Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2010-06-06 MSCC KM3 Bulltofta | 1637 besök totalt |
MSCC KM3 Bulltofta
En liten rapport från min sida sett Liten Rapport från MSCCs klubbmästerskap KM3 2010 Bulltofta attraherar inte lika många KM deltagare som de rena bantävlingarna som MSCC arrangerar men 22 bilar på startlinjen får anses vara ett bra antal Lördag Banan byggs upp på Bulltofta trafikövningsplats på waldemarsro i Malmö Banan finns på sista sidan i detta PDF dokument http://www.mscc.se/km_anmalningar/in Banans längd blir dryga kilometern med många tvära böjar men ändå inte värre än att ett visst Racingflyt kan uppnås vid åkningen Vi samlades 6-7 stycken med Magnus Neergaard och Mats Ek i spetsen, redan på lördagen 09.30 för att bygga banan som vi fått godkänd av SBF och myndigheterna, koner och däcktravar sattes ut och Magnus såg till att svängarna skulle knipa åt lite här och var för att hålla nere hastigheterna Tävlingsdagen Söndag 6 Juni Besiktningen började redan 08.00 , föredömligt skött av för dagen Michael Pehrsson, och förargenomgången hölls 09.45 Magnus hade bestämt att vi åkte oberoende av klasstillhörighet dvs huller om buller vilket visade sig fungera utmärkt, precis som när vi åker Minnesberg Uppstigningen hemma var 06.00 för min del, mackor förbereddes och kaffeslurken, några kokta ägg (alltid standardskaffning på mina tävlingar) men framförallt dricka, 3 liter kolsyrat vatten åkte ner i packningen Väl på plats ser jag att bara några få hade kommit före mig i kön, insläppet skedde ganska omgående Besiktningen gick bra och jag kom tidigt till start Vid fjolårstävlingen lyckades jag inte köra rätt en enda gång på fem åkta varv, sen fick jag inte åka mer pga oljeläckage Ut på första varvet och upptäcker att jag inte knäppt igen motorhuven ordentligt vid besiktningen, vänster sida på motorhuven fladdrar som en lärkevinge Stannar mitt på banan då jag ju inte har någon efter mig, fixar till huven och fortsätter, man vill ju inte riskera diskning genom att be någon funktionär om hjälp Fick till en hyfsad tid, en hög 1.07a dvs 1 minut och dryga 7 sekunder, på ett av varven i denna första stint Henric Månsson hade en hög 1.05 tid så tiden på första stinten räckte till en andra placering Andra stinten krympte tiden till 1.05.6XX vilket fortfarande räckte till en andraplacering efter två stinter Tredje stinten hade jag förmodligen tröttnat en del i den gassande solen och mina tider blev inte bättre Det ser ut som jag efter två tredjeplaceringar och en andraplacering har segat mig upp till en andraplacering i totalt i KM 2010 / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
Jo, det var en verkligen trevlig tillställning. Jag är verkligen oerhört tacksam över funkisarnas arbete. Ett speciellt tack till "Nillet" som tappert försökte hålla tempot med TAG heuer tidtagningen . Det kan inte ha varit lätt när sista körningen är avverkad och det skall delas ut priser och tiderna måste kontrollräknas.
Det som är kul med Bulltofta är just att det är så trångt i depån och att det blir lite väntetid så att det blir en riktigt härlig stämning. Det finns en hel hoper billder på http://mscc.se . Finns det fler månne?? _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
Eftersnack 2010-06-06 MSCC KM3 Bulltofta | 1637 besök totalt |