Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-06-12 Sturup Raceway med Club Alfa Romeo
4005 besök totalt
Berra
Tollarp
Här sen Maj 2003
Inlägg: 186


Trådstartare
En riktigt bra dag med hyggligt väder förutom vinden då.

Tyckte banmötet gick riktigt bra utan några incidenter, tror bara en bil bärgades? Körde i klass B där det var väldigt disiplinerat och snabbare bilar släpptes förbi kvickt och lätt. En allmänt bra stämning i vår grupp ialla fall, debreifing är riktigt bra. Skoj med andra bilmärken på "våra" banmöten, bland annat ett par trevliga MX5 killar att diskutera spårval och jaga

Tack Micke och Stefan för jobbet ni lägger ner...

Bilder???

//Berra ("klasspappa" i B)

_________________
Bartek "Berra" Brejski
Citera
AndersL
Löddeköpinge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 11



Det var helt lysande! Trevliga människor, mycket körning, bra flyt, hur bra som helst.

Tack för att jag fick vara med trots avsaknaden av Alfa.

_________________
Anders Lundgren
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Verkligen kalasbra träff thumbs up . Tackar alla som ställde upp både från arrangörshåll och funktionärer. Det var första gången för mig på ett CAR arr. men det var verkligen bra upplagt. En sak jag speciellt gillade var debriefingen efter körpassen på förmidagen (du var en bra klasspappa Berra thumbs up ). Personligt och givande koncept.

Jag är tacksam att man fick vara med som "utomstående" och för mig är det en gåta att det inte var fler som var med och körde. Jag hade så trevligt i depån att jag glömde den där biten med att fota, så jag vill också se lite bilder om det finns att uppbringa.

Sen tyckte jag det var lite tragiskt att se startfältet på rejset på eftermidagen, bara 4 bilar . Jag hoppas detta var ett undantag för det är verkligen spännande bilar de som startar.

Jag tror jag kommer fler gånger

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Suddarn
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 751



Kul bana i vackra omgivningar. Kanondag. Episk kamp emellan Bjurman och Rosengren !!

_________________
Peter Alfredsson
Alfasud Ti
Porsche 911E
A-H Sprite
Honda Integra DC2
Citera
Kent S

Här sen Jul 2007
Inlägg: 11



Tack CAR för en lysande trevlig Track Day! Mycket välarrangerat och genomarbetat. Och debriefingarna är en väldigt bra idé.

Jag tog några bilder, hoppas att de kan glädja några av er som var med (klicka på bilderna, så ska de bli större).

Mvh Kent S/ grön MX-5


_________________
Kent Smith
Citera
iZE
Malmö
Här sen Apr 2008
Inlägg: 32



Tack så mycket för en riktigt trevlig bandag!

Allt var perfekt skött utom en flaggpostering som vägrade att ta upp gulflagg trots att en bil hade vänt 180 grader. Det var flaggposteringen nere vid kurva 5,6 som konstaterade att "det kommer ju inga bilar just nu" så de lät den gula flaggan stå kvar ihoprullad.

Vi var ett gäng på 4 åskådare som skrek och gormade tvärs över banan för att flaggvakten skulle få upp den gula flaggan. Och mycket riktigt när det väl kom bilar över krönet så höll de på att rulla upp flaggan. Som tur var hade den snurrade bilen vid det här laget kommit på rätt köl och stack vidare frammåt att det inte blev någon fara.

I övrigt så var det mycket fint arrangerat av CAR. Mycket bra arrangerat väder, det tackar vi för.

Per Smitt - Andraförare i BMWn med den stora vingen som körde i grupp B.

_________________
Per Smitt
Mazda RX-8
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Är detta lokala förmågor som är inhyrda från Svedala MK eller Alfas egna? har upplevt denna slapphet förut på just sturup och då var det inte med Alfagänget.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
HF
Helsingborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 25



Inhyrda, dock inte från Svedala MK. Samma som brukar stå på Knutan. Normalt väldigt vakna och "på", brukar sköta det galant.

/Henrik, en av de 4 som skrek tvärs över banan.

_________________
Henrik Fleur
Alfa Romeo GTV6 3,0 -87
Honda Civic Type R CW -10
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Johan Sjöström skrev:
Är detta lokala förmågor som är inhyrda från Svedala MK eller Alfas egna? har upplevt denna slapphet förut på just sturup och då var det inte med Alfagänget.


Jag med, har det på film t o m.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
M3Carbon
Tomelilla
Här sen Aug 2007
Inlägg: 278



Som vanligt med CAR så blev det en skön rejsdag med mycket körtid. I A gruppen var det otroligt jämnt så det var för det mesta fritt spår.

_________________
Pontus Oldberg
Ring Knutstorp - 1:07.8
Sturup Raceway - 1:10.6
Mobil: 0768 582240
Citera
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 312



Hej!

Får tacka för en trevlig, om än blåsig, tillställning i Lördags! Hade skitkul!

Hoppas jag inte var för mycket i vägen på banan bara...

Ingen som råka filma, är så otroligt nyfiken på hur min bil låter utifrån.

Som sagt, tack alla!

Mvh Daniel


_________________
Daniel Pålsson
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



http://www.alfapower.nu/gallery/album1264

Lite bilder från dagen. Kommer en filmsnutt ikväll.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666




_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 312



Gustav_H78 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=bl2xNrFv78U


Hej!

Såg att youtube tagit bort klippet för att det var för långt

Har du möjlighet att dela upp det eller kan du skicka filen på nått sätt?

Mvh Daniel

_________________
Daniel Pålsson
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



DPRS skrev:
Gustav_H78 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=bl2xNrFv78U


Hej!

Såg att youtube tagit bort klippet för att det var för långt

Har du möjlighet att dela upp det eller kan du skicka filen på nått sätt?

Mvh Daniel


Kommer rätt film ikväll, såg att jag glömde ta bort några filmrutor en bit bort i timelinen, så filmen blev lite för lång... Gör om, gör rätt!

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 312



Hej!

Kanonschysst!

Mvh Daniel

_________________
Daniel Pålsson
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666




_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Måste också skicka ett stort tack för en kanondag med mycket åktid.

Debriefingen var ett klart lyckat initiativ, positivt för både säkerheten och stämningen. thumbs up

Summering: ~90 varv, 60 liter soppa, 2mm R-däck = 100% lyckat!

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
beatwise
Stallarholmen
Här sen Jan 2004
Inlägg: 109



Tack ni som kom och körde och tack för trevlig feedback!

Trots en lite strulig start med banpersonal som försovit sig, flaggvaktsledare vars fruar föder barn (Grattis Håkan!) och för min del en elak förkylning så blev det en riktigt fin dag ute på den blåsiga skånska stäppen.

Tyvärr blev det stort manfall i vårt redan bantade startfält i CAR Challenge. Men herrarna Rosengren och Bjurman bjöd upp till härlig show i båda deltävlingarna. Två lika men ändå helt olika bilar och förare som är så jämna bäddar för en riktigt kul fortsättning på Kinnekulle i augusti!

I gatklasserna var det stor spridning på bilarna, men disciplinen och humöret hölls uppe under hela dagen och vi hade bara en bärgning (klassiskt i körpass nr 2... ). Det utlovades mycket körtid och jag tycker att vi fick till så att alla var nöjda när dagen var slut. Banan är rätt hård mot både bilar och förare vilket märktes, då folk började droppa av ganska tidigt.

Till kommande säsong ska vi ta en funderare hur vi skall få till det med uppslutningen på vårt sydligare banmöte. Förra året på Knutan var det knökfullt, i år på Sturup inte ens halvfullt. Då var det helgen efter midsommar, nu mitt i månaden. Tips och idéer mottages mer än gärna!


Välkomna till Kinnekulle den 14e Augusti! Då lär det vara bättre uppslutning. thumbs up

_________________
Stefan Atterhall

Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II)
www.carchallenge.se
Citera
Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 234



beatwise skrev:

Till kommande säsong ska vi ta en funderare hur vi skall få till det med uppslutningen på vårt sydligare banmöte. Förra året på Knutan var det knökfullt, i år på Sturup inte ens halvfullt. Då var det helgen efter midsommar, nu mitt i månaden. Tips och idéer mottages mer än gärna!


Välkomna till Kinnekulle den 14e Augusti! Då lär det vara bättre uppslutning. thumbs up


Det låter som att det var ett trevligt banmöte! Jag brukar nästan alltid vara med på Alfaklubbens banmöten men den här gången hann jag inte få bilen på hjul i tid - två bakvagnsbussningar tog tvärslut på Gelleråsen senast. Jag hoppas Sturup återkommer nästa år, jag har aldrig kört där så jag vill gärna testa den nån gång.

_________________
Klas Eriksson
Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm
Citera
Eftersnack
2010-06-12 Sturup Raceway med Club Alfa Romeo
4005 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande