Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Om hård- och mjukvara för loggning & video Mantorp Park - Loggad data | << 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (48556 totalt) |
Haha jo den ska ju i alla fall gå lite bättre än orginal. Skoj att du lagt upp våra tider också _________________ /Petter Ledin |
||||
Lägger här Petters egna varv på 1,29.xx och samma bil med Thed Björk på 1,28.xx.
Petter: https://rejsa.nu/im/_log_general/log Thed: https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||
otroligt roligt Peo Hur gör du för att ta ut peak-hastigheter samt g-krafter i div kurvor? Skulle vi plocka ut olika förares maxhastigheter på olika sektioner så skulle vi ju tillsammans få till ett riktigt snabbt varv Gaute kör ju som om han stulit bilen genom hårnålen och chikanen. Själv kör jag ju fort genom långhögern efter parisen och utgången från denna, till och med snabbare än supramannen som annars är väldigt snabb överlag. Dock kör jag snabbare i 8 punkter av 15 än supramannen, men hans sluthastighet på rakan är ju inte att leka med Pe Skoj att sitta och analysera och fundera på vad man kan göra för att öka farten tills nästa gång. _________________ /Petter Ledin |
||||
Erik, hoppas du lägger upp ett varv från dagen. Du behöver inte skämmas om du är långsammare (försöker trissa lite ) _________________ /Petter Ledin |
||||
Det blev 1.27,9 som bäst idag. Loggfiler och video kommer när jag får tid... Det var nog mer en prestation av bilen än av mig som förare. Det finns minst en sekund till att hämta, antagligen mer ändå. Jag måste öva lite mer för att få till det riktigt bra. Ju snabbare bil, desto svårare att köra riktigt bra rundor... |
||||
Skoj, det var riktigt snabbt Jag har också några varv filmade kanske skulle lägga upp det med _________________ /Petter Ledin |
||||
H,hi, ja jag kör ju fort på fel ställen, tror snuten var efter mig just där faktiskt
Sätter en slant på att jag har mest driftvinkel på detta varv mot er andra Generellt mot andra länder skulle jag gissa att vi ligger i framkant med hobbybilkörningsnörderi gällande loggning. (är en del på ett stort engelskt CSL forum, de vet knappt vad en driftbox är) De e ju bra, man lär sig ju en del om man kollar loggen. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Mantorp.
https://rejsa.nu/im/_log_general/log Nya Bilstein PSS9 fram men de gamla dämparna bak, nöden har ingen lag.... Överdrivet svansvillig i turn in in i Mjölby o parisen, jag fick verkligen köra med silkesvantar där . Ovant med innerhjulsspinn ut ur F2-kurvan som jag inte hade med gamla chassit, fick justera spårvalet lite för det... Jag trodde först att svansvilligheten berodde på att jag blandat olika kit med dämpare fram o bak vilket borde vara den uppenbara anledningen. Men som jag skriver längre ner om senare träffar så verkar Yokohama 048-däcken ev. kunna ge den effekten på bilen när de börjar bli slitna. Vilda gissningar men brett gick det... --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- _________________ Magnus Thomé |
||||
1.32.89 med dunderklumpen är ju fint Magnus. Du är konsekvent på rakan med ca 204GPS KM på alla 4a varven _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Öpnnade detta Edströmsvarv igen och körde repair på det och vips blev det ett 1,25,9 varv...hmmmm och även mitt 1,26,6 varv blev efter lite repar ett 1,26,4 varv, hmmmmm Plötsligt så är man bara 0,6 efter toppföraren..
Så va säger drifbox proffsen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Erik (Feedme) i Gallardo runt Mantorp på snabba 1.27,9.
Eriks egen beskrivning av varvet: "Men här kommer i alla fall ett av mina 1.27,9-varv. Satt med mig som förare i en Lamborghini Gallardo SE med 520 hk i den helt orginal motorn. Chassi är däremot bytt till ett helt inställbart racechassi från KW. Hjulinställningar och cornerweight är utförda för att det ska gå bra på bana... Däck är Pirelli P Zero Corsa R-däck. Vädret var torrt och fint. Det var dock lite oljespill i slutet av Dragstrip-rakan. Det i kombination med lite fadande bromsar, gjorde att jag tog det lite extra lugnt innan Mjölby..." https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||
Gjorde en jämförelse med min bil (Westfield) och Gallardon
Skulle gärna lägga upp filen om jag visste hur man gjorde Däremot har jag varvet på film där man ser att det görs många tabbar på det snabbaste varvet Börjar ca 5:30 in i filmen http://www.youtube.com/watch?v=o9Rl3 |
||||
Jag tror det blir bättre om du ändrar till meter istället för sekunder på x-axeln. Skoj att jämföra _________________ /Petter Ledin |
||||
|
||||
Nytt, spännande varv från Mikael Kenson i Ultiman.
"Bilen är en Ultima GTR och för dagen körde jag med 0,5 bars laddtryck bara. Jag körde detta varv när det hade börjat regna men det var inte direkt blött ännu och jag hade kört av bakre krängaren tidigare på morgonen så det var långt ifrån optimalt men ändå kanske kul för andra att titta på precis som jag tycker det är grymt kul att titta på deras varv och jämföra." https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||
[quote="Petter"][quote="Petter"][quote="PeOR"]Nu har jag lagt in den röda M3'n också. Jag har ett bestämt minne av när jag blev omkörd av den ett varv. "Hur kan den bara köra om så på rakan sådär", tänkte jag med hakan i knäet. Men det hade ju sina förklaringar.
Varför tog nån bort kimmens tider på grafen ? Hur fort gick ultiman då ? _________________ Michael Öhrström |
||||
Om hård- och mjukvara för loggning & video Mantorp Park - Loggad data | << 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (48556 totalt) |