Nyheter     Läsvärt     Bankalender     Banguider     R-Däckslistan     Arrangörer     Forum  
Nürburgring    |    Superstage    |    Artiklar & Reportage: banträffar :: racing :: teknik    |    Våra banåkabilar    |    Eftersnack!
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Allmänt banåkaforum!
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 43, 44, 45  Nästa sida>>

MaZ
Göteborg

Moderator

Här sedan: 20 Nov 2002
Inlägg 30 Apr 2009 14:44     Re: Citera

Arne Lindgren skrev:

En mig närstående förening hade en diskussion med en leverantör som tillverkat en grej utan beställning. När leverantören ringde upp var han mycket noga med att tala om att samtalet spelades in. Kolla om det finns en regel som kräver att man upplyser den uppringde om inspelning.

Han kanske gjorde det för att den i andra änden skulle inse stundens allvar och inte säga massa saker (beställa muntligt) som han backar från senare, det är ju rätt svårt att bevisa att nån beställt nåt muntligt om man inte har det inspelat. Rätt smart faktiskt, han kanske inte ens spelade in nåt.

Alfa Romeo GTV 2000 -77 #13 | Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
Allmänt banåkaforum!
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa MSN Messenger ICQ-nummer
KristianAE86
ring knutstorp

Här sedan: 19 Jan 2003
Inlägg 30 Apr 2009 20:20     Re: Citera

Erik B skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Det är sånt otroligt fulspel bakom gallerierna numera från vissa SBF besläktade personer att det är helt otroligt.... och det här är ju bara sånt som har kommit till min kännedom, tänk hur mycket det är som jag inte fått reda på?

Jag har inte glömt den interna "mappen" som de hade på Lelle med flera, som de själva så vackert fick omnämnt när SBFs internkommunikation blev publik.

Jag vet att det fanns folk som med hjälp att datalagringslagen begärde ut eventuella uppgifter om dom själva. Hur har det gått?

Hej Erik, här är svaret jag fick då jag begärde utdrag då jag vart omnämnd vid namn i text i
första anmälan emot Fredrik:

Citat:

Hej Kristian,

Ledsen att mitt svar dröjt.

Du har kontaktat SBF och hänvisar till att vi kartlägger medlemmar i mappar och genomför åsiktsregistrering och har begärt att få tillsänd den informationen.

I ärendet om Fredrik Skoghag blev styrelse och kansli kontaktade av medlemmar som lämnade exempel från tävlingar, web-forum, inbjudningar m.m. med kravet att styrelsen agerar i frågan. Detta material samlades och skickades sedan till SBF's juridiska kommitté som hänsköt ärendet till Riksidrottsnämnden (RIN). Materialet har sedan RIN skickat till Fredrik Skoghag.

Svenska Bilsportförbundet genomför inte åsiktsregistrering.

Jag har på din begäran med hänvisning till Personuppgiftslagen begärt ett utdrag ur vårt system på alla uppgifter vi har om dig.

Det kommer att behandlas av IT avdelningen och skickas till dig snarast.

Du är välkommen att höra av dig om du har ytterligare frågor.

Hälsningar
Thomas Jansson

Svenska Bilsportförbundet

--------------------------------------------------------------

Hej,

Du har begärt ut ett registerutdrag från SBF enligt PUL §26.
I den bifogade textfilen hittar du de personuppgifter vi har om dig i vårt register.

Med vänlig hälsning
- Martin Svalin
IT-ansvarig, Svenska Bilsportförbundet

PERSONUPPGIFTER
Personnummer: xxxxxxxxxxx
Fullnamn: HESSELMARK KRISTIAN
Efternamn: HESSELMARK
Tilltalsnamn: KRISTIAN
Förnamn: KRISTIAN
Gatuadress: xxxxxxxxxxxxxxx
Postnummer: xxxxx
Nationalitet: Svensk
Kön: Man
E-post: kristianxxxxxxxxxxxxxx
Telefon dagtid: xxxxxxxxxx
Telefon kvällstid: xxxxxxxxx
Registrerad: 2000-05-07
Ändrad: 2007-09-24

FÖRARLICENS (2st)
Licensnummer: xxxxxxxxxxxxx
Licensår: 2008
Licenstyp: Debut
Gren, klass: Racing
Licensavgift: 450
Senast betald: 2006-11-23
Giltig t.o.m.: 2008-01-31
Status: Giltig
Klubb: SKÅNE RACERS IDEELLA FÖRENING
Klubbnr: 31489
Distrikt: SÖDRA BF

Licensnummer: xxxxxxxxxxx
Licensår: 2009
Licenstyp: Nationell
Gren, klass: Dragracing A4, B4; Drifting
Licensavgift: 790
Senast betald: 2008-05-26
Giltig t.o.m.: 2009-01-31
Status: Giltig
Klubbnr: 31489
Distrikt: SÖDRA BF

FÖRARLICENSHISTORIK (5 st)
Licensnummer: xxxxxxxxxxx
Licensår: 2008
Grenar: DRN4, DG
Betald: 2008-05-26
Totalt betalt: 780
Giltig t.o.m.: 2009-01-31

Licensnummer: xxxxxxxxxxxx
Licensår: 2007
Grenar: DRN4
Betald: 2006-11-23
Totalt betalt: 750

Licensnummer: xxxxxxxxxxxxxx
Licensår: 2007
Grenar: RAD, DRD
Betald: 2006-11-23
Totalt betalt: 430

Licensnummer: xxxxxxxxxxxx
Licensår: 2006
Grenar: RAD, DRD, DGD
Betald: 2006-05-22
Totalt betalt: 380
Giltig t.o.m.: 2007-01-31

Licensnummer: xxxxxxxxxxxxxx
Licensår: 2004
Grenar: RAD
Betald: 2004-11-29
Totalt betalt: 200
Giltig t.o.m.: 2005-01-31

FAKTUROR (7 st)
Fakturanummer: 544441
Belopp: 200,00 kr
Fakturadatum: 2004-09-13
Beskrivning: Väcker vilande/femåring: Namn: HESSELMARK KRISTIAN Licensnr: xxxxxxxxxxxx
Betalningsdatum: 2004-11-29
Kvar att betala: 0,00 kr

Fakturanummer: 605979
Belopp: 380,00 kr
Fakturadatum: 2006-05-17
Beskrivning: Hantera: Namn: HESSELMARK KRISTIAN Licensnr: xxxxxxxxxxxxx
Betalningsdatum: 2006-05-22

Fakturanummer: 622814
Belopp: 430,00 kr
Fakturadatum: 2006-10-09
Beskrivning: xxxxxxxxxx Årligt förarbrev
Betalningsdatum: 2006-11-23

Fakturanummer: 622815
Belopp: 750,00 kr
Fakturadatum: 2006-10-09
Beskrivning: xxxxxxxxxxxx Årligt förarbrev
Betalningsdatum: 2006-11-23

Fakturanummer: 667493
Belopp: 450,00 kr
Fakturadatum: 2007-10-10
Beskrivning: xxxxxxxxxxxx Årligt förarbrev
Betalningsdatum:
Kvar att betala: 450,00 kr

Fakturanummer: 667494
Belopp: 780,00 kr
Fakturadatum: 2007-10-10
Beskrivning: xxxxxxxxxxx Årligt förarbrev
Betalningsdatum: 2008-05-26

Fakturanummer: 702683
Belopp: 790,00 kr
Fakturadatum: 2008-10-06
Beskrivning: xxxxxxxxxx Årligt förarbrev
Betalningsdatum:
Kvar att betala: 790,00 kr

KLUBBMEDLEMSSKAP:
Du finns registrerad som medlem i SKÅNE RACERS IDEELLA FÖRENING och BMW SPORT CLUB.

Uppgifterna är registrerade genom vår licensavdelning, av klubbadministratör,
av dig personligen eller hämtade ifrån Statens Person- och Adressregister.

Ändamålet med registret är i enlighet med att SBF har till uppgift att befrämja och
administrera bilsporten i Sverige. Registret behövs för att SBF ska uppfylla sina
åtaganden i samband med licenshantering, tävlingstillstånd mm.

Delar av uppgifterna är, förutom för SBF, också tillgängliga för de klubbar du är medlem i.

Skånsk Drifting, Hässleholm regerar, läs mera på www.hlmk.com
Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa MSN Messenger
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator

Inlägg 06 Maj 2009 13:41     Citera

Idag fick jag ett iofs väntat men ändå glatt besked.

Nämligen att nu efter att Tjänstemannen Björn har föredragit ärendet inför KKVs jurister , så har nu juristerna beslutat att fortsätta ärendet och därigenom kalla in SBF på riktiga förhör.....

vilket innebär att även Juristerna på KKV anser att jag har en reellt mål och därigenom chans att vinna i min stämning mot SBF.

KKVs mail till mig skrev:
Verket har beslutat att fortsätta undersökningen av SBF och då tänker vi kontakta dem och ställa ett antal frågor. I samband med det ska vi skicka över diverse material från dig, bl.a. din anmälan och annan information som du har lämnat in.

Så nu börjar det riktiga Juridiska ÄRENDET på KKV som kommer utmynna i en DOM..... dvs nu blir det ett beslut antingen för SMA eller för SBF och inte nedlagt...... och där tror jag att jag en riktigt stor chans att vinna nu, med allt material som kommit fram..... inte minst med tanke på det senaste bevisena som jag fått när SBF-representanter "hotat" SMK Uppsala att ändra från SMA till SBF för deras off-road körningar.

SLC är fest!
Fredrik Skoghag
Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa ICQ-nummer
Mats Th
Stockholm

Här sedan: 26 Apr 2006
Inlägg 06 Maj 2009 14:07     Citera

Grattis till framgången Fredrik thumbs up
Fortsätter att hålla tummarna att KKV gör sitt jobb!

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator

Inlägg 07 Maj 2009 11:21     Citera

Just nu håller en representant från SBF på att skjuter både sig själv och hela förbundet både i foten, huvudet och hela licensavdelningen ........

Det kommer snart info, ska bara se om jag får svar på sista mailet......

så ska ni få se hur skrämmande okunniga och läskiga vissa personer kan vara.........

SLC är fest!
Fredrik Skoghag
Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa ICQ-nummer
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator

Inlägg 07 Maj 2009 12:24     Re: Citera

Fredrik - SLC skrev:
Just nu håller en representant från SBF på att skjuter både sig själv och hela förbundet både i foten, huvudet och hela licensavdelningen ........

Det kommer snart info, ska bara se om jag får svar på sista mailet......

så ska ni få se hur skrämmande okunniga och läskiga vissa personer kan vara.........

Här kommer mailet, läs speciellt början så ser ni hur han ljuger tex om vår försäkring..... nu var det iofs tur att han inte insåg vem jag var..... jag inser ju att såna här mail har det skickats runt rätt många som inte kommit mig tillhanda, nu var det ju jag som var "arrangören" och som han försökte motverka att jag skulle använda SMA...... sen att jag även råkar vara en del av SMA hade stackarn ju helt tydligt ingen aning om.

hursomhelst här kommer mailkonversationen

mailkonversation mellan Becke, UBF och Fredrik , SLC skrev:

Hej Becke

Då skulle jag bara slutligen be om en OFFENTLIG ursäkt och dementi på både UBFs sida och även SBFs sida att SMA har korrekta försäkringar och ingen Irländsk konstig försäkring som inte gäller annat än EN provtävling, såsom du skrev nedan och som är en ren lögn utan någon substans.

Quote " Som SBF fått klart för sej så har man bara sökt en försäkring hos ett Irlänskt försäkringsbolag om att köra EN provtävling. Men man viste inte riktigt vad för slags motortävling man skulle köra, samt att de var mest för uppvisning, EJ tävling."

Dessutom vill jag att ni skriver på både UBF och SBFs sida att ingen förare riskerar någon bestraffning.

Detta mail i sin HELHET kommer jag publicera, sprida och även anmäla dig personligen som part i mitt mål mellan SBF och SMA i Konkurrensverket.

Mvh Fredrik Skoghag

From: Johansson Becke - W&WW [mailto:Becke.Johansson@itt.com]
Sent: den 7 maj 2009 13:16
To: Fredrik Skoghag (SLC)
Cc: 'ordforande@upplandsbf.se'; 'folkrace@upplandsbf.se'
Subject: RE: Super race.

Nej, inte i nuläget.

Mvh.

Bengt Johansson
Servicechef Uppsala
ITT Water & Wastewater Sverige
Verkstadsgatan 7
753 23 UPPSALA
Tel: 018-12 54 90
Mobil: 0705-63 08 60
www.itt.se

Sent: den 7 maj 2009 12:59
To: Johansson Becke - W&WW
Hej Becke

Vill du tillägga något innan jag skickar det här mailet till andra och offentligör hela vår konversation ?

Mvh Fredrik

From: Fredrik Skoghag (SLC)
Sent: den 7 maj 2009 12:32
To: 'Johansson Becke - W&WW'

Nej , jag är nog inte intresserad av att köra under SBF flagg för jag tror att det är lika lagligt att köra under SMA tillstånd,
Eftersom det är både billigare, enklare och mindre byråkratiskt och så behöver jag ju inte fråga er om lov på upplägget.

Iaf har jag fått den uppfattningen.

Men frågan är då ändå, riskerar någon förare sin SBF licens som du skrev i andra mailet?

Mvh Fredrik

Sent: den 7 maj 2009 12:26

Vi bör nog träffas och titta på detta så inget blir fel tycker jag. De är nog bäst för alla så vi inte ställer till det för varken förare eller andra aktiva, som egentligen bara vill köra tävling och ha kul.

Som jag även skrev så kanske de går att hitta en bra lösning även via SBF.för att köra detta.

Har du någon tid inom närmaste kvällarna som vi kan träffas.

Mvh.

Bengt Johansson
Servicechef Uppsala
Verkstadsgatan 7
753 23 UPPSALA
www.itt.se

Sent: den 7 maj 2009 12:13
Hej

Nu blir jag lite förvånad...

Du skriver

Som SBF fått klart för sej så har man bara sökt en försäkring hos ett Irlänskt försäkringsbolag om att köra EN provtävling. Men man viste inte riktigt vad för slags motortävling man skulle köra, samt att de var mest för uppvisning, EJ tävling.

Så du menar att SMA inte har korrekta försäkringar? Och att jag därför inte ska köra med SMA utan med SBF för att alla ska vara helt säkra? Och inte riskera något med licensindragningar osv..

Mvh fredrik

Sent: den 7 maj 2009 12:09

Hej, ja de fins en risk att de inte blir så bra. SBF samt UBF tycker inte att den lösningen är bra pga, att Svensk Motorsport Allians inte är riktigt ärlig när man marknadsfört sej med sina tillstånd samt försäkringar.

Som SBF fått klart för sej så har man bara sökt en försäkring hos ett Irlänskt försäkringsbolag om att köra EN provtävling. Men man viste inte riktigt vad för slags motortävling man skulle köra, samt att de var mest för uppvisning, EJ tävling.

Så frågan kvarstår då vad som händer den dagen någon skadar sej ? Enlig vad vi har info, ab SBF så är den försäkringen dom har inte i närheten av vad vi får av SBF om olyckan är framme.

Så tänk er för nu ordenligt innan ni drar igång något sådant. Från SBF,s sida så är de som Urban skrev på Folkrace sidan att dom som deltar i tävlingar med Svensk Motorsport Alliansen mister sin licens, gäller även för SVEMO,s licensierade förare.

Men din tanke är ändå interesant med att hitta nya tävlingsformer, så varför inte testa om det går att genomföra med SBF istället.
Jag vet att det är mer regler och byrokrati men de är nog bra i vissa fall tex, om en olycka händer vem som står till svars för detta samt att dom drabbade får hjälp mm.

Nu vill vi givetvis inte att det ska hända olyckor, därför måste man titta på upplägget för att de skall vara så säkert som möjligt. För händer de en alvarlig olycka inom folkrace så har vi bekymmer kan jag lova. De får bara inte hända något allvarligt om vi vill hålla på med detta.

Mvh.

Bengt Johansson
Servicechef Uppsala
Verkstadsgatan 7
753 23 UPPSALA
www.itt.se

Sent: den 7 maj 2009 10:30
Hej Becke

Jo, jag tror det.. jag tänkte köra det med Svenska Motorsport Allians tillstånd och försäkring ..

Räcker inte det ?
Eller har Uppsala BF något emot den lösningen?
Skulle det vara något problem för förare med SBF folkrace licens?

Mvh fredrik

Sent: den 7 maj 2009 10:26
Subject: Super race.

Hej Fredrik, Becke Johansson här Folkrace ansvarig i UBF. ihop med Björn Stålborn numera. En liten koll bara så ni inte ställer till något. Har ni koll på tillstånd, regelverk mm, för er tävling den 23 - 24 maj ?

Bara en fråga så inget tokigt händer för er samt förare.

Mvh.

Bengt Johansson
Servicechef Uppsala
Verkstadsgatan 7
753 23 UPPSALA
www.itt.se

SLC är fest!
Fredrik Skoghag

Senast ändrad av Fredrik - SLC, 07 Maj 2009 20:06, ändrad totalt 1 gång
Allmänt banåkaforum!
Per Eriksson
Linköping

Här sedan: 29 Jan 2004
Inlägg 07 Maj 2009 12:33     Citera

Men är det på riktigt det sista du la upp?
Komedi på hög nivå.

Om han nu är såpass insatta att han kan hitta på saker om SMA o.sv. tycker man att han kanske har stött på ditt namn i sammanhanget och därmed är lite försiktigare i kontakten direkt med dig, är ju inte så att du kör undercover.

Tragiskt beteende från deras sida.

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa ICQ-nummer
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator

Inlägg 07 Maj 2009 12:46     Re: Citera

Per Eriksson skrev:
Men är det på riktigt det sista du la upp?
Komedi på hög nivå.

Om han nu är såpass insatta att han kan hitta på saker om SMA o.sv. tycker man att han kanske har stött på ditt namn i sammanhanget och därmed är lite försiktigare i kontakten direkt med dig, är ju inte så att du kör undercover.

Tragiskt beteende från deras sida.

ja tyvärr så är det helt sant, hela mail-konversationen....... jag har inte kontaktat honom innan eller ens hört talas om honom som person innan..... och jag har inte tagit bort ett enda ord eller någonting annat heller...

så så sjukt är det...... och jag kan ju bara gissa vilka andra konversationer som pågår/pågått som jag inte fått reda på....

SLC är fest!
Fredrik Skoghag
Allmänt banåkaforum!
Peter Gutniak
Stockholm

Här sedan: 10 Mar 2003
Inlägg 07 Maj 2009 14:09     Citera

Hahaha... Stor humor...!

thumbs up thumbs up

M3 -02

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Söder
Halmstad

Här sedan: 11 Jan 2003
Inlägg 07 Maj 2009 14:22     Citera

Inte så bra koll va?

Alfa 155 1,8 TS 5-papp+ räser
Alfetta gtv
Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
oFFkeFF
Solna

Här sedan: 11 Jul 2006
Inlägg 07 Maj 2009 14:31     Citera

Hur gick det med anmälan mot svemo? Enligt svemo finns det ingen anmälan än iaf?

Det är rätt sinnes att man ändå kör sitt race, och försöker mörka sin inställning runt om i förbunden..
Bra att ni har det på pränt nu iaf

Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator

Inlägg 07 Maj 2009 14:38     Re: Citera

oFFkeFF skrev:
Hur gick det med anmälan mot svemo? Enligt svemo finns det ingen anmälan än iaf?

Det är rätt sinnes att man ändå kör sitt race, och försöker mörka sin inställning runt om i förbunden..

rent officiellt finns det ingen anmälan mot Svemo, däremot så kommer beslutet i SBF/SMA ändå påverka Svema på samma sätt......

och anledningen att svemo inte är med i anmälan är att det skulle försena och krångla till anmälan om jag hade två motparter......

SLC är fest!
Fredrik Skoghag
Allmänt banåkaforum!
oFFkeFF
Solna

Här sedan: 11 Jul 2006
Inlägg 07 Maj 2009 14:54     Re: Citera

Fredrik - SLC skrev:
oFFkeFF skrev:

rent officiellt finns det ingen anmälan mot Svemo, däremot så kommer beslutet i SBF/SMA ändå påverka Svema på samma sätt......

och anledningen att svemo inte är med i anmälan är att det skulle försena och krångla till anmälan om jag hade två motparter......

Ok, tänkte att det hade vart vettigt eftersom svemo officellt hotar förare med licensindragning om de medverkar i SMA-event, medan SBF verkar mörka sina hot.

Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator

Inlägg 07 Maj 2009 15:15     Re: Citera

oFFkeFF skrev:
Fredrik - SLC skrev:
oFFkeFF skrev:

Ok, tänkte att det hade vart vettigt eftersom svemo officellt hotar förare med licensindragning om de medverkar i SMA-event, medan SBF verkar mörka sina hot.

I realiteten så hade det komplicerat själva anmälan....... däremot så är KKV medvetna om Svemo och vad dom gör..... och efter en förhoppningsvis positivt domslut från KKV, så kommer det beslutet att gälla Svemo med, och om dom inte rättar sig efter det så är ju gången att anmäla dom väldigt enkel....

SLC är fest!
Fredrik Skoghag
Allmänt banåkaforum!
Marcus Gustafsson
Rälsbunden...

Här sedan: 24 Apr 2003
Inlägg 07 Maj 2009 15:50     Re: Citera

Fredrik - SLC skrev:

Servicechef Uppsala
www.itt.se

Kag kan förstå varför SBF/SMA kanske inte går ihop, men varför blandar sig ITT i det hela och anser att SMA är osäkert och bara kör provskott? Finns det någon från ansvarig (över servicechefnivå) på ITT som kan uttala sig om varför de ställer sig negativa till SMA?

Jag är inte en komplett idiot. Vissa saker fattas.
Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa MSN Messenger
ninja
Eeeisleeuöööv!

Här sedan: 30 Okt 2004
Inlägg 07 Maj 2009 16:00     Re: Citera

Marcus Gustafsson skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Servicechef Uppsala
www.itt.se

Kag kan förstå varför SBF/SMA kanske inte går ihop, men varför blandar sig ITT i det hela och anser att SMA är osäkert och bara kör provskott? Finns det någon från ansvarig (över servicechefnivå) på ITT som kan uttala sig om varför de ställer sig negativa till SMA?

Citat:

Sent: den 7 maj 2009 10:26
Subject: Super race.

Hej Fredrik, Becke Johansson här Folkrace ansvarig i UBF.

det är ju kanske lämpligare att använda en privat mailadress för sådan korrespondens som inte är jobbrelaterad, kan man tycka...

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa MSN Messenger
dstr
Helenelund

Här sedan: 08 Nov 2002
Inlägg 07 Maj 2009 16:02     Citera

Lärde sig inte SBF något öht när dom klantade ut att dom har en mapp på Lelle i samband med anmälan mot Skoghag?

Humor eller tragedi?

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Niklas Falk
Fixhult

Här sedan: 17 Apr 2004
Inlägg 07 Maj 2009 16:11     Re: Citera

dstr skrev:
Lärde sig inte SBF något öht när dom klantade ut att dom har en mapp på Lelle i samband med anmälan mot Skoghag?
Varför skulle hela SBF lära sig nåt öht av tidigare aktiviteter? Det är ju lite grundläggande för mastodontorganisationer utan diktatorisk ledning.

Det är inte lätt för en koloss på lerfötter att vara slug och snabbfotad (det är iofs svårt oavsett ).

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator

Inlägg 07 Maj 2009 16:57     Citera

Nu har jag fått info om att Upplands BF kontaktat MK Rimo och försöker förmå dom att inte hyra ut till oss...... För att det är SMA som är tillståndsgivare och inte SBF.....

Sista ordet är inte sagt i den här soppan........

SLC är fest!
Fredrik Skoghag
Allmänt banåkaforum!
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator

Inlägg 07 Maj 2009 17:50     Re: Citera

Fredrik - SLC skrev:
Nu har jag fått info om att Upplands BF kontaktat MK Rimo och försöker förmå dom att inte hyra ut till oss...... För att det är SMA som är tillståndsgivare och inte SBF.....

Sista ordet är inte sagt i den här soppan........

Och den som ringer runt är Danne Pettersson, Ordförande för Upplands Bilsport Förbund som har ringt till exempel MK Rimo och försöker påverka dom att inte hyra ut banan till oss....

Genom att vädja till MK Rimos ordförande att det vore illojalt att hyra ut banan till oss som inte finns inom "familjen" för att ta hans egna ord......

Danne Pettersson
Vägängen
197 93 Bro
08-582 446 50
Fax. 08-582 446 52
ordforande@upplandsbf.se

SLC är fest!
Fredrik Skoghag
Allmänt banåkaforum!
lindgren
Katrineholm

Här sedan: 28 Jul 2003
Inlägg 07 Maj 2009 18:27     Citera

underhållande tråd!
Alltid spännande med nya (gamla) intriger...

Snart ändrar dom metodik, och tar enbart personlig kontakt för att det ska bli svårare att bevisa vad som sagts...

Allmänt banåkaforum!
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa MSN Messenger ICQ-nummer

Svara på inlägget  Forumlista  ->  Allmänt banåkaforum!
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 43, 44, 45  Nästa sida>>