Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2010- 07-30 + -08-01 Trackday @ Gotland Ring, 30/7 + 1/8 | 4441 besök totalt |
Har kört två dagar på GR,
Allmänhetens den 30/7 samt Trackday den 1/8 och har klippt ihop båda dagarna till en film. Det var ganska få bilar, som vanligt, men desto finare. Jag får alltid känslan att ha hamnat i en Porscheklubben-träff. Har satt nytt PB. på 1:36,35 s. (taget med riktig transponder) Lite missnöjd dock, hade hoppats på 1:35,xx-tid. om någon vill ha högupplöst film så är det bara att hojta till. _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
|
||||
Tråkigt att du inte nådde ditt mål, men jag har en känsla av att du kommer ta det inom en snar framtid.
Ja den där traktorn ja, dom kunde ju ha vänta 45-30 minuter tills vårat körpass tagit slut, men så blev det visst inte. Ja jag fick vara med i slutet _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
_________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Vad fick de andra herrarna som var och körde på ringen dessa dagar för bästa tider ???
För visst fanns det några riktigt vassa bilar på plats! (Drömmer fortfarande om när det äntligen skall bli av att jag kör ringen !!!!) Bra jobbat, jag vet att du klipper 1,35 tiden nästa gång. _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||||
Jag klippte till en film där jag följer efter Benci i hans CRX för att lära mig spåret. Tack för hjälpen, nu hittar jag runt! Väldigt trevlig bana som jag sätter högst upp bland Sveriges banor.
http://www.youtube.com/watch?v=osTz4 Det går att ha kul i gamla bilar också _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
Ursäkta men (??!!) då jag kört på 1:35-tider med en gammal M3:a med dåliga däck så kan jag bara ge följande feedback på filmen: Högre fart, bromsa senare, tightare genom kurvorna.. spårvalet är supersnyggt men det går att ligga på betydligt mer i de flesta partier.. Mer träning och som sagt, lite mer "på" så kommer du ner flera sekunder.. (gissar 1:32-1:33??)
M v h // Johan |
||||
Er båda?? Ni kör så himla lugnt och snyggt!
Du kör oxå sådär supersnyggt (såg det själv förra året) men kanske skulle kunna ligga på lite mer om nu intresset/målet är att sänka varvtider?? Ta inte illa upp, det är bara min enkla syn på det hela.. // Johan |
||||
Johan, jag uppskattar konstruktiv kritik och tar det med mig när jag kör på Gotlandring nästa gång! Mindre och senare broms, tajtare i kurvor mer "på" helt enkelt....
Naturligtvis vill jag åka lite fortare och bättre för varje gång som jag besöker en bana. Problemet är att när jag försöker att "ta i" så går det bara kantigt och sakta.... _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
Du kör ungefär som jag förutom i karusellen och efterföljande hårnål. Inför karusellen ligger jag ungefär i mitten av banan och svänger av mig farten något i en lång successivt snävare sväng och försöker träffa curben så att linjen mot hårnålen blir nästan rak. Ett annat spår är att köra rakt in i karusellen bromsa hårt mot över doseringen och svänga in hårt. Då får man nästan rakt spår från mitten av karusellen ner till hårnålen och kan kliva på tidigt. Första alternativet funkar bäst för mig. I hårnålen tycker jag du driver ut för mycket. Försök träffa curben i efterföljande mjuka sväng tight så får du rakare spår mot start/mål rakan. Tycker din tid är mycket respektabel med din bil dock så det behöver nödvändigtvis inte bli snabbare med mina spårval, men du kan ju testa. _________________ Andreas Andersson |
||||
Tack för feedback, precis vad jag behöver! Bromsa senare vågar jag inte göra tyvärr, det har med mina omedvetna spärrar att göra. Högre fart kan också bli svår med min lilla motor. Trots allt så kommer den upp i 186-187km/h på startrakan. Jag har faktiskt försökt att gå på lite mer, även om det inte ser ut så på filmen. Men bilen börjar understyra och spinner bara ut ur kurvorna, trots att jag har diff. Däremot så håller jag lite väl goda marginal genom kurvorna, säkerligen. I start och mål-kurvan har jag försökt gå in lite tidigare än förr, men när jag ser på filmen så ser det inte ut så. Har svårast för baksidan där man skall svänga skarpt upp till höger. Ligger jag på 3:ans växel där så går motorn under 6000rpm en kort stund (tappar vtec) och tappar fart och växlar jag ner till 2:an så spinner hjulen hejdlöst och slår i varvstoppet direkt. Jag skulle behöva någon som sitter bredvid och peppar mig för att jag skall våga ta ut det sista ur bilen och däcken. _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Jag är inte riktigt med på din terminologi. Vilken kurva heter "karusellen" ? "Hårnål" finns väl bara en på GR så du menar väl karusellen = höger-vänster kombinationen efter start och målrakan? _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
http://gotlandring.com/omgotlandring_banprofil.php Kurvorna jag talar om är "Altarkarusellen" och "Smooth Corner". _________________ Andreas Andersson |
||||
Eftersnack 2010- 07-30 + -08-01 Trackday @ Gotland Ring, 30/7 + 1/8 | 4441 besök totalt |