Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-03-10 5-Papp Cupen Sundsta
<<   1, 2, 3   >>
12941 besök totalt
jtarnstrom
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 48



Grattis till testsegrarna! Det var sannerligen inget måndagsex som hade levererats från fabriken i Wolfsburg. Men hur man kunde få bilen att hålla med det tempot är för mig en gåta. För övrigt var det ganska många folkvagnar som segade sig igenom det mesta av testet. Kanske något att tänka på till nästa gång.

Tärnström

_________________
Joakim Tärnström
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2621



Skulle nog inte skada om en väghyvel la nåra varv före nästa test. Vissa partier var det rena sjögången Tror att det var en stor anledning till att det inte var så många bilar kvar i slutet. Har f.ö. varit och inhandlat nästa "dräpare" till nästa Sundsta test. Bilen kommer tillsvidare att var kamoflerad då vi vet att det förekommer industrispionage.


Smakprov


_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



kimmen skrev:
Skulle nog inte skada om en väghyvel la nåra varv före nästa test. Vissa partier var det rena sjögången Tror att det var en stor anledning till att det inte var så många bilar kvar i slutet. Har f.ö. varit och inhandlat nästa "dräpare" till nästa Sundsta test. Bilen kommer tillsvidare att var kamoflerad då vi vet att det förekommer industrispionage.


Smakprov



banan var slät som ett salsgolv innan testet och den är det igen på onsdag skulle jag tippa...

men att den blir guppig under pågående körning är inte så förvånande när det är så många bilar som kör och framförallt det är totalt vattensjuk pga all snösmältning och tjällossning...... egentligen var det ett under att banan ändå höll så bra som den gjorde med tanke på sämsta möjliga vädret för hållbarhet på banan.

men å andra sidan är det ju lika för alla och det kan ju vara ett bra tips att inte ladda fullt in I DOM VÄRSTA guppen...... som den där Subaru-pickisen gjorde när jag kollade på vänstern över krönet efter start å mål...... hela bakänden åkte upp en meter och i landningen så såg man verkligen hur hela bakvagnen säckade ihop och sen vart subarun väldigt låg bak för resten av körningen....

fast det var ju inte enda bilen som gjorde lowrider-konversion under pågående körning.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
LAM MoToRSPoRT
Stockholm
Här sen Feb 2007
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Vi vill också tacka för en riktigt rolig lördag.

är det ingen som har fler bilder? tyckte jag såg massa fotografer ute på banan och i depån.





Lam Motorsport

tyvärr så dog BOE under förra testet så den här gången åkte vi den svart/gula escorten som tog oss till 6 plats.

_________________
bilder på BOE från tidigare rejs!
http://lam.tharn.se

Mvh Andreas Fredriksson
Citera
xztraz
Bålsta
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39



min vän som var med o tog stilbilder. dom kommer nog upp snart.

_________________
Michael Thonfors
Filmar för SLC Racing.
Citera
jtarnstrom
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 48



Det stora problemet var väl för dem av oss som gick ut sent. Vi fick liksom aldrig en chans att växa med hålen, så att säga. Det var ju rena puckelpisten. Det blev ganska överraskande djupdykningar på sina ställen och förmodligen hade det tagit ett tiotal varv innan man hade identifierat de värsta spåren. Nu fick jag aldrig chansen att göra det då vår bakvagn säckade ihop (om det var innan jag gick ut eller om det var jag som körde sönder skiten tvistar de lärde. Oavsett så var det bara en tidsfråga). Till skillnad från en del andra som kunde köra omkring utan vare sig fjädrar eller dämpare så var nog hjulhuset på Mazdan för litet. Däcken skar in i plåten med punktering som följd. Efter en timme i depån kom någon på att vi kunde väl använda reservhjulet, ett sånt där smalt sattyg som man inte får köra mer än åtti med. Funkade finfint. Med den ökade frigången i hjulhuset lyckades Enzo hasa runt ett femtontal varv till, nog för att vi skulle slå våra värsta konkurrenter, De Värsta Syndarna och Maximum Attack.

Drevet

_________________
Joakim Tärnström
Citera
citronist
Kingsfield
Här sen Jan 2007
Inlägg: 6



Tack till alla medtestare för en lerig men rolig dag. Lite synd att vi var tvugna att bryta pga en något överhettad motor. Tändkablar och spridarna smälte efter en hel drös med misslyckade lagningar av kylsystemet ;-(

Vad det gäller påpekanden om taskig och guppig bana så var det inget som vi märkte av..... men det är ju klart, vi hade ju "riktig" fjädring i vår Franska pärla ;-)

// Monstre de ruille

_________________
// Johan Hallberg
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kanonbilder Niklas!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2621



Citat:
Lite synd att vi var tvugna att bryta pga en något överhettad motor. Tändkablar och spridarna smälte efter en hel drös med misslyckade lagningar av kylsystemet


Våran kylare la oxå av, men vi byggde om från vattenkylning till snökylning

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Prancinghorse
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 57



...vi försökte den patenterade lösningen även på Cittran...men det var försent...antagligen hade spridarna smält ihop av värmen...

_________________
Stefan Qvist

Porsche 968 vit, förare i Blommenhof racing, MSLS
Citera
Ronster
Uppsala
Här sen Apr 2005
Inlägg: 135



Team Autoholics tackar för en mycket rolig dag och ett bra genomförande.

Vår röda 340 med 68 vilda hästar såg ut som ny i 3 timmar. En trasig backspegel var den största skadan.
Sen körde vi över en fjäder som någon tappat, med sönderslitet avgassystem och en liten läcka från oljetråget. Efter 30-40 minuter i depån var vi igång igen och klättrade uppåt i resultatlistorna och slutade som 12:a.
Efter 4 timmar och 57 minuter gav den upp, troligen efter ett par bad i djupa vattenpölar.

De sista varven var det lite tuffare körning på banan och även vår lilla Volvo fick sig lite bulor.

Vi kommer tillbaka, med fler hästar och bättre placering.

mvh
Ronny, Uffe och Håkan

_________________
Ronny Steisjö
____________________________
Porsche 996 -00
Citera
xztraz
Bålsta
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39



Tankar upp lite bilder som min vän Daniel (rcanka) tog



_________________
Michael Thonfors
Filmar för SLC Racing.
Citera
xztraz
Bålsta
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39



Fler som är intresserade av filmen från banan tro?

Håller på och klipper ihop den nu.

_________________
Michael Thonfors
Filmar för SLC Racing.
Citera
Klakken
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 172



Jag köper gärna en DVD:variant via analogposten som förra gången. Formatet sist funkade bra tycker jag. En kortversion för polare, arbetskamrater, frugan, barnen, etc. skulle nog kunna funka det också.

/Jonas

_________________
Jonas Klang
Alfa Romeo GT 2,0 -07
Abarth 500 Assetto Corse -11
www.motorheads.se
Citera
xztraz
Bålsta
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39



Jo det blir en lång ingående variant för dom som var där och körde och en liten kortare intresseväckare med mer tätpackad action. båda på dvdnd då såklart.

Ni som beställt dvd:n får gärna nämna vilka bilar ni kört så kan jag försöka få med så mycket som möjligt med er.

_________________
Michael Thonfors
Filmar för SLC Racing.
Citera
inbjnor
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 18



Får tacka för en mycket underhållande och geggig lördag! thumbs up

Lite bilder:
Finns många fler bilder och videos på hemsidan: www.motorheads.se






_________________
Björn Norrbelius
http://www.motorheads.se
Citera
xztraz
Bålsta
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39






_________________
Michael Thonfors
Filmar för SLC Racing.
Citera
Dieselmannen
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 61



[quote="jtarnstrom"
Med den ökade frigången i hjulhuset lyckades Enzo hasa runt ett femtontal varv till, nog för att vi skulle slå våra värsta konkurrenter, De Värsta Syndarna och Maximum Attack.

Drevet[/quote]



Nåja, ökad frigång är väl att ta i... men det höll i 20 varv innan nästa utvecklingsstadie trädde in:



och då höll det bara 8 varv till...

_________________
Ernesto Poletto
#88
Citera
Soppatorsk
Roslagen
Här sen Feb 2007
Inlägg: 9



inbjnor skrev:
Finns många fler bilder och videos på hemsidan: www.motorheads.se

Kul att ni hade fått med vår insats med nödhjulet och hur jag langade Red Bull till vår förare, på videon. thumbs up

I övrigt så kan jag bara säga att det var skitkul i lördags och mycket mer schysst körning på banan och folk skötte sig överlag mycket bättre än tidigare gånger.
Jag tror att jag hade en påkörning och den var en "rejsincident", plus lite skavande sida mot sida med någon, men sånt är inte så mycket att orda om.

Tack alla för en suverän lördag thumbs up

_________________
Johan Palmér - Ark Racing Team #88
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7290



Vilken j..a pärs. Gick på Alvedon i slutet av förra veckan men orkade ändå inte göra de timmar som behövdes, trots minimering av sömnen till ca 1 timme på lö morgon. Fusklagning av kylsystemet och ett par feltänk blev resultatet och det ledde till dåligt resultat i lördags. Dessutom kom förkylningen i kapp och jag har legat sänkt i två dagar. Gick in med höga ambitioner men det blev till att lattja några varv då & då medan bilen svalnade.

Det var kul det också, men det hade varit roligare att köra mer och att komma hem med

Kulturkrocken var total sedan vi gav upp tävlingen, jag och Fredrik gick och lallade och småvisslade i den soliga depån under tiden det ryades, härjades och bankades vid intensiva byten runtomkring oss.

Någon som fick några bilder på pug 309:an förresten? Nr 14, men det syntes bara 20 m in på transpondertestet. Svart, men det syntes bara första varvet.... hmmm. Enda bilen med lysen på taket tror jag det var.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4110



Får väl komplettera med några bilder på vår V4-satsning också. Tyvärr inte i samma ypperliga bildkvalitet som många av de tidigare publicerade bilderna då kamerakvaliteten låg i paritet med fotografens färdigheter.

Vi tyckte det hade varit lite dåligt med fabrikssatsningar hittils i 5-papp, och nu måtte väl ändå tiden vara mogen?


Bilen gick som en dröm längs banan. Chassits träffsäkerhet inbjöd till en buffé av spårval och omkörningarna flöt på lika naturligt som opererandet av rattväxelspaken. Tyvärr har jag lite dåligt med bilder från denna del av racet, men en V4a i majestät kring en grusslinga känns ändå så pass naturligt att det närmast är onödigt att dokumentera.

Tyvärr verkade vår långsiktiga strategi att satsa på låg vikt framför tungt rostskydd ev. varit en missbedömning, med tiden råkade vi nämligen ut för djupgående ytrost i bakvagnen:



Tack vare en kämparinsats från teamet gjordes bilen körbar igen och vi kunde på nytt njuta av att framföra den längs banan. Efter ett par varv råkade vi dock i en 180-graderssväng välja fel dimension på yaw-axeln, en manöver som enligt reglerna tyvärr resluterade i diskning.... .........


Hur som haver... en fantastiskt kul dag!

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Eftersnack
2007-03-10 5-Papp Cupen Sundsta
<<   1, 2, 3   >>
12941 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande