Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2010-09-18 Challenge på Lunda Flygfält | 2717 besök totalt |
Får tacka för en trevlig dag på Lunda!
Regnade på morgonen, slutade tills vi hade förarmötet, men det kom spridda skurar under hela dagen, torkade nästan upp till eftermiddagen. Men när vi började packa ihop började det regna igen. Blev väl inte några sensationstider, men jag var nöjd med bilen tills växellådan packade ihop.... Hade hoppas kunna sätta en tid på en hyfsat torr bana för att kunna se om årets uppdateringar hade gjort någon nytta, men men.... Stort tack till Challenge teamet! och ett jätte tack till Arto som drog hem mig till garaget så jag slapp försöka köra hem med en växllåda som verkar innehålla en del lösa prylar.... På återseende! _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
Det var skoj att köra, inser att jag måste jobba mer med bil och prova fler inställningar, nu när man kan jämföra tider.
Låg bakom Robin Eriksons turbo-beemer på uppvärmningen - Helvete vad den gick! Rörde sig riktigt fint måste jag säga. Sen vill jag retas lite med Andreas med TTRS'en - jag fick möjlighet att stressa honom på hans hotlap, mitt uppvärmningsvarv. Iofs så var väl folk ikapp mig också, men jag sket fullständigt att kolla backspegeln annat än om konorna stod kvar. _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
Tack för en riktigt trevlig dag!
Synd att det torkade upp, jag hade ju en liten chans att klå de motorstarkare bilarna i min lilla 205a. Har oxå lite inställningar som kan bli bättre och hornen blev inte mindre den här gången heller _________________ Michael Liljeberg |
Tack för en trevlig dag! Det blev som sagt lite blött men efter lunch var det uppehåll i nästa 4 timmar,
det började nästan torka upp och tiderna blev lite bättre. Vi hann med totalt 151 varv innan det kraftiga regnet började vid 15:30 då vi bröt. Anders i sin Honda körde snabbast och här är förarnas bästa tider för dagen: 1:21,66 Anders Broman Honda S2000 1:22,56 Lars Lindqvist Opel Speedster 1:22,69 Robin Eriksson BMW 325 E30 1:24,95 Peter Boström Seven 1:26,38 Anders Nilsson BMW 325 E30 1:26,50 Lars-Erik Sundberg Mitsubishi EVo 9 1:27,04 Anders Zimdahl Porsche 944 S2 Cab 1:27,55 Calle Berletin Honda Civic Vti ek4 1:27,86 Johan Karlsson Golf GTI 1:28,52 Michael Liljeberg Peugeot 205 GTI 1:30,57 Tomas Undsén Audi TT RS 1:33,65 Dick Östelius Nissan 350Z 1:34,07 Ludvig Adlercreutz Peugeot 206 1:36,12 Andreas Hollström Audi TT 1:36,26 Jörgen Engström Fiat Coupe 1:37,71 Jonathan Borgström BMW 320 E30 Tack för i år och hoppas vi ses nästa år igen för nionde året i rad! |
Ett stort tack till arrangörerna! Som nykomling i "gemet" måste jag säga att mina intryck bara är positiva (den blöta banan kan man ju inte skylla på arrangörerna... å andra sidan var det spännande att åka lite på tvären också.) Synd bara att jag var tvungen att avvika strax efter lunch. Av era andras tider att döma så kunde man ha kapat några sekunder till. Men man ska väl ha lite att göra vid nästa tillfälle också
_________________ Jörgen Engström |
Tiderna för säsongen finns uppe på hemsidan.
Bilder från lördagen finner ni här: http://www.flickr.com/photos/fosseli Tack för den här säsongen! |
En Klippo.
Man tror först inte att den är terränggående, men växellådan är från en Suzuki Samurai, så den har det i generna. Jag tror för övrigt att den gillar gräs. Förmodligen var den hungrig. Den såg gräset och bestämde sig för att styra ut vid sidan om vägen och mumsa lite. Hade gräsmustasch i luftintaget när jag kom tillbaks till depån. Tack för en bra dag, och alltid kul att kolla på korten efteråt! Daniel, jag har länkat till ett av dina foton på Flickr nedan. Hoppas det är ok. /Peter Boström _________________ Peter Boström |
Mycket trevligt med all positiv feedback, tackar
Challenge-upplägget har utvecklats under ett antal år och mycket av justeringarna vi har gjort är baserat på goda förslag från deltagare. Allting kan göras bättre och vi tar gärna mot era tankar. Om ni inte vill skriva här, pm:a gärna så klurar vi vidare på det inför nästa år. Tack alla glada och trevliga kombatanter för den här säsongen, hoppas vi ses nästa sommar _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
Eftersnack 2010-09-18 Challenge på Lunda Flygfält | 2717 besök totalt |