Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo GTV -96 Car challenge #47 (kl 3) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (11151 totalt) |
Bilen går ganska bra, lite för sakta bara
så efter Gelleråsen plockades drivlinan ut, växellådan skickades till Östersund för att få slutväxel från en Alfa 147 1,6 installerad Fix-it löste det galant såg över hela lådan och diff när de ändå höll på. Salab i Sveg som plockade ur och monterade passade på att byta vevaxeltätning och koppling, se besöktes Monzta banan i Älvdalen väldigt trivsam helg och bilen pinnar på allt bättre, det sista på däcken är jämt och slätt nedkört. hoppas de nya hinner komma före SPVM första helgen i juli nu bara _________________ Patrik Hermansson |
||||||
Härligt! Alldeles för lite italienskt på Rejsa. Den ser fantastiskt bra ut - som en projektil även om jag kan förstå att du vill ha mer pulver.
Du har gjort det mesta som går så jag tror tyvärr att det inte går att komma ner mycket under de 1150 kilona oavsett vad du gör. Ska bli kul att se live senare i år. _________________ Magnus Åberg Fiat X1/9, Fiat Uno TURBO, Fiat Coupe, Fiat Ritmo TC, Lancia Delta Integrale, Flavia Coupe 1.8, Alfa Romeo 155 Q4 |
||||||
75-100 kg till går att plocka bort ganska smärtfritt MEN då är det kört med SBF och gasbils körning. Det spelar kanske mindre roll. Det som jag funderar på är att det kanske är lämpligare att uppdatera/utveckla min nya Racer som är fabriksbyggd för ändamålet och aldrig varit registrerad för trafik, samtidigt gillar jag GTVn så vi får se vad som händer, Sportvagnsmeeting nu först och främst _________________ Patrik Hermansson |
||||||
Kul att det rör på sig - i dubbel bemärkelse! Har vi tur blir det ytterligare en röd fwd-Alfa i klass 3 på Kullen i augusti. 😉
_________________ ______________________________________________ Martin Atterhall CAR Challenge #92 | Alfasud Sprint 1,7 16v |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Du gör trevliga uppgraderingar vartefter, jag kan absolut hålla med om att det finns en poäng med att hålla den i gatreggat skick! Blir "lite" nyfiken på vad det är för fabriksbyggd racer du har i gömmorna... en bild eller ledtråd kanske!? _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||||
Det är topsecret men kan säga det inte är en Abarh, och bilder kommer såklart såsmåningom Trevlig Midsommar _________________ Patrik Hermansson |
||||||
Hmm, nu blev jag ännu mer nyfiken... Hoppas att "såsmåningom" är nästa vecka Trevlig Midsommar! _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||||
Jag är också nyfiken, kom igen nu. _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||||
Hemma igen efter en fantastiskt trevlig helg på Knutan.
Ovant med så mycket tid över för annat, och lite väl lite körtid under fredagen och inte blev det mer av att jag fick rödflagg under träning 2, visade sig att jag inte spred transponder signal! fel att inte ta det efter passet ? Då jag behöver några varv för att få upp tempen i bakdäck blev det som det blev. tyckte redan på Monzta att understyrningen blev allt värre och den känslan fortsatte under Skåne helgen heat två led jag av tråkiga missljud från bakvagnen befarade att något skulle släppa så efter 5-6 varv slog jag av lite, väl i depå visade set sig att höger stbstag till bakre krämaren lämnat in, krämaren låg stumt mot stötdämparen, vilket naturligtvis förklarar missljuden och även understyrningen borde sitta där? _________________ Patrik Hermansson |
||||||
När jag körde bilen på Knutan i höstas var det 1,22-123 tider både för mig och en kompis som testade
förutom ett pass när jag fick till 1,19,9 tider! bekvämt men inte så kul. nu var det lite bättre, bekväma 1,17 tider och var väl nere på 1,16,2 tider som bäst. Skönt när det går åt rätt håll efter garage timmarna. det enda jag har gjort åt väghållningen är en kraftigare bakkrängare och den har väl inte fått göra rätt nytta än? Men vikt reducering är något riktigtbra på en banbil om någon tvivlar. Bilen är fantastiskt rolig OCH bekväm att köra, som trackday bil helt perfekt MEN någon tävlingsbil är det kanske fortfarande inte men när jag får bukt på understyrningen är jag övertygad om att man är med i leken i det bakre klass 3 fältet och den är lite som en klass 3 bil är tänkt med både vagnbok och gatulegal _________________ Patrik Hermansson |
||||||
Härliga bilder! Den familjen behöver verkligen mycket bak-krängare och de "gratis" hästkrafterna, viktminskningen, betyder mer än man kanske föreställer sig. Om man funderar lite på det så är en viktminskning automatiskt en uppgradering av bromsarna också - så dynamiken förändras verkligen.
_________________ Magnus Åberg Fiat X1/9, Fiat Uno TURBO, Fiat Coupe, Fiat Ritmo TC, Lancia Delta Integrale, Flavia Coupe 1.8, Alfa Romeo 155 Q4 |
||||||
Håller verkligen med, så mkt vikt bakåt som möjligt och stor bakre krängare
Den där huven måste vara ett grymt steg i rätt riktn! Skoj att se dig in action i lördags! |
||||||
|
||||||
Det skall verkligen INTE rödflaggas, inte ens under tävling och i synnerhet inte under träning. Man tar det naturligvis efter passet. Möjligvis tekniskt flagg om det gällde ett långlopp Tycker du skall återkoppla till tävlingsledningen så inte klanten som tog beslutet inte gör om felet med någon annan. Med så mycket tid och pengar man lägger ner som förare skall man kunna kräva att tävlingsledningen inte klantar till det. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Tack för all feedback och tack för senast Magnus.
Kom hem med den fabriksbygget igår, antar de. flesta känner igen den? Den ska enligt uppgift väga 1200kg tom som jag ser det är utgångsläget strålande för att göra något bra- säg 980 kg tom och lite mera knuff ifrån det som ska skjutapå MEN först ska den testas som den är, jag är väldigt förtjust i 156or så oavsett är förväntningarna rätt höga. _________________ Patrik Hermansson |
||||||
Kunde inte låtabli var tvungen att pilla lite igår
Det satt ett öppet KN filter till insug direkt på llm mitt i motorutrymmet i allsköns värme! den byttes mot en i snorkel som drogs ned på sidan, ska bockatill en aluminiumplåt dem leder kalluft och skärmar. av kanske redan idag. sen bytte jag ut bakre ljuddämparen mot en Raggazon och hör och häpna vilken rapp respons det blev efter det, misstänker att bakljuddämpare var igensatt? den såg annars fräsch ut speciellt när den suttit där sedan år 2000 Sen sitter det Coilovers runt om utan Bump/rebump justering lite synd då höjden är ställbar, vore ju smutt att höja och mjukaupp för iskörning. väldigt trevlig är ändå en 21 år gammal bil som icke varit ute i trafiken alla skavanker och ärr kommer från racing, tex reservhjulsbaljan som ändrade form när Claus placerade sin Spider där en gång i Skåne _________________ Patrik Hermansson |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo GTV -96 Car challenge #47 (kl 3) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (11151 totalt) |