Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Världspremiär! MITSUBISHI LANCER WRC04 | 1 besök senaste veckan (1524 totalt) |
Premiärvisades på Essen 2003. Fick slita åt mig pressmaterialet!
Gissar att vingen kommer skapa en ny trend... Jag tror jag gillar den, för på en sån bil fyller den antagligen ett ädelt syfte. (?) MITSUBISHI LANCER WRC04 CAR* Technical Specification: OVERALL LENGTH 4360 mm OVERALL WIDTH 1770 mm WHEEL BASE 2600 mm TRACK FRONT AND REAR 1550 mm WEIGHT 1230 kg ENGINE MODEL 4G63, 4 cylinder, 16 valves DOHC turbo charged BORE-STROK 85,5 x 86,9 mm DISPLACEMENT 1996 cc ENGINE MANAGEMENT SYSTEM Magneti Marelli, multi injection MAXIMUM OUTPUT 300 PS / 5500 rpm MAXIMUM TORQUE 55 kg-m / 3500 rpm CLUTCH Carbon triple plate TRANSMISSION Ricardo/MMSP 4 wheel drive, 5 speed, limited slip differentials front centre and rear MAX. SPEED 220km/h SUSPENSION Front and Rear McPherson strut, coil springs, anti roll bar STEERING Power assisted rack and pinion BRAKES Brembo, ventilated disks 370 mm diameter tarmac, 300 mm gravel, 328 mm snow, 8 pot caliper tarmac, 4 pot caliper gravel and snow WHEELS ENKEI magnesium cast 8x18 tarmac, 7x15 gravel 5,5x16 snow TYRES Michelin FUEL TANK CAPACITY 90 litres SEATS Recaro composit COCKPIT Components Sabelt INTERCOM SYSTEM & HELMETS Stilo CAR DESIGN Using PTC Pro Engineer * Submitted to FIA homologation Fler bilder på: http://www.rs6.com/forum/showthread. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Hmm.. personligen tycker jag att den är ful på så många ställen att jag inte vet var jag skall börja....
de tre värsta måste vara 1. Vingen (arna) 2. Luftinsläppet på taket (perioskop??) 3. framskärmarna... ja skulle kunna fortsäta, men är för bakfull... tittar ja nogrannare spyr ja nog snart.... _________________ MackeMaehlum |
||
Jag tycker den vingen var riktigt ful.
Men nytta lär den göra. Bara hoppas inte det där blir senaste trenden på gatbilar...? När man trodde det inte kunde bli värre Var förövrigt oxå på mässan. Fredagen var underbar, lite folk och fina bilar. _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||
Varför sitter vingen så nära bakrutan?
Något i reglementet som kräver detta? och vad kan den nedre delen av vingen fylla för funktion? (det gör den givetvis, men ........) Fast fälgarana var snygga! _________________ /LOLA-Christian |
||
Har en teori om det undre segmentet av vingen sluter till mot bakrutan för att bilda en annan form på bakpartiet...om detta nu kan göra ngt possitivt för luftflöde, släpp osv osv. Vet dock tävlingsbilar där man gjort så förr... Fast inte lika radikalt. Snyggt var det dock inte med vingen så långt in. |
||
Den där vingen.....
Den kan ha hur ädelt syfte som helst..... Men snygg....... Det blir den aldrig..... Resten kan man nog vänja sig vid..... /Peter _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
||
Urk vad ful
Ang vingen kan det vara så att man vill få DF så nära bakaxeln som möjligt precis som man vill ha så lite vikt som möjligt utanför axlarna? Edit: full kanske den inte var? möjligtvis designern men inte bilen _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Känns ju iof som att det inte är något problem _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Bilder o videos Världspremiär! MITSUBISHI LANCER WRC04 | 1 besök senaste veckan (1524 totalt) |