Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-10-02/03 Gotland Ring < Japan - vs - Germany > ny film!
2868 besök totalt
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192


Trådstartare
Då har vi, fyra glada Honda-åkare, haft säsongavslutning på bästa möjliga sätt.
En tvådagars Trackday på Gotland Ring!!

På lördagen fick vi samåka med Gentleman Racing Club (tusen tack till Erik för gästfriheten) och på Söndagen hade vi banan i princip helt för oss själva.

Vädret var det bästa tänkbara för årstiden, nattfrost men temperaturen klättrade upp emot 13-15 grader, som gjorde att det var hyfsat bra grepp på banan på eftermiddagen.

och det roligaste för min del var att jag lyckades sätta P.B. både på Lördagen (1:35,80) och sedan på Söndagen med 1:35,20 !

Vi har filmat från olika bilar, bl.a. så hade jag riktigt nära "följe John" bataljer med en blå BMW samt en röd S2000.
EDIT: jag tror att det kan ha varit "JanneZ3"
Vi måste byta film med varandra!!

Men det tar lite tid att redigera filmerna så håll till godo med lite bilder tills dess.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Alla bilder är tagna av Paul Kwiatkowski (MrPK) från Hondaklubben.


















_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Får även jag tacka GRC för trevlig samåkning. Gott om körtid återfanns på lördagen och fint väder.

Premiäråkning för mig på GRC med riktigt bil (6 år sen första besöket och då med tråkig brukshäck) så jag är mycket nöjd med hur körningen flöt på. 1.31.7 med vinkelslipsvarvade originalskivor får kännas ok, Hade Italienarna levererat bromsar i tid så hade troligen 1.30 vallen tagits.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Ja, då var man hemma på fastlandet igen, efter en riktigt kul helg på Gotland...

Dessvärre fick vi flera avhopp i sista stund, så vi blev inte så många bilar. Men vi som var där (18 bilar) kunde i alla fall njuta av fint väder och bra körförhållanden. En perfekt höstdag, helt enkelt!

denna länk kan ni se bilder från bl.a. Olof på Segerberg Media, som var med och dokumenterade dagen. Om ni är fler som har bilder från dagen, så kan ni också ladda upp dem på samma ställe!

På kvällen var vi på Hamnplan 5 i Visby, där Linus o hade dukat upp till fest med mycket god mat och dryck. Lite datorproblem uppstod, men till slut kunde vi även titta på dagens bilder i restaurangen. Därefter blev det live musik på scen med ett riktigt bra uppträdande.

Tack till alla som kom. Jag hoppas att ni hade lika skoj som jag!

På söndag avslutar vi racingsäsongen med årets sista GRC-körning på Knutstorp...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192


Trådstartare
Det har tagit lite längre tid än brukligt, att få fram filmerna efter en banträff.
Men jag har bytt redigeringsprogram och fått lära mig ett nytt gränssnitt mm.

Del -1- : Erik (FeedMe) visar Mini-spår (optimalt spår för framhjulsdrivet) med sin Boxter S.


Det kommer 2-3 st. filmklipp till, med en hel del PiP efffekter.

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192


Trådstartare
Då har jag äntligen orkat sätta ihop en film till från höst-träffen.

Denna är den klart mest påkostade filmen (tidsmässigt), som jag har redigerat i mitt liv.
Många gånger ville man bara göra så här , när datorn plötsligt får för sig att hänga sig under redigeringen.

Del -2- : Honda CRX-ITB vs CRX-Turbo vs S2000


Det kommer en film till, som skall handla om Japan vs Germany.
Mao Min CRX kontra Janne's BMW.

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Supertrevlig film Benci, tack för delade med dig utav den !

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192


Trådstartare
Då har jag äntligen satt ihop den sista filmen från höst-träffen.

Det är JanneZ3 med sin Z4 och jag som leker "följe-John" omväxlande.

Del -3- : Honda CRX-ITB vs BMW Z4



Tack för det gångna året och önskar alla ett Gott Nytt Ban-år!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Eftersnack
2010-10-02/03 Gotland Ring < Japan - vs - Germany > ny film!
2868 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande