Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-05-30 Kinnekulle BMW+Audi
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (16380 totalt)
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114


Trådstartare
Hemma igen efter en dag på banan. Hade jävligt roligt idag. Nya dämpare och fjädrar gjorde ju inte dagen mindre rolig heller. R-däck nästa eller bättre belägg.

Tyckte det sköttes bra som vanligt förutom line up:en. Tyckte det var riktigt snurrigt i början när man skulle åka ner igen. Jag verkade itne vara den enda som tyckte det heller. Det blev ju bättre på eftermiddagen iaf, när allt blev "som vanligt" igen.

Upp med bilder och filmer nu!

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
EVIL TT
Göteborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 200



Vilken kanondag! Lite strul i början med å hitta
rätt däcktryck, sen belägg som inte var riktigt 100 längre. När tryckt va korrigerat å splajdans nya Pagid åkte på så hade jag tidernas "hoppa bock" me en av mina Kampfdackels aka Börje.

Tack BMWSC (och Rektor Måns med sitt läxförhör) för en trevlig dag!
Vi syns på Anderstorp!

_________________
Peter Blomberg
Audi ClubSport.
WestCoast Racing
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



olof.B skrev:
. Tyckte det var riktigt snurrigt i början när man skulle åka ner igen. Jag verkade itne vara den enda som tyckte det heller. Det blev ju bättre på eftermiddagen iaf, när allt blev "som vanligt" igen.


Japp, Kinnekulle är lite trångt så vi passade på att testa något nytt, men det blir till att återgå till "det gamla vanliga" nästa banträff.
Enklast är bäst

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



EVIL TT skrev:

Tack BMWSC (och Rektor Måns med sitt läxförhör) för en trevlig dag!


MVG.
(Det gäller att stå på tårna och vara beredd )

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Vicken dag! thumbs up
År rätt röd i plytet kan man väl lungt säga, oh vad solen tog. På banan fick jag inte ett skit att stämma idag, men men bara bryta ihop och komma igen!

ACS får också passa på att tacka våra Bmw kollegor för dagen väl genomfört som alltid.
Personlig notering, kinnekulle som anläggning är en logistisk katastrof....

lite bilder,



















_________________
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Ja det var en riktigt lyckad dag Även om det var lite småstrul med krock av bärgare, något blinkersglas som lossnade och lite grus på banan så tycker jag dagen flöt på fantastiskt bra, det åtgärdas snabbt och inga långa vänttider. Det blev mycket bantid för dom som ville. Att solen sken gjorde ju inte dagen sämre

_________________
/Petter Ledin
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



Stort tack från Mini-klubben!

Det var en toppendag!

Själv hade jag lite svårt att hitta flytet på banan då det var första gången på Kullen för min del. Men de sista passen gick det bättre, svängen under bron är riktigt skön. Kan säga att kullen äter vänster framdäck fint

Ett riktigt bra arrangemang!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2231



Kul att köra med gatbilarna och många kör ordentligt fort! Råkade inte ut för några konstiga beteenden utan alla körde snyggt efter eget tempo och var tydliga med blinkers när man kunde smita förbi! Eloge till alla inblandade!


Hade dessutom förmånen att få jaga ikapp Ahlins compact. Snabbast av dem jag tampades med idag, tror jag! thumbs up
Första passet hamnade jag ihop med en röd Porsche 944 S2 med 968-maskin! Funktionärerna tyckte vi körde för tätt, det tyckte inte vi!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019




_________________
olof Johansson
Citera
JohanSo
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 275



Efter 80 mil landsväg och några varv på banan utan ac är jag rätt mör. Men vilken dag! Bra anordnat thumbs up
Tack Petter för alla bra tips. Det gjorde körningen mycket roligare












_________________
Johan Sollenberg

Ducati Monster
GMC K1500
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2604



Nyss hemkommen från kullen och något mör i kropp och knopp..

Får passa på att tacka BMWSC för ett trevligt och väl genomfört arrangemang. Vill också passa på att tacka alla som ställt upp med däckkrängning, boende, mat(!), verktyg, bildelar, garage mm de senaste dygnen, ni vet vilka ni är..

Ös på med bilder och filmer nu.

_________________
Rikard Ahlin
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Petter skrev:
Ja det var en riktigt lyckad dag Även om det var lite småstrul med krock av bärgare, något blinkersglas som lossnade och lite grus på banan så tycker jag dagen flöt på fantastiskt bra, det åtgärdas snabbt och inga långa vänttider. Det blev mycket bantid för dom som ville. Att solen sken gjorde ju inte dagen sämre


Krock av bärgare..?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



MaZ skrev:
Petter skrev:
Ja det var en riktigt lyckad dag Även om det var lite småstrul med krock av bärgare, något blinkersglas som lossnade och lite grus på banan så tycker jag dagen flöt på fantastiskt bra, det åtgärdas snabbt och inga långa vänttider. Det blev mycket bantid för dom som ville. Att solen sken gjorde ju inte dagen sämre


Krock av bärgare..?


En bil i klass special lyckades tyvärr att krocka med en bärgare som skulle bogsera en annan bil på träningen, trist men sant

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Tack för en trevlig dag. Tyckte det hela var mycket väl organiserat som vanligt. Dock var det lite trassligt med att behöva åka kors och tvärs över området. Vädret kunde man ju inte klaga på....när man har AC

Bilen höll ihop och då den inte fick va med på Mantorp fick den gå destto mer på kullen. Bromsarna började spöka efter lunch. Bettet i bromsarna höll hela dagen men pedalen var som en blöt svamp. Hmmpf. Fräsh ATE super blue och stålomspunna slangar sen en månad tillbaka. Ska snoka runt i bilen senare idag och se om man kan hitta nått skummt. Tror starkt på att bakbromsarna nu är helt slut.

Totalt 11 mil på banan och däcken har fortfarande lite mönster kvar.
Tack till Petter för en givande åktur och tack till Martin för, om inte ännu mer, givande instruktioner från passagerarsätet.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Tifosi skrev:
Tack för en trevlig dag. Tyckte det hela var mycket väl organiserat som vanligt. Dock var det lite trassligt med att behöva åka kors och tvärs över området. Vädret kunde man ju inte klaga på....när man har AC

Bilen höll ihop och då den inte fick va med på Mantorp fick den gå destto mer på kullen. Bromsarna började spöka efter lunch. Bettet i bromsarna höll hela dagen men pedalen var som en blöt svamp. Hmmpf. Fräsh ATE super blue och stålomspunna slangar sen en månad tillbaka. Ska snoka runt i bilen senare idag och se om man kan hitta nått skummt. Tror starkt på att bakbromsarna nu är helt slut.

Totalt 11 mil på banan och däcken har fortfarande lite mönster kvar.
Tack till Petter för en givande åktur och tack till Martin för, om inte ännu mer, givande instruktioner från passagerarsätet.


mer kylning..stora slangar...

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Vilken bana! Hur kul som helst. När flytet emellanåt infann sig var det grymt, nästan religiöst

Stor tumme upp till arrangörer och instruktörer thumbs up


MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Jadu Matz. Kylning skadar väl aldrig men det blir det ingen på den här bilen. Men på nån annan mer lämplig banbil i framtiden då jäklar ska det kylas.
Det konstiga är att under förra året blev aldrig bromsarna så här.
Jaja, problem är till för att lösas.....

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



mkt trevligt som alltid.. thumbs up har ca 400bilder att sortera ut.. återkommer
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



BMW-klubben verkar lyckas pricka bra väder om helgerna, hoppas det håller i sig till nästa körning

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
nicke-69
Huskvarna/SMÅLAND
Här sen Aug 2008
Inlägg: 370



Peter Eklöf skrev:
mkt trevligt som alltid.. thumbs up har ca 400bilder att sortera ut.. återkommer


Peter, du behöver inte sortera. dina bilder blir alltid bra så lägg upp allihop

_________________
Nicklas Ericsson 0760-528886
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Först ett stort tack till Måns & co som alltid lyckas få till trevliga, säkra och bra arrangemang! Sedan vill jag tacka Evil för att vi fick till en så'n undebar TT-stint Det var min bästa trackupplevelse so far..... Det är väldigt inspirerande att nafsa någon i rumpan som hittar runt banan så bra som du gör på känt TTerrier-manér. VOFF! VOFF!
Ulrich... När du nu har sitta-fast-stol och bara du får på klister-gummi istf dina nuvarande kas(s)-ostar får vi en underbar TT-trippel på Anderstorp. Det hade vi ju faktiskt förra gången!!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Eftersnack
2009-05-30 Kinnekulle BMW+Audi
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (16380 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande