Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-06-06 MSCC KM3 Bulltofta
1637 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
MSCC KM3 Bulltofta

En liten rapport från min sida sett

Liten Rapport från MSCCs klubbmästerskap KM3 2010

Bulltofta attraherar inte lika många KM deltagare som de rena bantävlingarna som MSCC arrangerar men 22 bilar på startlinjen får anses vara ett bra antal

Lördag

Banan byggs upp på Bulltofta trafikövningsplats på waldemarsro i Malmö
Banan finns på sista sidan i detta PDF dokument
http://www.mscc.se/km_anmalningar/inbjudan_km3_2010.pdf

Banans längd blir dryga kilometern med många tvära böjar men ändå inte värre än att ett visst Racingflyt kan uppnås vid åkningen
Vi samlades 6-7 stycken med Magnus Neergaard och Mats Ek i spetsen, redan på lördagen 09.30 för att bygga banan som vi fått godkänd av SBF och myndigheterna, koner och däcktravar sattes ut och Magnus såg till att svängarna skulle knipa åt lite här och var för att hålla nere hastigheterna

Tävlingsdagen Söndag 6 Juni

Besiktningen började redan 08.00 , föredömligt skött av för dagen Michael Pehrsson, och förargenomgången hölls 09.45

Magnus hade bestämt att vi åkte oberoende av klasstillhörighet dvs huller om buller vilket visade sig fungera utmärkt, precis som när vi åker Minnesberg

Uppstigningen hemma var 06.00 för min del, mackor förbereddes och kaffeslurken, några kokta ägg (alltid standardskaffning på mina tävlingar) men framförallt dricka, 3 liter kolsyrat vatten åkte ner i packningen
Väl på plats ser jag att bara några få hade kommit före mig i kön, insläppet skedde ganska omgående

Besiktningen gick bra och jag kom tidigt till start

Vid fjolårstävlingen lyckades jag inte köra rätt en enda gång på fem åkta varv, sen fick jag inte åka mer pga oljeläckage

Ut på första varvet och upptäcker att jag inte knäppt igen motorhuven ordentligt vid besiktningen, vänster sida på motorhuven fladdrar som en lärkevinge
Stannar mitt på banan då jag ju inte har någon efter mig, fixar till huven och fortsätter, man vill ju inte riskera diskning genom att be någon funktionär om hjälp

Fick till en hyfsad tid, en hög 1.07a dvs 1 minut och dryga 7 sekunder, på ett av varven i denna första stint
Henric Månsson hade en hög 1.05 tid så tiden på första stinten räckte till en andra placering

Andra stinten krympte tiden till 1.05.6XX vilket fortfarande räckte till en andraplacering efter två stinter

Tredje stinten hade jag förmodligen tröttnat en del i den gassande solen och mina tider blev inte bättre

Det ser ut som jag efter två tredjeplaceringar och en andraplacering har segat mig upp till en andraplacering i totalt i KM 2010


/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jo, det var en verkligen trevlig tillställning. Jag är verkligen oerhört tacksam över funkisarnas arbete. Ett speciellt tack till "Nillet" som tappert försökte hålla tempot med TAG heuer tidtagningen thumbs up thumbs up . Det kan inte ha varit lätt när sista körningen är avverkad och det skall delas ut priser och tiderna måste kontrollräknas.

Det som är kul med Bulltofta är just att det är så trångt i depån och att det blir lite väntetid så att det blir en riktigt härlig stämning.

Det finns en hel hoper billder på http://mscc.se . Finns det fler månne??

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
AndF
Lund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 345

Moderator i ett av underforumen

Lägger upp ett litet plock av bilderna från dagen




















Vi fick även besök av ordningsmakten. Fint uppklädda dagen till ära (Nationaldagen)

_________________
- Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S
Citera
Eftersnack
2010-06-06 MSCC KM3 Bulltofta
1637 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande