Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi TT -00, Roadsport B | << 1, 2, 3, ... 14, 15, 16 >> 4 besök senaste veckan (110186 totalt) |
Dra ett mail till, b.vanmelis@plastics4performance.com Tror inte det finns en bil de inte kan göra till, hemsidan är ju hopplöst utdaterad. _________________ |
||||||
Riktigt kul att du tar steget fullt ut, du kommer inte ångra dig alls, man tar bilkörandet till en helt annan nivå
Ska givetvis försöka titta på racen ifall vi dyker upp på några tävlingar, lite oklart ännu om vi kommer köra några i Modsport iår. _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
Visst fasen! Glömde bort "lilla främre sidorutan"...... Vad kan det kosta att byta runt om (hos glasmästare alltså/arbetskostnad)? Vad säger SBP? _________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||||
Tackar, hoppas du har rätt!
Hoppas jag verkligen inte med tanke på investeringen som skall till.. Klart ni dubblerar lite, röra runt i toppen i Mod är ju bara kul, åh så stoppar ni in Farsgubben din i den svarte så blir det lite familje fight osså! Syns i depån!
Svårt att säga, men om allt är helt orört så säg 1h per dörr och 1h för bakrutan. Men det är ett jobb du gör själv Björn. _________________ |
||||||
Ot.. Vart ska ni köra annars,norsk gt eller nått annat ..? BMW cup skulle ni väl sluta med..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Då har vi fipplat lite igen,
Plastrutor på plats, TT'n har original 4mm rutor och dessa var nu i 5mm, blev lite knöligt med lite gummitätningar som var väldigt tyskt till passade men med lite milt våld och svordomar så gick det till slut. Bakrutan sparar jag tills jag har en GF eller CF baklucka, den bakre tre kanten är limmad och nitad så det var för mycket jobb mot vikt minskning. Nya vingen hittade även den sitt nya hem, Dragögla bak färdig svetsad målad och på plats. Överdelen på gamla dörrsidan tillkapad och nerslipad, nu väntar vi bara på kolfiberarken...... Färdig för ikväll, ses imorrn bilen, //U _________________ |
||||||
[quote="miarpe"]
Hehe, skall du härmas så är det fritt fram nu också... Gjorde lite mallar i masonit, Dessa får sitta till kolfibern dyker upp. Använde lite snabbmutter och skruv i befintliga hål, smidigt vid ev demontering också. Uppstart och utrullning!!!! F'n va gött den låter med nya avgaset. Öglor på plats och lite dekaltrimning. Fädig.... Bilen klar för att gå iväg till Dr Dennis och ACE Competition för slutförande. Båge skall på plats, nytt oljetråg, koppla in huvudbrytaren, cornerweight, hjulinställning och lite allmän omvårdnad. TT'n skall mao på utökad spa behandling. //U _________________ |
||||||
Rolla masoniten svart och låt det vara så, alltid retar det nån
Eller nån snygg tapet kanske... |
||||||
Som f.d glasmästare och Audi ägare (Jag tycker konstruktionen i sig påminner om hur dörrarna på C4an jag hade såg ut) skulle jag säga att glasmästaren skulle debitera ca 1.5 timma per dörr och 3-4 för bakrutan (som väl är limmad?) Detta vid byte då. Ska man ersätta med plast är det ju en annan femma, men att skära bort limmet för bakrutan med en bladkniv kan fort ta 30-45 bara de! Sen är det ju inte lika "enkelt" att limma makrolon/lexan som glas _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Hehe, ja nån snygg mörklila samets tapet kansek vore något!?
Nu är den ju inte "färdig", jag har gjort färdigt så långt som mitt kunnande klarar av. Nu lämnar vi över till proffsen...
Kan nog stämma, även om 1,5 per dörr är i underkant, själva injusteringen av "ramen" är ett evighetsjobb, mycket pillande. Är det mindre sämre vidhäftning i en plastruta mot glas eller vad är det som gör att det är svårare? //U _________________ |
||||||
Snyggt jobbat Herr R! Gillar särskilt att du insett att du behöver all vikt du kan få och valt att åka originalstolar... Och skönt när man har "kompisar" som kan ta över och slutföra så man själv hinner med nån öl! Föresten - dragöglorna, är det någon special Audi Sport variant eller kan även vanliga dödliga BMW-åkare använda dem tro? Sitter de i original fäste för bogserögla? _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
Tackar! Ja utan ACE gubbarna hade det inte blivit nåt åka för mig överhuvudtaget. Är det den 1/3 som gäller eller? för Öl alltså. Öglorna, är "superspezial hemmasvetsat ála svåger", använt orginal infästningar. Går att ordna till BMW åkare också, men den tar vi på Beffan. _________________ |
||||||
För mig låter 1/3 som det bästa alternativet så jag tycker vi spikar det! "Svågerspecial" låter bra - annars får det kanske bli buntband... _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
|
||||||
Det måste vara rätt primer för att limet ska fästa, hörde av en leverantör att det finns massor av olika typer beroende på vilken typ av sammansättning det är på plasten. Standard primer som jag har funkar sådär bra, då jag testat kan man pilla bort limet från plasten utan problem, sitter lite bättre om man har ruggat upp plasten innan, men inte bra. Om du kan varmforma plasten först, så den ser ut som original ruta, då kan det kanske gå med Betylband, kladdbandet som Volvo 240-740 limmade sina vindrutor med. "Edit" du som bor i Göteborg kan ju prata med Plastskyltar i Sävedalen, granne med terräng-axel, jag tror att dom kan forma plast åt dig om du kommer med bakrutan. _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||||
Ok, rutan är varmformad och ser man till hur passformen var på det övriga så stämmer den 1 till 1 mot std. Nu är det inte aktuellt på ett tag då bakrutan först kommer användas när en lättare baklucka införskaffats. Men tack för infon, slipper man gå fel när det är dags iaf! _________________ |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Audi TT -00, Roadsport B | << 1, 2, 3, ... 14, 15, 16 >> 4 besök senaste veckan (110186 totalt) |