setup så ska en miata inte dra ifrån på det viset.


Precis, nästa år då jädrar..
Provade Corvetten med R-däck för första gången, mutade Patrik (gammal ex-Tornadoförare i ERF) med en kopp kaffe för hjälp med lufttrycket och nu har man nästan häng på Miator och dessa Speedster oplar som går besvärande fort.

Ställer mig i tackkören för ett mycket kul arrangemang! thumbs up

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173



måste nog säga att jag var nog grymt impad av Magnus C5...shit ..att jänkejärn
kan va så snabbt.. .. dela gärna med dej om däcktrycks hemligheterna
att Josen o de snabba Miata gänget e en måttstock att sträva efter..man får säga att verkligen
ni är snabba satan med bilar som är riktigt bra inställda

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
att Josen o de snabba Miata gänget e en måttstock att sträva efter..man får säga att verkligen
ni är snabba satan med bilar som är riktigt bra inställda


Vi får tacka för beröm - det mesta skall tilldelas Miata som bil; enkla uppdateringar av miata ger en bil som är grymt lättkörd och potent racer-bil. Motor-effekt har vi inget av men massor av chassi, balans och kör-glädje Kan lova er att ligga 3-4 miator inom halvsekunden och jaga varandra varv efter varv slår det mesta - Rekommenderas skarpt thumbs up

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



auditsq skrev:
måste nog säga att jag var nog grymt impad av Magnus C5...shit ..att jänkejärn
kan va så snabbt.. .. dela gärna med dej om däcktrycks hemligheterna
att Josen o de snabba Miata gänget e en måttstock att sträva efter..man får säga att verkligen
ni är snabba satan med bilar som är riktigt bra inställda


Tack för berömmet, lär mej för varje gång.
Angående däckstrycket så är jag alldeles för ny för att fatta vad som är hemligt eller vad som är optimalt, men kalltrycket dagen efter är som följer:
HF 1,55 (bar)
VF 1,45
HB 1,7
VB 1,5

Glömde skriva ner varmtrycket men vill minnas att det var runt 2 bar.
Jag har sett på däckslitaget att insidorna är väldigt lite slitet men "ruggningen" såg fin ut så om jag fattat det hela rätt så behövs mer camber runtom och det finns mer att ge. Jag körde på R888or, lite smalare än mina gatdäck men däcken kompenserade bredden omedelbart. thumbs up
Nu är det mest bana men ändå vettigt för lite gata. Har ett par mallar som är utprovade i USA liggandes så det är bara att ställa på till nästa tabell.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



dp81 skrev:
[img]//Daniel



Va fasen är detta för bil . Har aldrig sett den förr.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Stacken skrev:
Va fasen är detta för bil . Har aldrig sett den förr.
Suzuki Cappuccino naturligtvis

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Stacken skrev:

Va fasen är detta för bil . Har aldrig sett den förr.


Suzuki Cappuccino, en så kallad kei car som bara såldes i Japan vad jag vet.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Joakim Winkler skrev:
Stacken skrev:

Va fasen är detta för bil . Har aldrig sett den förr.


Suzuki Cappuccino, en så kallad kei car som bara såldes i Japan vad jag vet.
Wikipedia håller inte med, det såldes i England och överskott därifrån landade även i Sverige.

Liten är den i vilket fall som helst, Jättefälgarna på den tror jag var 17"

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Eftersnack
2009-04-23 SVKG Vårruset Falkenberg
1, 2   >>
10870 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande