Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-05-22 SVKG Bankalas Kinnekulle
1 besök senaste veckan (5839 totalt)
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173


Trådstartare
Tack Allihop för en kanondag med 5timmar helt torr bana
,grymt rolig bana den där Kinnekulle

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Instämmer - tack för en kanon dag SVKG, perfekt arrangerat som vanligt thumbs up thumbs up
Bugar och tackar till alla funktionärer som hjälpt till

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Även jag får tacka för en kanondag - trevliga folk, rolig blandning av bilar och ett väder som blev bättre än förväntat! thumbs up thumbs up thumbs up

För mig själv började dock inte dagen så bra - den packade, tankade och klara M3:an kom inte ens ur garaget. När jag tryckte ner kopplingen försvann pedalen ner i mattan utan motstånd. Snabbt ut med domkraften och in under för att kolla - slavcylindern har gett upp. Ridå var min första tanke... (Tja, skall det hända någon stans är väl garaget där hemma bästa stället!)

Med ytterligare två bilar i familjen är väl octavia RS:en det givna valet om man ändå skall åka till Kullen men i den har sambon lastat in hundbur, tält och diverse pryttlar för att åka på hundtävling med. Jaha, då får det bli JTCC-wannabe Fiesta då... (Samma, ovanliga, spec som dem med 1,6l motor.)

och se - den gjorde inte alls bort sig! Med 100 friska pållar, nytankad, kollad olja och lite mer luft i 195/45-16 Kumhosarna gick den förvånandsvärt bra. Killen i Ferrarin som blev omkörd i fösta passet bara garvade - omkörd av en Fiesta! När det sedan regnade på eftermiddagen kom det välbalanserade chassit än mer till sin rätt - riktigt kul. (Har jag tur kanske någon fick med oss på bild?)

Själv har jag tyvärr inte mycket bilder att bjuda på men den här var riktigt läcker och stog bra parkerad för en bild:


Så alla ni som aldrig kommer ur garaget för att ni måste göra, det och detta och ställa in si och så - skit i det! Jag säger som en vän från Subaru-klubben - "Fyll på besinkortet och kör!"
och är det någon som behöver en bra bil kan jag nog kanske övertalas att sälja Fiestan...

(Hmmm, det lär ju finnas ett Öhlins-chassi från en JTCC-Fiesta till salu, och ett rostfritt system med racekat - eller om man kanske skulle satsa på en ST... )

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Eftersom min Ginetta inte är klar för säsongen än så passade jag på att besöka Bankalaset utan bil i år då jag trailade den ledsna räserbilen till Jöttelaborg. En massa struntprat och lite bilder blev det.

Tick tack för detta år. Nästa år har jag bilen med igen.

Löveryd den äldre:


En bil som man måste skriva "Räserbil" på...


Magnus Dahlin


Tommy Falck


Michael "SuperMOG" Stadig i stilstudie, :


Malin Eriksson


Tommy Falck ska precis köra om SuperMOG


Max Lindblom, Triumph TR2


Kent Hellquist markerar att han klört klart för passet ifråga:


Henrik Bergkvist


Malin Eriksson


SuperMOG


Kimmen ska strax köra om Micke


Tommy Falck


Lars Macklin

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Matsan
Västra Götaland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 4



Ja det var en bra dag med en go blandning bilar på banan. Mer bilder finns här...

http://foto.matsagren.se/v/Motor/Bilar/svkg/



_________________
Mats Ågren
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Peter S skrev:
Tommy Falck ska precis köra om SuperMOG


Ja, Falck gick inte att hålla bakom sig speciellt länge. BTD ca 59s för Falck mot 1.02.7 för den gamla MOGen.

Instämmer i allt bra som sagts thumbs up ...det var ett mkt underhållande kalas. Fina fighter i varje pass för egen del och bilen fungerade väldigt bra så det var bara att koncentrera sig på körningen. Extra rolig var kampen med Max Lindbloms Triumph TR2 och framför allt med Henrik Pihl i vätan under 60-minutes

ps. fina bilder Peter...man ser nästan varenda pormask i nyllet...ds.


_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



superMOG skrev:

.....och framför allt med Henrik Pihl i vätan under 60-minutes



Körningen i regnet var något av det absolut roligaste jag gjort på bana! Men det var svårt att koncentrera sig med en bred supermog framför och det gick lite brett ibland. Att det vska vara så svårt att komma förbi!

Tack för god fight och tack till SVKG för ett fint arrangemang. thumbs up thumbs up thumbs up

onboard filmen: Chasing the SuperMOG


_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Cyberoid skrev:
superMOG skrev:

.....och framför allt med Henrik Pihl i vätan under 60-minutes



Körningen i regnet var något av det absolut roligaste jag gjort på bana! Men det var svårt att koncentrera sig med en bred supermog framför och det gick lite brett ibland. Att det vska vara så svårt att komma förbi!

Tack för god fight och tack till SVKG för ett fint arrangemang. thumbs up thumbs up thumbs up

onboard filmen: Chasing the SuperMOG



-Hmm... jösses vad långsamt det ser ut att gå ...för mig alltså....rena parkeringen Fast det är klart med ett öga i backspegeln och taskiga regndäck som lök på laxen ihop med en lite väl försiktig förare så är det vad kan man vänta sig kanske?

- Varför körde du inte bara om?

//hls slowMOG


_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



superMOG skrev:

- Varför körde du inte bara om?


Som du ser så var det ganska halkigt för min del också. Däcken var så slut att korden tittade fram på några ställen och jag ville ju inte riskera att skada din fina bil.

Dessutom så ledde vi ju med +1 varv och det blev en rolig film. thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Cyberoid skrev:
superMOG skrev:

- Varför körde du inte bara om?


Som du ser så var det ganska halkigt för min del också. Däcken var så slut att korden tittade fram på några ställen och jag ville ju inte riskera att skada din fina bil.

Dessutom så ledde vi ju med +1 varv och det blev en rolig film. thumbs up


- Skojade lite bara... jag körde ju klart defensivt så det är inte helt lätt trots att man är överlägsen i varvtid...och... hade jag vetat om att du filmade hade jag givetvis sladdat lite jag också

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 207



Martin G skrev:
...och se - den gjorde inte alls bort sig! Med 100 friska pållar, nytankad, kollad olja och lite mer luft i 195/45-16 Kumhosarna gick den förvånandsvärt bra. Killen i Ferrarin som blev omkörd i fösta passet bara garvade - omkörd av en Fiesta! När det sedan regnade på eftermiddagen kom det välbalanserade chassit än mer till sin rätt - riktigt kul. (Har jag tur kanske någon fick med oss på bild?)


Det var jag som var killen med Ferrarin som blev omkörd. Inte så lite humor när man sitter i sin Ferrari och känner sig som räserförare och helt plötsligt har Fiesta i hela backspegeln

_________________
Johan Lundberg

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Johan6504 skrev:
Martin G skrev:
...och se - den gjorde inte alls bort sig! Med 100 friska pållar, nytankad, kollad olja och lite mer luft i 195/45-16 Kumhosarna gick den förvånandsvärt bra. Killen i Ferrarin som blev omkörd i fösta passet bara garvade - omkörd av en Fiesta! När det sedan regnade på eftermiddagen kom det välbalanserade chassit än mer till sin rätt - riktigt kul. (Har jag tur kanske någon fick med oss på bild?)


Det var jag som var killen med Ferrarin som blev omkörd. Inte så lite humor när man sitter i sin Ferrari och känner sig som räserförare och helt plötsligt har Fiesta i hela backspegeln


thumbs up

Därför jag gillar regn, det jämnar ut oddsen

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Johan6504 skrev:
Martin G skrev:
Killen i Ferrarin som blev omkörd i fösta passet bara garvade - omkörd av en Fiesta!


Det var jag som var killen med Ferrarin som blev omkörd. Inte så lite humor när man sitter i sin Ferrari och känner sig som räserförare och helt plötsligt har Fiesta i hela backspegeln


En stor eloge för att du tar det på rätt sätt thumbs up

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Johan6504 skrev:
Martin G skrev:
...och se - den gjorde inte alls bort sig! Med 100 friska pållar, nytankad, kollad olja och lite mer luft i 195/45-16 Kumhosarna gick den förvånandsvärt bra. Killen i Ferrarin som blev omkörd i fösta passet bara garvade - omkörd av en Fiesta! När det sedan regnade på eftermiddagen kom det välbalanserade chassit än mer till sin rätt - riktigt kul. (Har jag tur kanske någon fick med oss på bild?)


Det var jag som var killen med Ferrarin som blev omkörd. Inte så lite humor när man sitter i sin Ferrari och känner sig som räserförare och helt plötsligt har Fiesta i hela backspegeln

Övning ger färdighet - gissar att jag ligger 1000 övingsvarv före dig på Kullen...

Jag har föresten en annan rolig erfarenhet av Ferrari-ägare med gott humör och humor. Vid STCC på Knutstorp -07 hade jag parkerat min RS-blå octavia bredvid Autoropas racetrailer i övre depån. När jag frammåt kvällen skulle ta bilen för att åka därifrån stog den fullständigt omringad av röda Ferraris och folk där på mingel. Snacka om katt bland hermelinerna!
En lite lätt förfriskad norrman kommer då fram och uttrycker högt och tydligt sitt gillande över den blå färgen - "Den skulle man kunna ha på sin Ferrari". Blev ganska bra skratt i försmlingen men sen skulle alla fram och titta på octavian! (Röda Ferraris var ju en dussinbil i jämförelse... )

Får väl hoppas att den nya slavcylindern hittar på plats på M3:an ikväll så jag kan visa herr Dignell och andra "race-wannabes" spårval på lördag (annars går det ju bevisligen bra med Fiesta!).

För övrigt tycker jag att vi skall nominera "superMOG" till nyinspelningen av LeMans!

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Martin G skrev:
För övrigt tycker jag att vi skall nominera "superMOG" till nyinspelningen av LeMans!


Att bli jämförd med Steve McQueen får man väl ta som en komplimang, för det är väl det du menar?...hursomhelst så blir jag antagen så kommer ni allihopa få följa med som mina assistenter...och hålla paraplyer över paraplybrudarna, pumpa däck...värma motorer...


_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 207



ninja skrev:
Johan6504 skrev:
Martin G skrev:
Killen i Ferrarin som blev omkörd i fösta passet bara garvade - omkörd av en Fiesta!


Det var jag som var killen med Ferrarin som blev omkörd. Inte så lite humor när man sitter i sin Ferrari och känner sig som räserförare och helt plötsligt har Fiesta i hela backspegeln


En stor eloge för att du tar det på rätt sätt thumbs up


Att ta det på annat sätt är ju bara dumt Jag har ju inga tävlingsambitioner och egentligen känner jag mig mer hemma på värmländska grusvägar ;-)

_________________
Johan Lundberg

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Eftersnack
2009-05-22 SVKG Bankalas Kinnekulle
1 besök senaste veckan (5839 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande