Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 405 Mi16 -90 *såld* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 27925 besök totalt |
Jaha så hade man träffat 2 st rejsa nissar till..
Hej Andreas och Micke Som givetvis leder en rakt in i fördävet (läs- rakt in i musens verkstad) Så nu kliar det i både händer och fötter.. ett tecken på sug efter något... Aiiiihg _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
||
Min bromsning sen i somras (03).
Bänken gav värdet HK givet vid km/h på 5an Sedan har jag tagit ett ung. Omräkningsvärde för varvtal och hastighet (på mätarna) för att få ut hk och vrid vid varvtal. Så en nypa salt på kurvan får man ta. Värdena är på hjulen uppmätt utan kylfläkt. http://medlem.spray.se/ejracing/diagram.xls Edit: fel årstid _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Misstänker att du ska ta upp jakten på mig och Micke. Vad mer blev det för planer? |
||
Toppen ska mirafräsas och portas på avgassidan.. kanske lite på insugsidan om han kunde hitta något att förbättra
och så blir det beräkningar på avgas och insug. Kanske kommer kammarna slipas om lite om det skulle behövas och så måste ju sprut o tänding ordas.. Mycket jobb blir det nog i slutändan. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
På sätt o vis vet man ju att man inte borde
Budgeten var inte avsatt för sånt förens till nästa år. Men åas när det blir färdigt så blir det förhoppningsvis _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
||
Var någon kant som kanske skulle slipas ner men det var inget han skulle lägga mycket jobb på.
Attans så sugen jag blev på att åka hem och börja dissikera mitt gamla grenrör nu _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
På jakt efter abstiensnedsättande medel så kom jag på att jag hade en ljudfil som låg och gömde sig..
Tagen från sista körningen på höstkanten, konbana på Uråsa.. Så här i efterhand så kom jag på att det inte dämpar suget att sitta och gå igenom foton/filmer/ljud från sommaren _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Musen har skickat flödesvärden nu, jag tror det är innan portning då den inte var riktigt färdig än men iaf
"På insugningssidan så flödade den 155,3 cfm och avgassidan gav 95 cfm." _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
...vid 10" vattenpelar ska man kanske tillägga. och ja, det var innan portning. Hur jag nu kan veta det... Sen ska vi väl tillägga att 155 cfm in är sjukligt bra. |
||
Snokar du i mina flödesvärden?
Jepp 10" vattenpelare som jag satt och försökte jämföra med en jänkåkare som vi kom på hade 25" Innan portning har jag fått bekräftat Bara hoppas att avgassidan kan nå bättre värden efter portningen _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
(Jag blir ju inte ett dugg frestad när jag läser sänt här...)
(Äsch, kanske skulle få ner bilen från pallbockarna först!) (/Magnus, tänker högt) _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Du vet att du vill (Magnus inre röst) Bara att åka till musen och lite och några senare så ger du villigt över topp och några veckor senare får du tillbaka toppen och på värden sedan är det _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Men, det känns som man bara flyttar på flaskhalsen? Blir inte avgas eller spjällhus/luftmassemätare problemet då?
Eller måste (klart man gör) man synka ihop allt efter en sån där modifikation? och förändrar det avgasvärden åt det sämre hållet? (Vill ju inte åka dit i SBP-hallen!) /Mangan, nyfiken _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Spjällhus är lätt att byta.. LMM ersätter du med annat sprut t.ex. megasquirt så fort du lärt dig av A L och Mickes erfarenheter Beroende på nuvarande styrsystem så kanske en mysig tändning kommer att få införskaffas.. Grenröret kommer musen att ge dig längder så du kan bygga om till lämplig avstämmning (tillsammans med anpassat insug) Det spårar inte alls ur så mycket som man kan tro med "bara en portning" Avgasvärdena ska tydligen klara sig ganska långt.. på hyffsat snälla kamaxlar. Min egna budget sprack viss men det är sånt som händer _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Din prio #1 är att få ner skitet från pallbockarna Precis som Eric skrev så fixar du insprut/tändning med MS och knåpar ihop ett insug/grenrör. Eller så säljer du skiten o köper en 944 direkt _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 405 Mi16 -90 *såld* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 27925 besök totalt |