Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2010-08-11 Kinnekulle med TPC | 3345 besök totalt |
|
||
TPC, De heter TPC...
4 varv hann jag med på morgonen innan jag åkte av, och nog fanken kom det med på bild, eller i alla fall återtåget... Men jag var visst inte ensam Övriga dagen "flöt" på bra (ni skall vara JÄVLIGT glada att vi slapp den mängden regn som var inne i Götene vid 15,30-tiden ute vid banan) och bilen visade sig vara precis så lättkörd som jag hoppats på över krön och ner i gropar. Det var bara när jag inte riktigt vågade och släppte lite på gasen precis under bron samt hittade djupa vattensamlingar innan kvarnkurvan och tv-kullen när det regnade som värst (ja, jag var ute då med, typ mara Maciek och jag på hela banan) som det höll på att gå åt helsicke. Nu har bilen pallat med fyra bankörningar och en slalom med bara ett litet slangbrott som fel i år. Jag undrar när generalraset kommer _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
fina bilder på när min svarta Evo smaka lite gräs |
||
Tack för en mycket trevlig dag! Min vana trogen gör jag så mycket roliga grejer jag bara hinner med. Så självklart hann jag inte sova natten innan. Tack Jeppe för lån av bil
Hade det inte regnat hade jag också orkat ta några fler bilder. Bra arrangemang TPC _________________ Rachid Rachid |
||
Tur för dig då att jag var tvungen att gå på toa innan jag började fota från den kurvan _________________ Rachid Rachid |
||
Tack för fina bilder _________________ Magnus Andreasson |
||
Jag har inte varit så flitig med kameran i år, men när det nu var frågan om en heldag på banan passade jag på att fota lite under eftermiddagen. Det där ser ju... spännande ut. Men det redde upp sig utan plåtkontakt eller alternativspår Friskt laddat över krönet. Jag och Jon var båda rätt imponerade över tempot hos den här. Verkade vara en helt standard svenne-variant men rörde sig sååå fint på banan. "Intressant" spårval. Hade det inte varit för slicksen som sög i bra vet man inte vart det landat. T-5:an längst bak gick som en raket rakt fram. Jag passerade honom ungefär just där på ett pass och hade en bra lucka när vi kom ut på rakan. Hade han varit elak hade han varit jämsides när vi dykt in under bron sen, men det hade kanske blivit onödigt intressant (fast jag hade innern och därmed större chans till överlevnad ) så han bromsade tidigare än mig. 5-papp+ bil? och Bumsen i bakgrunden testa fler nya vägar. Under tiden farsan faktiskt hade en var jag inte direkt sugen på en Turbo som bansmiskare. Men nu... jag kommer ju inte om den, om jag så tar i till jag kräks i kurvorna. Du fastnade du med, David. Hur funkade det de andra dagarna, var det torrare? Min avåkning kom sig av denna. Och av det kan man lära att man skall inte försöka hänga med väl inställda slicksbilar när man kör r-däck, inte ens när det är fuktigt... Kommer en bunt till senare. Och vilket årtionde som helst några filmer _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Trevligt! Jo, dagen efter var det torrt hela dagen, och på fredagen regnade det bara lite på förmiddagen. En liten redogörelse finns i min biltråd! _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
Ahhh... Man tackar. *rodnar lite* Min tredje banträff någonsin. Men det var på denna som jag och bilen körde ihop oss. Har ju egentligen inte kört så mycket med bilen förutom på dessa banträffar. Har bara gott att säga om arrangör och er andra deltagare. En otroligt rolig dag med nära på 200 körda varv. Det jag saknar nu i efterhand är att man inte har loggat antalet varv eller varvtider men det får bli framöver helt klart. Det enda jag har att gå på var de tider en klubbkamrat tog manuellt och det var ju när regnet kom igen i slutet på dagen. 1,16 stabilt i några varv. orginal svenne... : Peugeotbilar är ju så fina i chassiet från fabrik. Nja, bara nästan. Fram sitter det Peugeot Sport fjäderben (inställda på högsta läget) med fjäder från sellholm(tror jag) och grp N lagring. Typhoon kit från K&N bromsar fram från 206 RC med redstuff belägg och toyo 888 Men för att vara strax under 140hk och ändå skapligt orginal så gick det riktigt bra att skrämma livet ur sig själv. Ni kommer nog se mig igen, har blivit riktigt biten av detta. Dock lär bilen inte se lika "svennebanan" ut då. Ser fram emot film! _________________ (//Lappen Daniel Sohlin |
||
Det förklara ju en del
Vad det gäller loggning så är redan en lap-timer rätt nyttigt, men som första-steg skulle jag satsa på en enkel kamera. Jag gav en tusenlapp för min Creative Vado HD och det är nog de bäst investerade pengarna i bilen jag gjort. Lite extra tittande och lyssnande brukar förklara de flesta släpp, avåkningar och tveksamheter. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Daniel jobbar på bra :-)
Puggarna är fina i chassiet från början, han behöver bara lite bättre vinklar på hjulen nu så går det nog undan ordentligt sedan. Här finns lite bilder som jag tog: http://s113.photobucket.com/albums/n Jag kommer nog själv framöver att besöka TPC träffar med min Fransyska, upplägget var kanon. _________________ Hans Hellström Så fort ekonomin å tiden tillåter blir det bana med Puggen ! :-) |
||
"Intressant" spårval. Hade det inte varit för slicksen som sög i bra vet man inte vart det landat. intressant och intressant, Det är min flickvän som körde:) det var första gången hon körde på Kinnekulle och andra banträffen, körde ifrån hälften av alla killar, så så dåligt spårval kan det ju inte ha varit, stadiga 1.06 tider i slutet på dan Mvh Limmet _________________ Daniel liimatainen |
||
Jag vet Daniel. Men jag vet också att betydligt mindre attack än så över krönet kan sluta nån helt annan stans än planerat. I mitt fall slutade retursladden och piruetten först efter högerkurvan, med nosen pekandes mot mötande trafik och motorn nersurad, i slutet på en tidsträning med 27 bilar på banan. Men det är länge sen nu och jag har nästan lyckats förtränga otäckheten i minnet...
Vad hände förresten med 944-an? Den ingår väl i familje-teamet? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Eftersnack 2010-08-11 Kinnekulle med TPC | 3345 besök totalt |