Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ginetta G27 | 782 besök totalt |
Kom fram till att Radical är kul men inget för mig just nu så jag tog en
Ginetta G27 i byte på min Prosport. Håller på att fixa till den i för bes. Den har stått oanvänd i 4-5 år. Första problemet var att den inte gick rent. Kollade allt på tändsidan men inga fel så måste vara bränsle. Det satt en bränsletrycksmätare på railen men den var sönder. Beställde en ny malpassi på misab och det visade sig att trycket var 6bar mot 2,5 som det ska vara på en gammal C20XE. Sänkte trycket och den gick ännu sämre.. Misstanken föll på spridarna såklart. En funkade ju ok Åkte och lånade 4andra som jag ultraljudstvättade och testade. Lite skillnad. Nu går den som den ska Receptet annars är torrsumpad C20XE som är standard för övrigt. Blir nog lite trim om bilen ska behållas. Ford typ9 låda. Sierra diff med lamellspärr. Bromsar från sierra med lite större skivor. Bromsvåg. Blir väl lite mysåkning och nån konbanekörning med Växjö sportvagnsklubb kanske till sommaren. Om ingen är spekulant för då kan den säljas om jag får ett OK bud _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Tror den hade haft ett par ägare i Linköpingstrakten där den även är byggd? Verkar vara Sveriges G27 centrum.. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Våra race- och banåkarbilar Ginetta G27 | 782 besök totalt |