Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-09-03 Sturup Audi ClubSport
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (6757 totalt)
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
UR_TT skrev:
Magnus Thomé skrev:
I den här lägger jag mig bakom några bilar och filmar en stund:

- Porsche ( "BANBIL" thumbs up )
- Z3 M "CSL"
- Blå Compact
... sen något tomt varv
- Röd 3-serie Cab med hardtop (lite kort)
- M3 E30
... sen tomt en stund

http://www.youtube.com/watch?v=nH4OMDKGmWM&hd=1

Jag vet inte om filmer när man kör en bunt själv utan andra bilar i bild är så kul? och vissa filmer syns ju andra bilar ganska kort vilket kanske inte heller är så intressant? Men när jag ligger bakom en stund borde väl upskattas ev?


Kul med film! thumbs up
Inga tider du kan lägga in i filmerna? (vi har ju inget som hindrar tiddtagning när vi org körning)


Trodde det var ajabaja så jag satte inte upp driftboxen om jag satt igång den så hade jag haft data overlay med fart, g-krafter o alles i videosarna.


Hehe ja så kan det gå, trodde du gick på default "BMWSC läge" på videon. Iofs var ju Johan rätt lik Micke Regnell på förarmötet så det var kanske därför...

_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41689

Forumägare
Forumägare

UR_TT skrev:
...Johan rätt lik Micke Regnell på förarmötet så det var kanske därför...




Som ett karbonpapper

_________________
Magnus Thomé
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



vilken dag......
perfekt väder, snabba varv ,avkörning, trasiga bilar, bra stämning mm mm.
har inte varit på sturup sedan dom bygde om så med andra ord karta hade varit fint.
första passet med guld bilen gick sådär hittade knapt rund och bilen överstyrde våldsamt (powerslides) är kul men bättrar inte varvtiderna direkt.
andra passet hade jag stält om krängaren bak till ett mjukare läge och överstyrningen försvann nästan helt.
gick in efter andra passet med 1,15,00 på driftboxen kändes ok med tanke på att det var första gången på denna banan.
tredje passet var det fredriks tur efter bara några varv kom han tillbaka till depå med ett fantastiskt oljud från transmitionen (verkar som det väntade v-låde raset var ett faktum). bara att lasta, surt men sånt som händer.
fredrik var snäll och gav mig ett pass i hans snabba a4 fwd är man ju inte van vid så snabba varv var inte att tänka på men kul var det eftersom jag hjälpt till med nya väghållningen på bilen.
driftboxen flyttades över till a4an och bästa för dagen var en fin 1,14,0 med fredrik bakom spakarna.
guldbilen står på gården och väntar på sin nya fina v-låda får se om vi hinner innan gelleråsen annars blir det knutan som får avsluta denna säsongen.
följ oss gärna på www.guldgossarnaracing.se
mvh dennis guldgossarna racing

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41689

Forumägare
Forumägare

Har skrivit lite helgrapport om bland annat Sturupbesöket https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1063540#1063540




Här har vi mer video, ett varv efter en viss M3 E30:

http://www.youtube.com/watch?v=nmouaDv0WOU&hd=1



UR_TT skrev:
...
Inga tider du kan lägga in i filmerna? (vi har ju inget som hindrar tiddtagning när vi org körning)


Blev "handklockad" på plats vid något tillfälle till lite under 1:12

_________________
Magnus Thomé
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633



Magnus Thomé skrev:
Blev "handklockad" på plats vid något tillfälle till lite under 1:12


Jag klockade dig till 1.11.47 på mitt tidtagarur. thumbs up

_________________
--
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Gillar bilden på Facebook på "gubbhyllan"




Snabba gubbar iaf!

_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41689

Forumägare
Forumägare

Näst sista filmen jag har. Jag har lagt upp dem i omvänd ordning från när de filmades under dagen så det här är alltså andra passet för mig på banan:


http://www.youtube.com/watch?v=rAjWM43BGVA&hd=1

- Z3 M "CSL" en stund
- Porsche GT3?
... tomt lite
- M3 E30 (det där varvet jag lagt upp separat)
- Lotus Elise (syns en bra stund, ligger först en bit framför M3'an)
... tomt en stund - nu börjar jag nog få upp ångan lite, börjar fatta kurvorna förutom den ut på startrakan
- Röd R8
- Räser-Fiesta
- Blå BMW Compact
... tomt igen, verkligen gott om svängrum att köra runt och klura ut banan i lugn o ro.




Synd att filmerna inte på något sätt återskapar den enorma fartkänslan man har i verkligheten i den snabba vänsterknixen och sen över krönet där bilen blir ordentligt lätt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



FredrikÅ skrev:
Magnus Thomé skrev:
Blev "handklockad" på plats vid något tillfälle till lite under 1:12


Jag klockade dig till 1.11.47 på mitt tidtagarur. thumbs up


1:11:7 thumbs up

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
joma
Malmö
Här sen Apr 2009
Inlägg: 37



Narin skrev:
FredrikÅ skrev:
Magnus Thomé skrev:
Blev "handklockad" på plats vid något tillfälle till lite under 1:12


Jag klockade dig till 1.11.47 på mitt tidtagarur. thumbs up


1:11:7 thumbs up


Verkar stämma bra, fick flera tider 1:11 - 1:12 med mobiltelefonen

Lite halvkass bild i kurvan på väg ut mot rakan


_________________
Jonas Malmgren
Boxster S
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Magnus Thomé skrev:


Synd att filmerna inte på något sätt återskapar den enorma fartkänslan man har i verkligheten i den snabba vänsterknixen och sen över krönet där bilen blir ordentligt lätt.



BMW M3 CSL Nu även som... ! BMW M3 SUV


Bilder kommer förmodligen ikväll!

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



UR_TT skrev:
Magnus Thomé skrev:
Gillar bilden på Facebook på "gubbhyllan"




Snabba gubbar iaf!


Så jäkla gött att få in så prominenta BMW-åkare under Audi ClubSports "paraply"! thumbs up Vem av dem är först att byta till "rätt tyska märke"?!??

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41689

Forumägare
Forumägare

TTBörje skrev:
Så jäkla gött att få in så prominenta BMW-åkare under Audi ClubSports "paraply"! thumbs up Vem av dem är först att byta till "rätt tyska märke"?!??


RS3'an som var på plats var ju väldigt väldigt najs För att inte tala om alla Råttor! Men... jag hade ganska kul i CSL'en faktiskt Den hoppa fint

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
lewan skrev:

BMW M3 CSL Nu även som... ! BMW M3 SUV


Nu börjar vi snacka "Liftwaffe" inte mycket gummi kvar i asfalten där inte! thumbs up

_________________
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2742



Vilken växel åker du Magnus? Alltså ur alla tajta långsamma böjar på Sturup med din CSL? Hur gick det tidsmässigt på Mantorp när vi sågs sist på grc trackday den 2 sep?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41689

Forumägare
Forumägare

Göte RS6 Sjögren skrev:
Vilken växel åker du Magnus? Alltså ur alla tajta långsamma böjar på Sturup med din CSL? Hur gick det tidsmässigt på Mantorp när vi sågs sist på grc trackday den 2 sep?


I med trean innan man går in i högern som går ut på startrakan. Lite segt initialt eftersom den svängen börjar med en väldigt långsam 90-gradare men med tvåan i där blev det lite meningslöst "för mycket". Sen ligger trean i hela vägen ner till "rondellen" dvs vändningen längst ner på banan som jag harvar runt på tvåan. Trean igen direkt uppför den efterföljande rakan och även genom den vidare höger-180-gradaren (tvåan var "för mycket" där med, det är ju ändå krypfart runt som gäller typ... (((4wd är skojsigare i Sturups alla hårnålar )))), i med tvåan in i den toktajta vänster-180-gradaren. Och sen var vi framme ett varv Lyssna gärna på nån av youtubefilmerna och kommentera thumbs up

Mantorp var skoj men jag hade varken kamera eller driftbox i bilen. Det var ett högst oplanerat stopp på vägen ner till Sturup, så jag tänkte bara "ta några varv". Men.... jag körde upp nära femti liter soppa på två timmar typ otroligt härliga bilar på den träffen

_________________
Magnus Thomé
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Lite bilder
















































*LUNCH*


















































Vem hinner först?













Alla bilder: http://www.fjollrosa.se/gallery3/Photos/2011/racing/audi-clubsport-and . . . .

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Grymt fina bilder Tobias! thumbs up

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Made skrev:
Grymt fina bilder Tobias! thumbs up


LeWan, du är stört duktigt på det här med foton!


Edit:
Den här tycker jag om, härlig på nåt vis...



_________________
Citera
Z3 M
Norrköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 458



Grattis Audi sportclub för en riktigt bra genomförd bandag.
Kanon träff med riktigt mycket körtid och tid att sparka däck och umgås med alla trevliga deltagare.

Citat:
Så jäkla gött att få in så prominenta BMW-åkare under Audi ClubSports "paraply"! Vem av dem är först att byta till "rätt tyska märke"?!??


Tja, jag har 2 BMW för nöjes åka och 2 Audi för bruks åka. Som jag ser det, det bästa av 2 världar

Tack alla ni som lägger ut filmer och foto.

_________________
T0RBJÖRN ELLESS0N

Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld
Caterham 7 Superlight R400 -05 Till salu
Porsche GT 4 - 16 såld
Z3 x 3 Sålda
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



Supertrevlig dag där allt lirade friktionsfritt.
Stort tack till Audi ClubSport, Audi Malmö, funkisarna, alla glada förare och Lewan.
Mycket fina bilder!

PS
Vi har en VW som familjebil, är det nästan OK? ;-)

Vincent

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2742



Jag körde min CSL på Sturup för länge sedan, körde dock alla tajta långsamma svängar på 2an. Genar så mycket det går, då kom mina tider ner lite extra. Dock första besöket gick det mer på 3an och det gick långsammare. Förvisso åkte jag då utan framspoiler vilket med säkerhet oxå påverkade. Kul o höra ett så bekant ljud på Mantorp, innan jag såg dig bara visste jag att det måste vara en CSL här någonstans. (pga ljudet;-)

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Eftersnack
2011-09-03 Sturup Audi ClubSport
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (6757 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande