Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-07-15 Ring Knutstorp TPC | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (14593 totalt) |
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Tack för en bra träff, trots förseningar i början blev det många varv till slut.
Kul med lite "sparring" från BMW killarna, hoppas jag inte var ivägen för mycket. Tur att AC:n finns ännu kvar, blir hetare än bilen! BMW M3 E36 Gul _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Vi skojade lite om att lilla jag skulle fått plats i det bakre hjulhuset när Mercan äntrade kurva1, minns jag inte fel var bilen bestyckad med året runt däck eller nåt sådant oxå _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Tyvärr dåligt med det _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Tackar för en trevlig dag på banan. Kul träff med ett verkligt sammelsurium av olika bilar. Kul Första gången jag körde med TPC och var lite orolig för att det skulle driftas etc till höger och vänster. Dock visade sig dessa farhågor helt onödiga. Körning hölls på en seriös nivå. Bra jobbat. Dagen bjöd på ett par tighta fighter mot/med flera roliga bilar och en gul M3 i synnerhet (ursäkta om jag var för på)
Dock finns det en del punkter under rubriken förbättringsbart. - Förarmötet bör vara lite mer utav ett förmanande tal. Kan behövas då nivån var minsta sagt varierande bland deltagarna. (Alla som hört BTGs tal på bmwsc vet vad jag menar) Denna lilla detalj kan hålla deltagares överkörning i schack och därmed bil på banan och inte i gruset. - Fem (eller hur många rödflaggningar det var) är extremt mycket, och talar sitt tydliga språk. Att ta till sig både av deltagare såväl som arrangör.. (Och varför gav inte de bemannade posteringarna rödfalgg?) -Bemanning vid ankomst (t.ex vid tunneln)! Hej, välkommen! Du ska parkera här. Du ska besiktiga där. Köpa licens hos dom... etc. Ingen kollade ens om jag hade betalt avgiften.. eller? -Till många deltagare - Släpp prestigen och inse att vi ska ha kul tillsammans och komma hem med hela bilar! Om en bil kommer ifatt bakifrån ÄR den snabbare på varvet. Spelar ingen roll om du drar ifrån på rakan. Släpp förbi!!! Blir bara massa farliga omkörningar. Detta borde verkligen betonas på ovan önskade förmaningstal. Avslutar med att tacka Johan Sjöstrom för "compact"-coaching Gjorde grym skillnad i de partier jag hade svårt för. Tack för mig _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
+1 _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
+2
En bra träff men det finns alltid saker att förbättra för att göra det ännu bättre. Flaggor vid posteringarna såg man aldrig, elektronisk flagga är bra men vanliga flaggor gör saken SÅ mkt tydligare. Bantiden är dyrbar så bort med bilarna omedelbart från banan, ett par gånger kändes det som det gick åt tid i onödan. MEN jag tyckte ändå att träffen som helhet var mkt bra så en för det. TPC träffens styrka är ju den otroliga mixen av bilar, riktigt skoj för oss som mest stod vid sidan av och njöt. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Jag tycker att det var lite klurigt att nybörjare på gatdäck och rejsingrävar på r-däck parades ihop nästan omgående...
Jag hade fullt sjå med att lära mig banan och samtidigt hålla koll efter mycket snabbare bilar. Jag harvade runt på 1.17... tider och var nöjd med det, men det är ju nästan 10 sekunder långsammare än de snabbaste i samma grupp... Så jag skulle gärna se att vi nybörjare fick ett pass till i egen fart, gärna med en som hittade på Knutstorp och kunde visa bra spår som ledare i gruppen. Nu fick Bullen i sin svarta 240 med 500 hk o r-däck visa oss nya runt... Det gick bra med det är inte optimalt. Men kul var det... :-) _________________ Niclas Swahn |
||||||
Själv agerade jag lite "instruktör light" åt ett gäng grabbar vilket var skoj och givande, detta kanske är något TPC kunde anamma, en erfaren man tar med sig en i bilen alternativt åker med i "kundens" bil. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Jag hade gärna haft dig i bilen (Röd Mazda 3 MPS)ett par varv, men jag blev så himla åksjuk efter lunch... nästa gång hugger jag tag i dig. _________________ Niclas Swahn |
||||||
Träffad... Jag var en av de som fortsatte köra trots en röd flaggpostering/tavla. Vårt pass blev ju rödflaggat ganska tidigt, och efter 5 min i depån var det ut igen, på första varvet ut så blinkade fortfarande näst sista(tror jag) tavlan rött, så jag fortsatte rakan fram i lugnt tempo, och dom släppte ju fortfarande ut bilar?, så jag rullade ett varv till och fortfarande kom det ut bilar och inget från huvudposteringen så då ökade jag tempot och efter något varv till så slocknade tavlan. Detta hände även första passet jag körde då det blinkade gult 5-6 varv över NGK men utan att jag såg något, så det kändes inte som att de hade stenkoll på alla tavlorna. Klart man ska ju stanna om det är rödflagg men får man ingen påbackning från huvudposten och det bara var en tavla som lös så forsatte jag. Ang morgonen så kunde de ju avbrutit besiktningen och kört förarmöte som bestämt 8.45, startat bankörningen 9.00 och sedan fortsatt besiktningen så att inte bantiden blev lidande, det är ju trots allt den som kostar. Minuter=$$$ Ta nu inte detta som kritik utan bara några synpunkter att tänka på till nästa träff. //Petter _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||||||
Jag ställer gärna upp och har dessutom åksjuketabletter i ryggan så du vet. Gällande att köra mot rödflagg Det var stundtals lite rörigt med lamporna ute på banan och jag såg ett flertal gånger folk som ignorerade lampor, erkänner själv att det blev någon enstaka försiktig omkörning när det lyste gulflagg över hela banan trots att det bara stod en oskadad bil i gräset, och det ganska länge. Att slopa vanliga flaggor tror jag är dumt, jag ser bara dom elektroniska som ett komplement till det analoga systemet. Sedan vet jag inte om alla posteringar kunde styra lamporna eller bara huvudposteringen? Säkrast är väl om en person sköter det och bara får in rapporter från flaggisarna.. Än en gång det var en bra träff i det stora hela så ta det på rätt sätt! _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Bra och rolig träff. Tack! Gatdäck var helt ok, de första 2 varven..
Enda jag störde mig på var gaphalsen som direkt högg på träffansvarig när det var "teknisk fel" med rödflaggnignen. Man kan väl agera lite artigt och inte gapa. De skickade ut en bil (John) så fort de kunde för att kolla vad som egentligen felade. Ingen nämnd, ingen glömd. _________________ BMW M2 -18 Audi A3 Cab -18 VW Up! -12 |
||||||
Det kan vara mig du menar. För att förklara situationen så hade redan 2 olika personer varit framme och frågat vad som hände och vad som skulle ske, träffansvariges svar var "Men vi kan inte göra något, det blinkar rött, vi vet inte varför, och samtidigt är det bilar ute och kör så då kan vi inte gå ut och kolla för vi kan inte gå bort till den posteringen då" Helt enkelt ett moment 22. Då skrek jag (då jag stod en bit bort och bilar dundrade förbi ~90dB högt jämte oss att "svartflagga dem då så ni kan kolla er flaggpostering". Rätt eller fel? Iaf mycket mer handlingskraftigt än att stå och se på när 3-4 är ute och kör, vilket hindrade oss 20 andra som följde rödflaggen och väntade i depån som man ska. Ett tydligt exempel på kollektiv bestraffning kan man säga- Men visst, om man ska vänta ytterligare även om vi 20 som väntade gjorde rätt så ber jag om ursäkt, men jag ser verkligen inget fel på det jag gjorde. Jag är själv delaktig arrangör för andra träffar och regel #1 är tydlig kommunikation och tydligt handlande. Här fanns inget av det. //My Edit: Det är aldrig, och jag menar aldrig, ok att köra mot rödflagg. Där har arrangören ett tydligt ansvar att plocka in _alla_ bilar. _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Röd flagg så skall bilarna slå av på tempot och av banan inget annat. Även om det inte var skarpt läge just denna gången så är jag glad att det var någon som reagerade i folkskaran som var på plats. Att det för stunden kändes "gapigt" kan väl vara på sin plats, tror inte det är några sura miner idag. |
||||||
Eftersnack 2012-07-15 Ring Knutstorp TPC | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (14593 totalt) |