Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Dax för uppdatering
<<   1, 2
18890 besök totalt

Är det bra att tillåta alla italienska märken i CAR Challange?
Ja!
86%
 86%  [ 26 ]
Nej!
6%
 6%  [ 2 ]
Kanske
6%
 6%  [ 2 ]
Totalt antal röster : 30

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Finns väl inget som hindrar att familjer åker på banmöten idag? Bara för att det inte står "ponnyridning i Trösen" på schemat idag innebär ju inte att man inte kan åka his som familj och njuta av dagen?

Jag replikerar som med det svaret man alltid för höra själv: "Gör nåt åt det då, dra ihop nåt själv"

Soligt och fint här på Gelleråsen idag. Perfekt barnfamiljsväder.

Roligt att se en Lancia kombi spöa alla heta racebilar inkl två 355or (348or var det tydligen)...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
vegar
Fredrikstad
Här sen Dec 2007
Inlägg: 152



MaZ skrev:
Finns väl inget som hindrar att familjer åker på banmöten idag? Bara för att det inte står "ponnyridning i Trösen" på schemat idag innebär ju inte att man inte kan åka his som familj och njuta av dagen?

Jag replikerar som med det svaret man alltid för höra själv: "Gör nåt åt det då, dra ihop nåt själv"

Soligt och fint här på Gelleråsen idag. Perfekt barnfamiljsväder.

Roligt att se en Lancia kombi spöa alla heta racebilar inkl två 355or...


Jeg tror du bor lese deg opp på Ferrari, for de var begge 348er

Fantastisk dag i dag Litt regn på morgenen for å skremme de store rwd-bilene og for oss med Autobianchier til å yppe oss. Så fint vær med torr bane og en fantastisk fight i lop 1. Dessverre trakk jeg korteste strået og endte på en 3dje i Coppa Mille Tre cento. I siste lop kjorte min makker et perfekt lop og endte på 2dje. Den fine 1000TCen til Gulbrandsen kunne vi bare se langt etter, så vårt mål var å komme som beste Autobianchi.

Takk for en fin dag fra nr 33 Scuderia Pronto Pronto

_________________
Vegar Johannessen

-84 Autobianchi A112 Abarth - Corsa Italiana
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Haha, där ser du hur intressant jag tyckte dom var egentligen.

Autobianchi bilarna var balla, tycker dom hängde med fint trots (antar jag) sitt effekthandikapp. Jäkligt roligt med fler räserbilar på mötet var det i alla fall. Blev sugen på att åka till Norge och kika. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Riktigt kul på Gelleråsen! Mycket spännande racing under dagen trots dålig uppslutning i Challenge. Mycket tack vare att Corsa Italiana -gänget kom på besök. Nu fick man ny inspiration till att bygga vidare i garaget, eller vad säget du Mats?

Angående klasser och utformning på Challenge träffarna:

Jag förstår Björns synpunkter, och håller med Klang om att man kan ha lika kul i en standardbil med 100hk (även om man blir omkörd). För egen del tycker jag dock inte alls att det har spårat ut i Klass 1, och att "värstingbilarna" inte är speciellt extrema. Det handlar absolut om mycket tid nerlagt på många håll, och lättningen är ganska extrem i vissa fall, men det rör sig fortfarande om trimmade standardmotorer, med standardlådor.

Antar att denna bil hade kunnat köras i klass 1 med nya reglerna:
http://www.racecarsdirect.com/listing/29496/Group_5_Stratos_Silhouette.html Man blir lite sugen...

Det hade kännts väldigt konstigt om R-klassen var långsammast på träffarna och bestod av några halvrostiga standardbilar från 80-talet, Alfa Folkrace?

För att få in fler i klass 3 (som på sikt kan utvecklas till klass 2 och 1 -bilar) Behövs ännu snabbare och extremare bilar i klass 1 som andra (inte bara alfistis) kan ha som inspiration. Jag vill absolut inte nervärdera Challenge, men som det är idag kan en duktig förare med en gatreggad milt modifierad M3 E36 hålla jämna steg med täten i Klass 1, och sedan köra bilen hem. Jag tror också att det är därför som nästan alla på sikt (mig inkluderat) "nya" tillskott i Challenge bygger bilar för att köra klass 1 direkt.

För mig och många andra, skulle det inte vara ett alternativ att köra M3:a, men för de som kan tänka sig att köra vilket märke som helst och bara vill köra i en rolig serie, tror jag inte att Challenge idag är ett alternativ. Då tittar man nog snare på BMW-Cup, (som har lyckats samla betydligt fler deltagare) Där är bilarna i klass 1 ganska extrema.

Jag vill tillägga att jag tycker att väldigt viktigt att man skall kunna vara med och köra Challenge med en standardbil för 5000kr (så länge den klarar besiktning, och är säker).

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
stians
Oslo
Här sen Maj 2010
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hei, og takk for flott arrangement, god stemning og hyggelige folk! Det var goy for oss som er vant til de små norske "go-cart"banene å få opp farten litt. Jeg antar vel at det var litt underholdning i vår asfaltracing/rallycross-serie også
Tror forovrig at dere gjor det lurt i å invitere andre merker. Det har vært en stor suksess hos oss - det er dog en risiko for en og annen styggrask herregårdsvogn i startfeltet

Jeg måtte gi meg etter forste race på grunn av vibrasjoner i bilen, det er sikkert bare en los skrue eller en skjev veivaksel . Uansett fikk jeg kjort 3 pass og er mer enn fornoyd.

Håper vi treffes igjen!

Mvh
Stian Schjelderup, Gul/hvit Bertone nr.18

_________________
Stian Schjelderup
Citera
vegar
Fredrikstad
Här sen Dec 2007
Inlägg: 152



MaZ skrev:
Haha, där ser du hur intressant jag tyckte dom var egentligen.

Autobianchi bilarna var balla, tycker dom hängde med fint trots (antar jag) sitt effekthandikapp. Jäkligt roligt med fler räserbilar på mötet var det i alla fall. Blev sugen på att åka till Norge och kika. thumbs up


Alle Autobianchiene er x-lady cup biler. Den Morke blå har en 1242 FIRE transplantert, den lyse blå har en ganske så hissig 1050 med 8-porter, og de to siste er moderat trimmede 1050er bygd for Lady Cup. Jeg tenker at det var ca 90 hk i min når motoren var nybygd, men det er jo en del år siden...

Det er bare å komme til Norge. Vi arrangerer i år Italiensk Weekend på Rudskogen 31/7 - 1/8. Der skal vi ha ett dobbeltlop i Corsaen, Desmodromene har planer om å kjore lop med sine 2hjulinger. Og det blir tid nok for alle som vil ut på banen.

Vil minne om at alle som har en Italiensk produksjonsbil eldre enn 15 år med vognlisens kan stille i Corsaen, så dere har egentlig ikke noen gyldig grunn til å ikke komme og kjore lop sammen med oss

_________________
Vegar Johannessen

-84 Autobianchi A112 Abarth - Corsa Italiana
Citera
Allmänt banåkaforum
Dax för uppdatering
<<   1, 2
18890 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande