Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-04-17 Drivers Cup Lunda (Opel/GTI)
1677 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Detta låter som ett jätteintressant koncept. Finns det några bilder eller nå't att berätta om?

_________________

Rice and shine
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 775



Filmade lite idag, skall försöka ha en film ute imorgon.

Var lite blåsigt och kallt idag på Lunda, men innan vi packade ihop på eftermiddagen sken solen. Vi var 10 bilar som körde idag, så det blev mycket körning. Vi körde Challange banan, men hade rullande start för att spara på prylarna (Tror det var 7m startsträcka vi körde med).

Har ju inte fått ihop min bil ännu, men jag lånade min polares Golf Gti mk1 och tog några repor. Samt att jag fick äran att prova Lilla Vargens lilla rappa Lupo! Tack för lånet Mårten!

/Johan

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Jajjamensan !!!
Nu var premiären avklarad !!

Vi hade 10 godkännda ekipage som 14 förare delade upp sig på i de två klasserna.
Publiken var minst lika stor på förmiddagen.

Många var taggade ända upp till öronen inför denna drabbning. Tror Micke från OSC med sin Racemode var den mest fokuserade. Härligt !!
Vissa hade åkt långt, (inte i närheten av dig Manny) vissa kort. Några hade skruvat mycke på bilarna och några ingenting.
Men det viktigaste var att alla hade roligt (mer lr mindre iaf).

Tråkigt nog så hade vi några få incidenter.
En Mk1:a som fick mekaniska problem redan tidigt på fm. (Ägaren hade ngt på känn för bilen var som tur trailad upp.)
En annan Mk1 som inte klarade bullermätningen vid lunch. (Vi hittade tyvärr ingen banan att plugga slutdämparen med.)
En Speedster som motorn dog på längst bort på banan. (Visade sig att även erfarna rävar kan köra soppatorsk.)

I övrigt flöt det på kanonbra och de som orkade hålla igång ända fram till 16:45 hann averka 12-13 rundor.

Stort tack till samtliga som hjälpt till, Per, Alexander och Johan för att nämna några få men även alla andra med gott humör och riktigt inbiten entusiasm.

Bilder, mer efter-snack kommer nog inom kort :-)

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



ok, nu blev det dubbel post av mig.

ovan är inlägget från klubb-sidan.


Jo, väldigt roligt var detta med lite bitande vind och som vanligt gråa moln i fjärran...
Kanske lite tidigt på säsongen men jag tror att de som deltog hade riktigt kul.
Blev lite shake-down för vissa när man skruvat på bilen och tar ut den på premiären.

Själv hade jag ny uppsättning hjul samt pinbult-konverterat som visade sig att man måste efterdra ordenligt..

Rullande start visade sig vara väldigt uppskattat av samtliga med en tids-skillnad på 1-1,5 sekunder jämnfört med stillastående. Enkelt upplägg med en stop-kon ca 5m innan start (var exakt 7m efter uppmätning)
Lika för alla och de som vill kan ju ha hjulspinn hela vägen fram till starten. Visade sig att de flesta "mjukstartade" med minimala däcktjut och mindre risk för ras mot "banzaj-starrter" stilla stående.

Kul som ALLTID med konbana

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
ackelius
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 7



Får tacka för ett mycket bra arrangemang där allt flöt på riktigt fint. Synd på vädret men när man satt i bilen så märktes det inte så mycket

_________________

//Alexander Nilsson
Kör: Opel Vectra GT 16v med Respirator
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Jag vill också passa på att tacka för det fina arrangemanget. Allt flöt på nästan overkligt fint med både uppvärmningsvarv, förarutbildningsvarv och avkylningsvarv samtidigt utan att vi hade några problem med säkerheten.
Riktigt kul med konbana när det funkar så här fint trots att jag normalt sett gillar banåkning mycket mer.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
SlimVince
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 151



Tack till arrangörerna! thumbs up

_________________
Vincent Wong
Citera
Eftersnack
2010-04-17 Drivers Cup Lunda (Opel/GTI)
1677 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande