Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 -83 Roadsport | << 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (3979 totalt) |
Ska ge det ett försök åtminstone _________________ Oscar Ingemansson Porsche 924 -83 Roadsport |
||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Targaluckan, rutor (ej vindrutan, huv, kofångarna. Även gts lampor istället för popup såklart. _________________ Oscar Ingemansson Porsche 924 -83 Roadsport |
||||
Jaha, vad har hänt sedan sist? Ny vindruta:
Bilen skulle ha blivit besiktigad strax därefter men tyvärr så bestämde den sig för att bli omöjlig att starta, den surar ner sig direkt. Efter diverse felsökningar, bränsletryckstest, flödestest och upprepade startförsök så har jag nog kommit fram till att felet beror på att bränslefördelaren har hängt sig i öppet läge. Nålen i den kärvade så mycket så att det var svårt att få ut den överhuvudtaget. Men till slut så gick det. Så nu är hela bränslefördelaren i bitar och en renoveringsats är på väg hem. Jag är fruktansvärt nervös inför att få ihop den rätt igen men vi får väl se, ingen återvändo nu. Det var ju tänkt att ta licens med 924an men istället så fick mors Mazda rycka in. Tack morsan! En månad kvar till KM1, förhoppningsvis så kommer jag till start åtminstone. En uppsättning "fin-skor" har det också blivit: _________________ Oscar Ingemansson Porsche 924 -83 Roadsport |
||||
Tack! Ja verkligen, en stor sten som föll eftersom att detta är utanför min mekaniska "Comfort-zone" egentligen. _________________ Oscar Ingemansson Porsche 924 -83 Roadsport |
||||
Jag tror du är som såååå många andra: Man kan mer än man tror! Min filosofi har alltid varit: - Det är mina prylar, så om det går snett är det bara jag själv som blir lidande - bara att ösa på. - Det är redan är trasigt och värdelöst som det är - bara att ösa på. - Går det åt helvete finns det massor av hjälpsamma gearheads som varit i precis samma läge själva - bara att ösa på. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||
Racerapport KM1 Knutstorp:
Så kom tävlingsdagen till slut! Alla förberedelser och seanser gjordes och jag "Roadsportade" de knappa två milen till banan. Besiktningen var jag orolig för men det gick bra. Träningen flöt (regn på morgonen) bokstavligen på i försiktigt tempo och bilen klagade inte över något. Jag har inte fått rätsida på luften i kylsystemet så det gällde att hålla bilen i rörelse för att undvika hög motortemperatur. Tidsträning 1, fortfarande blött och bilen inklusive förare trivdes uppenbarligen eftersom att jag bara var 3-4 tiondelar från topp tio i Roadsport C. Tidstränining 2, fläckvis blött. INTE min grej. Ett par snurrningar varav en i kvaltempo och precis efter ngk-krönet. Tur att jag packade extra kalsonger. Heat 1, Torrt! iväg med bra reaktion i starten och jag hade en kul fajt med Martin i hans #6 Miata. Ett par andra Miator höll jag bakom mig och det var vad jag hade vågat att hoppas på. Heat 2, fortsatt torrt och ännu en bra start tycker jag. Vid det här laget så hade bilen börjat att gå aningens sämre (tyckte jag åtminstone) och spiksensorn blinkade till några gånger. (Tändningen behöver nog justeras på nytt, min professor och jag ska undersöka närmare snart.) Denna gången hade jag en rolig fajt med med både Martin i #6 och Gunnar i #803, återigen så lämnades ett par bilar bakom mig. Både jag och bilen får räknas som hela och vi klarade resan över åsen även på hemvägen. Livet och en frånvarande kappsäck med pengar gör att ingen mer tävling är planerad i år men jag hade fruktansvärt gärna kört hela serien. Sammanfattat så hade jag en helt fantastisk dag med härliga människor. Tack till tävlingsledningen i MSCC men framförallt till alla funktionärer som ställde upp på en regnig klämdag. Jag ska också göra min plikt under året. Dagens bästa tid blev en putsning av mitt pb med ca fyra tiondelar: 1.15.466 _________________ Oscar Ingemansson Porsche 924 -83 Roadsport |
||||
Mycket bra kört !!! och trevligt att träffas!
Nu har du lite att göra under sommaren så kör du en comeback på Ljungbyhed.. Kanske hör av mig med frågor om insprutningen _________________ Benny Svensson Roadsport C #86 Mazda Mx-5 Saab 96-63 Gti 16V -86 |
||||
Tack allihopa!
Kan bara säga detsamma Benny! Supertrevligt och tack så mycket.😊 Det är bara att bomba mig med frågor, kan förhoppningsvis svara på någon, haha. Jag pantar just nu burkar för att få ihop ekonomin till att köra sista på Knutstorp. Förhoppningsvis blir det hela KM nästa år. _________________ Oscar Ingemansson Porsche 924 -83 Roadsport |
||||
Kul att läsa!
Kan du verkligen inte skrapa ihop startavgiften till SSM? Skulle vara kul att ha med dig i RSC! Kanske kan jobba extra, svartjobba lite i garaget eller sälja kroppen på den lokala lastbilsparkeringen? SSM är en folkfest man inte vill missa, liksom. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Haha, tack ska ni ha. SSM är absolut något som ska bockas av någon gång, har besökt evenemanget nästan årligen sedan barnsben och även varit funktionär ett par gånger. Tyvärr så blir det tight på många sätt att komma till start i år eftersom att jag inte har fått bilen vagnboksbesiktigad. (Av både tid och kostnadsskäl) Jag jobbar extra med både polermaskin, dammvippa och jagar sponsorer men tyvärr så är det nog inte något som bär frukt förrän 2025. Även Skatteverket har fått en förfrågan om samarbete men än så länge så verkar jag inte komma undan höstens vinstskatt från min husförsäljning. Vad kostar förresten en ny vagnbok och tillhörande besiktning nuförtiden? _________________ Oscar Ingemansson Porsche 924 -83 Roadsport |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 -83 Roadsport | << 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (3979 totalt) |