Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nurburg-filmer.
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (14959 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Lennart Jarmyr skrev:


När jag var nere i November, så var dom hårda med filmförbudet. Det var även förbud att fotografera sa dom till om.
Dom kollade noga vid passagen ut på banan och såg dom någon som hade kamera så tog dom den, så fick dom hämta den när dom kom tillbaka.


Jag hoppas verkligen att de "marknadsanpassar" detta beslut. För fy f-n va sne jag skulle bli om jag inte fick filma mina varv. Jag har inte möjlighet att åka så många varv per år, så jag skulle vilja dokumentera de få jag har möjlighet att ta... Det är en stor del av nöjet att kunna återuppleva varven (av en mängd anledningar) hemma i soffan!

För övrigt kan jag hitta lika många säkerhetsargument för ett fritt filmande som jag kan mot. Exempelvis kan man ju på ett bra varv, men med en dålig tid (vilket väl är anldeingen till att man inte får filma, dvs att man hetsar sig själv till tidtagning) med filmen visa att man blev uppehållen, att det skett en olycka eller lik.
om man bara har klockan att mäta med (för det skall väl inte bli förbud mot armbandsur? ) är väl risken att man hetsar ännu mer?


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41628

Forumägare
Forumägare

Bulletcam!!

Kommer de aldrig kunna se att man har.... Sen ligger bandaren i handskfacket eller nåt. En shysst bulletcam kostar klart under 2000 AFAIK.

_________________
Magnus Thomé
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Magnus Thomé skrev:
Bulletcam!!

Kommer de aldrig kunna se att man har.... Sen ligger bandaren i handskfacket eller nåt. En shysst bulletcam kostar klart under 2000 AFAIK.

Finns det vidvinkeloptik till sådana??

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Magnus Thomé skrev:
Bulletcam!!

Kommer de aldrig kunna se att man har.... Sen ligger bandaren i handskfacket eller nåt. En shysst bulletcam kostar klart under 2000 AFAIK.


Jepp! Så får det bli. (F-n, de pengarna hade jag velat lägga på ännu mer däck!!! )

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Äh me lite uppfinnesrikedom kan man väl sätta ihop nån fin ställning som går att vika ihop, samt har man en liten kamera.. sen ber man en god vän att åka med o stoppa in allting innanför tröjan, för att sedan koppla upp alltsammans så snart man börjat rulla! thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41628

Forumägare
Forumägare

Har för mig att man på ringerslistan rett ut var man fick tag i bulletcams för rätt pris. Peeter eller johann vet kanske mer?

_________________
Magnus Thomé
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:

om man bara har klockan att mäta med (för det skall väl inte bli förbud mot armbandsur?


I somras provade jag med att ha en lång (det råkade vara nåt av Mosart) låt i CD-spelaren med volymen på noll. Den visar ju tiden på låten, tryck igång vid start och tryck paus på slutet. Efter att jag kommit på att man behöver koppla ur trafikinfon på RDS grejset (tyskt prat på full volym innan Fuxröre ) fungerade det fint. Inga mellantider, men i alla fall.

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41628

Forumägare
Forumägare

JohanR skrev:
Citat:

om man bara har klockan att mäta med (för det skall väl inte bli förbud mot armbandsur?


I somras provade jag med att ha en lång (det råkade vara nåt av Mosart) låt i CD-spelaren med volymen på noll. Den visar ju tiden på låten, tryck igång vid start och tryck paus på slutet. Efter att jag kommit på att man behöver koppla ur trafikinfon på RDS grejset (tyskt prat på full volym innan Fuxröre ) fungerade det fint. Inga mellantider, men i alla fall.

JohanR
Blir ju svårt att föbjuda att man sätter på en lång låt precis under bron, hahaha!!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Anledningen till CD-spelar metoden var inte att jag förutsåg något förbud för tidmätning, utan att jag läst på någon av ringensidorna på nätet (kommer inte ihåg vilken) att vid en krasch rapporterade banpersonalen till polisen om de såg något tidtagarur som låg och tickade. Och i sin tur kan det ju nå försäkringsbolaget...

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41628

Forumägare
Forumägare

JohanR skrev:
Anledningen till CD-spelar metoden var inte att jag förutsåg något förbud för tidmätning, utan att jag läst på någon av ringensidorna på nätet (kommer inte ihåg vilken) att vid en krasch rapporterade banpersonalen till polisen om de såg något tidtagarur som låg och tickade. Och i sin tur kan det ju nå försäkringsbolaget...

JohanR


Ja det är en kanonide!!! Lätt att komma åt att trycka på osså jmfrt med klocka nånstans...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bilder o videos
Nurburg-filmer.
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (14959 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande