Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Seven Racing blir stadig storre
<<   1, 2
32401 besök totalt
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1926



Ja det var ju ett bra sätt att ta dö på det ......

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



om jag förstått det rätt, så är det endast ramar enligt Locost-boken eller namngivna färdigproducerade som gäller i serien? Lotus 7, Caterham, Westfield, Rush/Dax etc platsar inte?
Men dessa åker ju ändå med fördel i Spvm förståss...
Frågan är om det finns marknad för hur många liknande klasser som helst i det här lilla härnet av världen?
Locost/SSK, Spvm, Ginneta G20, Clubman, kanske även Radical i viss mån riktar sig ju till samma sorts användare/utövare allihop. Tänk om man sett till helheten och samverkat lite mer i svensk klubbracing istället....

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253



När jag såg rubriken "Tekniskt reglemente för Svensk Seven mästerskap 2010" blev jag minst sagt sugen på att testa ett par rejs med min sjua.
Efter att läst reglementet lutar det istället åt Roadsport, jag fann reglementet för "Svensk Seven..." som snävt. Reglerat för bästa rättvisa men också att denna ambition medfört begränsningar. Många befintliga sevenbyggen torde gissningsvis mer eller mindre behöva måste byggas om för att kunna användas. Min tolkning är att reglementet skapats av en Ingenjör (hur vill jag bilarna skall se ut) snarare än en marknadsanalys (hur ser bilarna ut nu).
Jag väljer hellre att köra Roadsport med (kanske?) orättvisa tillägg jämfört "Svensk seven..." och tvånget att bygga om/köpa nya delar/däck.

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Tore Bjerke
Norge
Här sen Jan 2010
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Nå er det over 40 biler i Norge og Danmark som er ihht. det "Skandinaviske" reglementet. Hele poenget med å ha et så snevert reglement er at det ikke skal bli for stor forskjell på bilene og at kostnadene skal være fornuftige. Vi kjorte full sesong i fjor, totalt 6 helger. Totale kostnader ca 30 tusen inkl. dekk og påmelding. Reise kommer i tillegg, men gjor det også for de som spiller badminton. Et forutsigbart reglement gjor også at bilene holder seg relativt godt i pris i forhold til hva det koster å bygge en bil. Du kan kjope en vinnerbil for 100 -120 tusen NOK. Til trods for relativt svake motorer så er ikke rundetidene så dårlige som en skulle tro. Det går på 56 sek på Kinnekulle med Yokohama 048 dekk. thumbs up

_________________
Tore Bjerke
Citera
Allmänt banåkaforum
Seven Racing blir stadig storre
<<   1, 2
32401 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande