Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Världspremiär! MITSUBISHI LANCER WRC04
1 besök senaste veckan (1524 totalt)
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Premiärvisades på Essen 2003. Fick slita åt mig pressmaterialet!

Gissar att vingen kommer skapa en ny trend... Jag tror jag gillar den, för på en sån bil fyller den antagligen ett ädelt syfte. (?)






















MITSUBISHI LANCER WRC04 CAR*

Technical Specification:

OVERALL LENGTH 4360 mm
OVERALL WIDTH 1770 mm
WHEEL BASE 2600 mm
TRACK FRONT AND REAR 1550 mm
WEIGHT 1230 kg

ENGINE MODEL 4G63, 4 cylinder, 16 valves DOHC turbo charged
BORE-STROK 85,5 x 86,9 mm
DISPLACEMENT 1996 cc
ENGINE MANAGEMENT SYSTEM Magneti Marelli, multi injection
MAXIMUM OUTPUT 300 PS / 5500 rpm
MAXIMUM TORQUE 55 kg-m / 3500 rpm

CLUTCH Carbon triple plate
TRANSMISSION Ricardo/MMSP 4 wheel drive, 5 speed, limited slip differentials front centre and rear

MAX. SPEED 220km/h

SUSPENSION Front and Rear McPherson strut, coil springs,
anti roll bar

STEERING Power assisted rack and pinion
BRAKES Brembo, ventilated disks 370 mm diameter tarmac, 300 mm gravel, 328 mm snow, 8 pot caliper tarmac, 4 pot caliper gravel and snow

WHEELS ENKEI magnesium cast 8x18 tarmac, 7x15 gravel
5,5x16 snow

TYRES Michelin

FUEL TANK CAPACITY 90 litres

SEATS Recaro composit
COCKPIT Components Sabelt
INTERCOM SYSTEM & HELMETS Stilo
CAR DESIGN Using PTC Pro Engineer


* Submitted to FIA homologation

Fler bilder på:

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2739

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Hmm.. personligen tycker jag att den är ful på så många ställen att jag inte vet var jag skall börja....

de tre värsta måste vara
1. Vingen (arna)
2. Luftinsläppet på taket (perioskop??)
3. framskärmarna...


ja skulle kunna fortsäta, men är för bakfull...

tittar ja nogrannare spyr ja nog snart....

_________________
MackeMaehlum
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6501



Bilen känns vid en första anblick helt vulgär...
hoppas verkligen att den går som sjutton.. för ska den se ut sådär så...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Jag tycker den vingen var riktigt ful.
Men nytta lär den göra.

Bara hoppas inte det där blir senaste trenden på gatbilar...?
När man trodde det inte kunde bli värre


Var förövrigt oxå på mässan.
Fredagen var underbar, lite folk och fina bilar.

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003
Inlägg: 361



Varför sitter vingen så nära bakrutan?
Något i reglementet som kräver detta?
och vad kan den nedre delen av vingen fylla för funktion?
(det gör den givetvis, men ........)

Fast fälgarana var snygga!

_________________

/LOLA-Christian
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
LeWaN skrev:

Fredagen var underbar, lite folk och fina bilar.


Då skulle du varit där på torsdagen. På fredagen var det ju packat med folk

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Christian Carlsson skrev:
Varför sitter vingen så nära bakrutan?
Något i reglementet som kräver detta?
och vad kan den nedre delen av vingen fylla för funktion?
(det gör den givetvis, men ........)

Fast fälgarana var snygga!


Har en teori om det undre segmentet av vingen sluter till mot bakrutan för att bilda en annan form på bakpartiet...om detta nu kan göra ngt possitivt för luftflöde, släpp osv osv. Vet dock tävlingsbilar där man gjort så förr... Fast inte lika radikalt.

Snyggt var det dock inte med vingen så långt in.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 163



Den där vingen.....

Den kan ha hur ädelt syfte som helst..... Men snygg....... Det blir den aldrig.....

Resten kan man nog vänja sig vid.....

/Peter

_________________
MVH Peter Zeberg

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18614



Är det inte lite "gammal Opel" över bakre hjulhusen också?

Riktigt ful var den iaf. Hoppas den går bättre än den ser ut.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Urk vad ful

Ang vingen kan det vara så att man vill få DF så nära bakaxeln som möjligt precis som man vill ha så lite vikt som möjligt utanför axlarna?

Edit: full kanske den inte var? möjligtvis designern men inte bilen

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



MaZ skrev:
Är det inte lite "gammal Opel" över bakre hjulhusen också?

Riktigt ful var den iaf. Hoppas den går bättre än den ser ut.


Känns ju iof som att det inte är något problem

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Vacker är inte rätt ord, fräck, vulgär, vågad är väl snarare ord man kan använda.

Den var tuff tycker jag, sticker ut lite, saknar man lite med dagens bilar som mer o mer liknar varandra.

_________________
/Anders C
Citera
gooze
Bålsta
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4



Hmm väldigt udda vingplacering!
Men vänta, har dom inte snott vingen från Peugeot 206:an? Den är ju röd o allt så dom har inte änns behövt måla om den. Latmaskar!

_________________
Martin Jönsén
Citera
Bilder o videos
Världspremiär! MITSUBISHI LANCER WRC04
1 besök senaste veckan (1524 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande