Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
5Papp+ diskussioner
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24   >>
37 besök senaste veckan (93048 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Wärhner skrev:
Är datumet för 24-timmars på Mantorp spikat? om inte när kommer det vara det så man kan planera?

Kommer även SLC kl1-3 tillåtas?

svar.... det är 100% spikat och kommer inte ändras....... annat än möjligen om det blir en ny istid med 12meter snö på banan ..... men normala snömängder är ok, för det har vi planerat plogning och saltning av banan för.......

och ja, det är ok att köra kl.1-3 också..... enda specialkravet är 90Db..... på natttiden..... så extraljuddämpare kan vara bra....

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Wärhner skrev:
Är datumet för 24-timmars på Mantorp spikat? om inte när kommer det vara det så man kan planera?

svar.... det är 100% spikat och kommer inte ändras....... annat än möjligen om det blir en ny istid med 12meter snö på banan ..... men normala snömängder är ok, för det har vi planerat plogning och saltning av banan för.......

och ja, det är ok att köra kl.1-3 också..... enda specialkravet är 90Db..... på natttiden..... så extraljuddämpare kan vara bra....

100% spikat thumbs up

Inga problem, Yxan är tystare än många 5papp+ kärror (Förutom sista halvtimman på barkaby i somras då grenröret mer eller mindre var helt av).

3st rejäla ljuddämpare (2st appleracing och en roterande ).

Övriga frågor:

* När går officiell inbjudan ut?
* Vad är det för däcksregler (bredd + typ)?
* Anmälningskostnad?
* När måste man vara anmäld senast?

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Wärhner skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Wärhner skrev:

100% spikat thumbs up

Inga problem, Yxan är tystare än många 5papp+ kärror (Förutom sista halvtimman på barkaby i somras då grenröret mer eller mindre var helt av).

3st rejäla ljuddämpare (2st appleracing och en roterande ).

Övriga frågor:

* När går officiell inbjudan ut?
* Vad är det för däcksregler (bredd + typ)?
* Anmälningskostnad?
* När måste man vara anmäld senast?

officiella inbjudan kommer ut i veckan....

kl.3 däcksregler.... dvs svarta R-däck med fri bredd som max.... fast frågan är väl om det inte är bättre med lite smalare typ som får enklare värme? för det lär ju knappast vara 20+ i asfalten

6.000 i anmälningskostnad...... inklusive lån av radio för gemensamma relästationskanalen.

senast 3 veckor före till ordinarie kostnad....

Måns Puur
Asmundtorp
Här sen Okt 2004

Mitt i förberedelserna för 24h Winterhell på Mantorp undrar jag lite grand om det är några fler planerade race på gång i år? Kanske t.o.m ett eller två race i Skåne?

Här sen Nov 2002

Re:

Måns Puur skrev:
Mitt i förberedelserna för 24h Winterhell på Mantorp undrar jag lite grand om det är några fler planerade race på gång i år? Kanske t.o.m ett eller två race i Skåne?

det är planerat 5st race, varav ett söderut med största säkerhet.....

allt görs klart när jag kommer hem från thailand nästa vecka.....

Måns Puur
Asmundtorp
Här sen Okt 2004

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Måns Puur skrev:

det är planerat 5st race, varav ett söderut med största säkerhet.....

allt görs klart när jag kommer hem från thailand nästa vecka.....

ok, gött snack!

Halland
Här sen Feb 2008

Eftersom Fredrik förbjudit oss att skriva mer i eftersnackstråden tänkte jag ventilera några ideer här
Det var någon som efterlyste konkreta förslag hur vi kan göra ett bra arrangeman ännu bättre.
Nedanstående ideer är mina egna och har någon synpunkter på dem så får ni såga mig jäms med fotknölarna. Jag tar inte illa upp av kritik.

1: När man kör ett race med så få posteringar utmed banan så tycker jag att gulflagg ska gälla på hela banan. Då undviker man misstag. Detta hade underlättat nu senast.

2: På förarmötet före start upplyser man noga vem som är tävlingsledningen och var den finns. Att komma och klaga hos en funktionär ger sällan utdelning.

3: Team cheferna har ett ansvar att alla förarna förstår reglerna. Nu senast hörde jag några killar diskutera vad flaggorna betyder. Gör något på SLC hemsidan där det går att printa ut flaggorna med förklaring. Och som sagt det är team chefernas ansvar att alla förstått. Rent allmän info. på förarmötet kanske inte räcker för alla.

4: Har man klagomål på någon bil, som kört om på gulflagg eller aggresiv/farlig körning, ska detta framföras till tävlingsledningen. Vissa saker kan posteringarna missa på banan. Saklig info. vilken bil, ungefärligt klockslag vilken typ av överträdelse tycker jag ska ingå. Tävlingsledningen för en logg på detta. Om flera team kommer med klagomål på en viss bil ska detta beaktas av tävlingsledningen. Förslagsvis ska team chefen kallas upp och få förklara sig. Jag är inte mycket för bestraffningar och tror att bara en sådan sak kan få teamet att ta det lugnare.

5: För hög hastighet vi bärgningar m.m. är kanske lite svårare. Förarna själva tycker att det går sakta och att de har kontroll på situationen. Nogrann instruktion till team chefer och vid förarmötet om att de riskerar att straffas ordentligt om man kör för snabbt. Man får väl bestämma en maxhastighet förbi olycksplatsen.

Denna form av racing med många nybörjare blandat med gamla rutinerade förare är riktigt rolig. Därför bör de som kan dela med sig och komma med konstruktiv kritik under loppet så att vi slipper gnäll efteråt. Har man inte gnällt under tiden som racet pågår är det ju inte lönt att gnälla efteråt.

Som sagt lite tankar och är det någon som tycker att jag är dum är det bara att hugga.
(Inte du Daniel)
Fredrik! Vill du inte att jag skriver här heller får du ta bort inlägget

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Willy

såna här generalla förslag är bara positivt och tas välkommet emot. Och ser gärna en diskussion från flera på samma sätt.

Det jag röt till om i andra tråden var när det spårade ur till mer eller mindre personangrepp mellan personer eller specifika händelser som tolkades olika. Och höll på att förstöra den goda andan som ju faktiskt finns idag.

Så fortsätt gärna ni andra i samma anda som Willy

Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Willy

såna här generalla förslag är bara positivt och tas välkommet emot. Och ser gärna en diskussion från flera på samma sätt.

Det jag röt till om i andra tråden var när det spårade ur till mer eller mindre personangrepp mellan personer eller specifika händelser som tolkades olika. Och höll på att förstöra den goda andan som ju faktiskt finns idag.

Så fortsätt gärna ni andra i samma anda som Willy

Jag förstår precis hur du menar. Jag bara tyckte att sådana diskussioner passade bättre i denna tråden.

Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Det här borde väl vara en bra grund utrustning för 5papp+ eller är det något som inte passar in?!

http://www.abrmotorsport.se/shopen/index.php?act=viewProd&productId=7294

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Galne skrev:
Det här borde väl vara en bra grund utrustning för 5papp+ eller är det något som inte passar in?!

http://www.abrmotorsport.se/shopen/index.php?act=viewProd&productId=7294

En av "våra grabbar" köpte ett sådant kit och är mycket nöjd. Bra grejer!

Mantorp, home of the Park
Här sen Aug 2010

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hejhej, första inlägget inför första racet.

och min första fråga lyder, Är reklam på bilen tillåten och hur mycket reklamplats ska isåfall sparas till reklam som sätts på på plats?

MVH Mattias

Här sen Nov 2002

Re:

Accelsson skrev:
Hejhej, första inlägget inför första racet.

och min första fråga lyder, Är reklam på bilen tillåten och hur mycket reklamplats ska isåfall sparas till reklam som sätts på på plats?

MVH Mattias

Inga problem....... bara ni får plats med ett startnr som ni får fixa siffrorna själva till och som syns tillräckligt bra, så får ni klistra bilen full i övrigt....

Accelsson
Mantorp, home of the Park
Här sen Aug 2010

Ny på att skriva
inlägg i forumet

okej, kanon.

Hur vet man vilket startnummer man får(antar att det ges vid anmälan?) och behåller man startnummer så man slipper byta mellan racen?

Ska se om det finns möjlighet att få ihop det sista på bilen innan 11sep. börjar se lite knapert ut dock. (malla bur hos finess på torsdag..)

Här sen Nov 2002

Re:

Accelsson skrev:
okej, kanon.

Hur vet man vilket startnummer man får(antar att det ges vid anmälan?) och behåller man startnummer så man slipper byta mellan racen?

Ska se om det finns möjlighet att få ihop det sista på bilen innan 11sep. börjar se lite knapert ut dock. (malla bur hos finess på torsdag..)

startnr så kontaktar man mig..... sen behåller man det tills vidare....

gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006

hur är det med möjligheterna att köra 5 pappa i görla industriområde går det är det en bra ide och så vidare ?

stockholm täby
Här sen Feb 2006

hur är det med möjligheterna att köra 5 pappa i görla industriområde går det är det en bra ide och så vidare ?

Här sen Nov 2002

Re:

gascan skrev:

vet inte men kan kolla...

Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007

Bur 5papp+?

Hej, jag har en fråga angående kraven på bur i 5papp+:

I reglerna står det så här:

Bur: Alla rör i bur/båge skall vara sömlösa med min diameter 40mm och godstjocklek
2,5mm eller diameter 45mm och godstjocklek 2mm.
....
Rekommenderad bur är som den
Finess www.finess.se säljer som Ekonomibur eller bättre.

Det sista tolkar jag som att finess rally grupp E bur rekommenderas.
Dock stämmer inte godstjocklekarna då grupp E har 40 mm diameter och 2 mm godstjocklek förutom i
huvudbågen som har 45 mm diameter och 2,5 mm gods.
Är grupp E buren okej eller menas någon annan? Förmodar att folkraceburen är utesluten?

/Karl

Här sen Nov 2002

Re: Bur 5papp+?

Karl V skrev:
Hej, jag har en fråga angående kraven på bur i 5papp+:

I reglerna står det så här:

Bur: Alla rör i bur/båge skall vara sömlösa med min diameter 40mm och godstjocklek
2,5mm eller diameter 45mm och godstjocklek 2mm.
....
Rekommenderad bur är som den
Finess www.finess.se säljer som Ekonomibur eller bättre.

Det sista tolkar jag som att finess rally grupp E bur rekommenderas.
Dock stämmer inte godstjocklekarna då grupp E har 40 mm diameter och 2 mm godstjocklek förutom i
huvudbågen som har 45 mm diameter och 2,5 mm gods.
Är grupp E buren okej eller menas någon annan? Förmodar att folkraceburen är utesluten?

/Karl

ok, då ska vi kolla dimensionerna igen... men Grupp E är ok oavsett vad det är för dimensioner mot vad vi skrivit hittills..... för tanken var att det är gr E / Roadsport som mini-krav.... Och det ska vi kontrollera och ändra tilll nästa års reglemente.

robber
08
Här sen Mar 2003

Jag och en polare har länge varit sugna på att starta ett 5-papp+ projekt men vi hittar inte folk som vill vara med.

2 pers känns lite för få ur alla synpunkter.

Hur många är ni i era "stall" ?

/R

Citera
Allmänt banåkaforum
5Papp+ diskussioner
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24   >>
37 besök senaste veckan (93048 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande