Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-10-11 Sviestad gatbilskörning
1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (11943 totalt)
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Först ut, då... Men å andra sidan var jag nog först hem också, blev bara halva dagen eftersom min gamla GTV drabbades av ett knäckt övre fjäderfäste på vänster bak. Jag får nog banta...

Tack till LMS crew för en trevlig dag!

Kul att träffa både några nya och gamla bekanta!

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Olfen
Karlskrona
Här sen Okt 2009
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej

Blev en riktigt lyckad dag utan regn:)

och för att vara första gången jag körde så var det riktigt kul!

/olof

_________________
Olof Einarsson

Skoda Octavio RS2 tdi
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Riktigt trevlig avslutning på säsongen.

Testade min nyinhandlade GOPro Motorsports Hero Wide. Finns nog en del att fundera på hur man placerar och riktar den, här monterad på höger sida av hjälmen.
http://www.youtube.com/watch?v=mdR_b3pLLg4

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003
Inlägg: 241



Jepp det var en rolig dag även om jag tyckte att det där riktiga greppet aldrig infann sig, tur att det var säsongsavslutning då det blev lite mycket incindencer för mig.

Körde på en kon som kom flygande från en alfaförare
Tappade ettans växel (vanligt porsche931 fel)
Blåste turbopackningen efter två elaka muttrar skruvat ut sig
Tappade en plomb när jag åt choklad

Som sagt sitter nöjd hemma och väntar på nästa säsong.

/Joakim

_________________
Joakim Svenhard
Kör Porsche 924 TURBO
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188



Riktig kanondag med många roliga bilar. Lite halt i början av dagen och som nån annan sa, det riktiga supergreppet uteblev, men det var kul ändå.

Jag såg en fotograf vid slutet av långa rakan och jag misstänker att bilder på mitt försök att köra in i högerkurvan på ofrivilligt ställ kommer dyka upp

_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



BOFH skrev:
Riktigt trevlig avslutning på säsongen.

Testade min nyinhandlade GOPro Motorsports Hero Wide. Finns nog en del att fundera på hur man placerar och riktar den, här monterad på höger sida av hjälmen.
http://www.youtube.com/watch?v=mdR_b3pLLg4


Tycker filmningen blev riktigt bra thumbs up . Känns som man åker med bilen på ett helt annat sätt, än när kameran är "fast" monterad.

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



tack för en trevlig dag allt höll ihopp men EBC yellow stuff kan man ju kasta till älgarna vilket skit...
har lite bilder åxå kanske inte världens bästa fottograf men det e alltid nått







_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
@ Joakim:
Aj då, låter som en lite marig dag! Hoppas tand och bil kryar på sig till nästa säsong, det var ju bra drag i 931an!

Själv var jag lätt förvånad över att mina gat-belägg höll ut så bra som de gjorde idag, men de fick ju hjälp av lite kyla i luften och att jag bara vågade börja satsa i 3:e och sista körpasset. Ska fundera på att leda in lite kylluft till dom till nästa säsong. (Dvs 2012 om jag fortsätter vara garagetomte i 3 år innan nästa premiär... )

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Låter som det blev en bra dag ändå

Blev inställt för min del pga nackont ..

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003
Inlägg: 241



Magnus K skrev:
@ Joakim:
Aj då, låter som en lite marig dag! Hoppas tand och bil kryar på sig till nästa säsong, det var ju bra drag i 931an!

Själv var jag lätt förvånad över att mina gat-belägg höll ut så bra som de gjorde idag, men de fick ju hjälp av lite kyla i luften och att jag bara vågade börja satsa i 3:e och sista körpasset. Ska fundera på att leda in lite kylluft till dom till nästa säsong. (Dvs 2012 om jag fortsätter vara garagetomte i 3 år innan nästa premiär... )

Mvh
Mangan


Jo den tuffade på riktigt bra, men det blir lite småpill till nästa säsong.

3år går fort Magnus , min vilade i 5år efter en smärre reparation, i och för sig så bytte jag jobb två gånger vilket suger musten ur en, hoppas vi ses nästa säsong.

/Joakim

_________________
Joakim Svenhard
Kör Porsche 924 TURBO
Citera
Anders Zimdahl
Täby
Här sen Sep 2009
Inlägg: 223



Premiärdag med 944 caben, kalaskul och riktigt trevligt! Knixig bana. Ett stort gäng gick banan med Mattias på morgonen, det var en bra introduktion. Och Mattias körde några snabba varv med caben med mig bredvid, det gav mycket tips, speciellt om inbromsningar. Tack Mattias!

Jag och en annan deltagare hjälptes åt att klocka lite grann. Mina gatdäck greppade inte så bra, men ca 3 sek efter en liknande 944 med R-däck är jag helnöjd med som rookie. Och senare under dagen kändes det som det gick lite snabbare.....önsketänkande

- Joakim, hej vad den går din 924 turbo! Hoppas dagens problem löser sig.

- Fredrik, filmen med nya kameran blev ju riktigt bra. Blir lite sugen, vad kostar en sån?

_________________
Anders Zimdahl
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550



olfen skrev:
Blev en riktigt lyckad dag utan regn:)


Vad var det jag sa Lika säker som att det regnar på midsommarafton så är det ALTID bra väder på LMS avslutningar thumbs up

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003
Inlägg: 241



Anders Z skrev:
Premiärdag med 944 caben, kalaskul och riktigt trevligt! Knixig bana. Ett stort gäng gick banan med Mattias på morgonen, det var en bra introduktion. Och Mattias körde några snabba varv med caben med mig bredvid, det gav mycket tips, speciellt om inbromsningar. Tack Mattias!

Jag och en annan deltagare hjälptes åt att klocka lite grann. Mina gatdäck greppade inte så bra, men ca 3 sek efter en liknande 944 med R-däck är jag helnöjd med som rookie. Och senare under dagen kändes det som det gick lite snabbare.....önsketänkande

- Joakim, hej vad den går din 924 turbo! Hoppas dagens problem löser sig.

- Fredrik, filmen med nya kameran blev ju riktigt bra. Blir lite sugen, vad kostar en sån?


Jo Gårdagens problem betecknar jag som en större service på min veteranbil, Kul att du tycker att den går bra Det är trots allt en gammal bil med lite uppdateringar.

_________________
Joakim Svenhard
Kör Porsche 924 TURBO
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



2fast4u skrev:
olfen skrev:
Blev en riktigt lyckad dag utan regn:)
Vad var det jag sa Lika säker som att det regnar på midsommarafton så är det ALTID bra väder på LMS avslutningar thumbs up

Nja, inte riktigt sant.
Kl.15:00 började hagla och inte lite heller!!

Men det var en kul avslutning på säsongen.
Har filmat massor, min vana trogen, skall redigera ihop nåt ikväll.

Men som någon skrev tidigare, så fanns det inte mycket grepp.
och mina bakdäck som är minst 3 år gamla och slitna, hade svårt med att hitta fäste.

Men det var kul att ratta ibland åt fel håll i kurvorna.
Hoppas bara att det syns på filmen hur halt det var.

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Ja, riktigt kul dag. Det farligaste momentet under dagen kändes som resan hem till Stockholm i regn och slitna däck. Hoppas att det ordnade sig för dig med BMW 325 an, där motorfästet verkade ha "gått av" eller liknande. Nu kan jag planera och drömma om en mer lämplig banbil till nästa år. Lancer Evo, Clio sport, mm. Ett stort thumbs up till alla gamla men ack så snabba Alfor.

"Mondeo mannen"

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984



Det var tur att min önskan om regn (då jag inte fick köra slicks) inte gick in för det var nått fruktansvärt halt thumbs down
iofs körde jag ju på gamla Ventus gatdäck men trodde aldrig det skulle vara så halt ändå.
(Jag har kört på Gelleråsen med R-däck i ösregn o hade mycke bättre fäste då än nu på Sviestad)

Nån som vet vad dom snabbaste körde på för tid igår?

Har lagt upp lite bilder på oss här:
http://www.audimotorsport.se/forum/viewtopic.php?f=8&t=44

Är det nån som fotade min svart audi 90q? gärna med däcksrök eller avgasflammor så lägg gärna upp det eller maila mig bilderna.









_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003
Inlägg: 241



Mr C skrev:
Ja, riktigt kul dag. Det farligaste momentet under dagen kändes som resan hem till Stockholm i regn och slitna däck. Hoppas att det ordnade sig för dig med BMW 325 an, där motorfästet verkade ha "gått av" eller liknande. Nu kan jag planera och drömma om en mer lämplig banbil till nästa år. Lancer Evo, Clio sport, mm. Ett stort thumbs up till alla gamla men ack så snabba Alfor.

"Mondeo mannen"


Hej!
Jag tycker att du skall köpa en Porsche bara för att den är lite snabbare än Alfa , och helst lite nyare än min gamla bil.

Det var kul att träffas, det är alltid trevliga och nya människor på dessa event, jag tycker att det är fantastiskt att en kombi håller att köra på detta viset, både bromsar och förvånansvärt bra väghållning.

/Joakim med gamla 924:an

_________________
Joakim Svenhard
Kör Porsche 924 TURBO
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003
Inlägg: 241



RallyQuattro skrev:
Det var tur att min önskan om regn (då jag inte fick köra slicks) inte gick in för det var nått fruktansvärt halt thumbs down
iofs körde jag ju på gamla Ventus gatdäck men trodde aldrig det skulle vara så halt ändå.
(Jag har kört på Gelleråsen med R-däck i ösregn o hade mycke bättre fäste då än nu på Sviestad)

Nån som vet vad dom snabbaste körde på för tid igår?

Har lagt upp lite bilder på oss här:
http://www.audimotorsport.se/forum/viewtopic.php?f=8&t=44

Är det nån som fotade min svart audi 90q? gärna med däcksrök eller avgasflammor så lägg gärna upp det eller maila mig bilderna.


]


Martin du fick en bra bild på min Porsche thumbs up

Tack för det
/Joakim

_________________
Joakim Svenhard
Kör Porsche 924 TURBO
Citera
Jarl
Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 107



[quote="RallyQuattro"]

Nån som vet vad dom snabbaste körde på för tid igår?
quote]

Bör väl varit bland de snabbaste och mitt sista varv innan regnet kom var det snabbaste och det var på 1.02.7 enligt boxen. Har bara kört på Sviestad en gång tidigare och då utan tid så jag har inget att jämföra med. Tyckte dock jag hade väldigt dålig traction ut ur sväng och det krävdes en del justerade innan balansen blev bra men håller med om att greppet aldrig riktigt infann sig. Någon temp i däcken vart det aldrig, trycket ökade bara 0.15 bar från kalltryck.

Sen ställde ju allt grus till det ganska mycket, banan är i stort behov av kurbs för det vart väldigt spännande några gånger då någon dragit upp grus i kurvorna. Personalen gjorde ett bra jobb att sopa men det tar alltid ett tag innan de uppmärksammas på detta.

_________________
Johan Jarl
Opel Speedster TURBO -05
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Tackar alla för en rolig dag på banan. Extra stort tack till LMS som erbjuder möjligheten för oss att få leka lite.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Joakim.S skrev:
Mr C skrev:
Ja, riktigt kul dag. Det farligaste momentet under dagen kändes som resan hem till Stockholm i regn och slitna däck. Hoppas att det ordnade sig för dig med BMW 325 an, där motorfästet verkade ha "gått av" eller liknande. Nu kan jag planera och drömma om en mer lämplig banbil till nästa år. Lancer Evo, Clio sport, mm. Ett stort thumbs up till alla gamla men ack så snabba Alfor.

"Mondeo mannen"


Hej!
Jag tycker att du skall köpa en Porsche bara för att den är lite snabbare än Alfa , och helst lite nyare än min gamla bil.

Det var kul att träffas, det är alltid trevliga och nya människor på dessa event, jag tycker att det är fantastiskt att en kombi håller att köra på detta viset, både bromsar och förvånansvärt bra väghållning.

/Joakim med gamla 924:an



He he, mycket snabbare! Du hade bra fart och attack, helt klart. Snabbare än en 968 cs kanske?

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Eftersnack
2009-10-11 Sviestad gatbilskörning
1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (11943 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande