Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-06-13/14 Velodromloppet Gelleråsen
4352 besök totalt
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
Åter efter en dag på Gelleråsen med en överdos av sportvagnar, bizarra förkrigsbilar, diverse GTbilar, flyguppvisning och vad mer det nu bjöds på.

Roadsport bjöd, i mitt tycke, på dagens mest spännande räjs. Tät räjsing och idogt byte av placeringar mellan folket i toppen. Kimmen gjorde en riktig kanonstart från en halvtaskig startposition och tog hem segerkransen till slut. Inte helt tippat med tanke på att jag såg honom med svetsen i högsta hugg strax innan när han lagade en brusten länkarm. Libells 7a är inte så där otäckt välputsad längre heller, men det berättar han väl om själv vad det lider.

Hade kameran med, men den glömde jag nästan bort så jag tog bara ett fåtal bilder.


Den här grejade sannolikt inte 95dB. Det är en McLaren CanAm som uppvisningskörde tillsammans med en av Ronnie Petterssons gamla F1or. Lät mumma!!


Den här bilden är stulen från Velodromloppets hemsida, men den var så bra så den kom med av bara farten.


Kojaklubben har picknick efter att någon drällt olja i kurvan. Det var många som gjorde intressanta manövrar i den välplacerade oljefläcken innan den sanerades.


Den knähöga MiniMarcosen var hur cool som helst. thumbs up Det faktum att den gick som en raket och fajtades i täten gjorde inte saken sämre.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 373



Helt enig. Riktigt bra racing. Själv fick jag inte vara med. Mina framhjullager behagade ge upp förra veckan och engelsmännen fick inte över nya i tid och varje lokal möjlighet att få tag i dylika misslyckades....jag får ta nya tag till Knutstorp om några veckor.




_________________
Stefan Hasselgren
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645



Mycket kul racing som vanligt

Grattis till Kimmen och Libell som körde fort och snyggt. Attans vad Kimmens bil går!

Kul med lite nya bilar!

Tycker lite synd om Magnus som laddat för att få köra några fler varv idag med F1:an men han hann bara ett varv innan en svetsning gick av på växelstaget. Men vi fick iaf höra honom dra fullt en gång nedför rakan idag thumbs up


Edit: BTW vad har du ändrat Kimmen för att få vara med och köra Roadsport igen?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645



Dubbel

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Patrik Rydh skrev:
Mycket kul racing som vanligt
Edit: BTW vad har du ändrat Kimmen för att få vara med och köra Roadsport igen?


Mera bly i bilen, vägde nu in på 741 kg :fly: .

Jag är naturligtvis helnöjd med helgen, lite synd bara att man hela tiden fick åka på en neroljad bana men det kanske man får räkna med när man har historisk racing innan

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



En bra helg med endat torr asfalt för Roadsports del (bara ett par heat som fick fuktigt på söndag morgon).

Själv hade jag härliga fighter med Andreas Halbig och hade min växellåda inte strejkat ett par gånger under söndagen så hade jag nog inte hamnat halvmetern efter över mål.
Videos finns men laddas nog inte upp förrän efter midsommar.

Fredrik Westin var ju inget att göra nåt åt, Nära 3 sek i skillnad på bästa varvtid är ju inget att snacka om. Det är sags att vi får in några 118hkElsiser till så Fredrik inte få det alltför ensamt där framme.

Jag tyckte det var bättre grepp efter saneringen på söndagen än under lördagen. Kanske skulle man sanera hela banbredden ibland
Race1: http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1175703
Race2: http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1178703

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006
Inlägg: 319



Ja, det var en rolig helg! Var de tre sekunderna kom ifrån vet jag inte. Jag kanske känner Gelleråsen tillräckligt bra för att göra bilen någon sorts rättvisa som förare. Eller så var det inlinesåkningen på fredagen...

Att köra tidsträning på stående vatten var helt klart en intressant upplevelse, jag har aldrig planat så mycket tidigare, och heller aldrig kört av så många gånger på ett körpass.

Ryktena om 118hk-Eliser låter spännande, vilka är det som är sugna? Jag kan hjälpa till med övertalningen, jag har massor av argument till varför man bara måste vara med!

_________________
Fredrik Westin
Ingegnere motorista
Citera
hh-tech
Gråbo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 377



Tack till Atte för lånet av vinnarbilen

Pole, 1a i race 1 & 2

/Henrik

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=42035&highlight=hawke



_________________
Henrik Hansson
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Grattis Henrik! thumbs up
Nu vet ju Atte att det går att vinna med bilen.
Undrar om det är positivt eller negativt för honom...

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Några få bilder mestadels på "Kullgren Budget Racing" .

Här håller teamchefen/föraren och demonmekanikern på att rensa fronten för att få lite bättre kylning:


Trevliga Porschar fanns det några stycken av:


Teamet vilar mellan kval och/eller lopp:


Sonetten längtar efter att få komma ut på banan:


Jonas "Porschedödaren" Kullgren kör om en Porsche!!! (Detta kommer jag få höra hur länge som helst):


Besök i depån av Ferdinand och Per:


Thomas kollar in hur stor Ronnie Peterson egentligen var:

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003
Inlägg: 361



Satt vi bredvid varandra, ove?


Härlig satsning av junior


Häftigt i luften med!

_________________

/LOLA-Christian
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
Hoppla. Verkar som om du satt ett par meter vänster om mig

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Hemmeslövaren
Båstad
Här sen Maj 2008
Inlägg: 7



Är det ingen som har lite bra bilder på Mads Capri in action? såg på kvaltiderna att den gick rätt bra. Men någon som vet vad som hända till racen?

Mvh Robban

_________________
Magnus Paulsson, Robert Paulsson
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Kollegan Hans Lindkvist var med och fotade lite. Jag har för mig att han sade att det blev runt 900 kort totalt....

Här är ett urval.





























































Frågor om andra bilder och/eller annan upplösning får ni göra till mail som står på bilderna.


Lång post

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Goa bilder!
Synd man inte var där i år....

// magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Eftersnack
2009-06-13/14 Velodromloppet Gelleråsen
4352 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande