Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-07-15 Ring Knutstorp TPC
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (14593 totalt)
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1634



Tack för en bra dag!

Mkt trevliga bilar och folk!
Sebbe och jag knäppte lite bilder under dagen, som jag lägger upp lite efter hand här i tråden

Klicka för större bilder!

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3410



Å hej å hå, någon som släpat ut en e-klass cupé på bana..
Det måste varit svajigt

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1634



Klicka för större bilder!

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
henrik rosengren
norra vram
Här sen Feb 2005
Inlägg: 163



Finns någon rolig film.

_________________
henrik rosengren
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1209



Tack för en bra träff, trots förseningar i början blev det många varv till slut.
Kul med lite "sparring" från BMW killarna, hoppas jag inte var ivägen för mycket.
Tur att AC:n finns ännu kvar, blir hetare än bilen!

BMW M3 E36 Gul

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1634



Klicka för större bilder!

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6595



Kul med bilder! Du råkar inte ha några på en blå Corsa?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1634



Klicka för större bilder!

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jovani skrev:
Å hej å hå, någon som släpat ut en e-klass cupé på bana..
Det måste varit svajigt


Vi skojade lite om att lilla jag skulle fått plats i det bakre hjulhuset när Mercan äntrade kurva1, minns jag inte fel var bilen bestyckad med året runt däck eller nåt sådant oxå

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1634



Figgz skrev:
Kul med bilder! Du råkar inte ha några på en blå Corsa?


Tyvärr dåligt med det

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1313



Tackar för en trevlig dag på banan. Kul träff med ett verkligt sammelsurium av olika bilar. Kul thumbs up Första gången jag körde med TPC och var lite orolig för att det skulle driftas etc till höger och vänster. Dock visade sig dessa farhågor helt onödiga. Körning hölls på en seriös nivå. Bra jobbat. Dagen bjöd på ett par tighta fighter mot/med flera roliga bilar och en gul M3 i synnerhet (ursäkta om jag var för på)

Dock finns det en del punkter under rubriken förbättringsbart.

- Förarmötet bör vara lite mer utav ett förmanande tal. Kan behövas då nivån var minsta sagt varierande bland deltagarna. (Alla som hört BTGs tal på bmwsc vet vad jag menar) Denna lilla detalj kan hålla deltagares överkörning i schack och därmed bil på banan och inte i gruset.
- Fem (eller hur många rödflaggningar det var) är extremt mycket, och talar sitt tydliga språk. Att ta till sig både av deltagare såväl som arrangör.. (Och varför gav inte de bemannade posteringarna rödfalgg?)
-Bemanning vid ankomst (t.ex vid tunneln)! Hej, välkommen! Du ska parkera här. Du ska besiktiga där. Köpa licens hos dom... etc. Ingen kollade ens om jag hade betalt avgiften.. eller?
-Till många deltagare - Släpp prestigen och inse att vi ska ha kul tillsammans och komma hem med hela bilar! Om en bil kommer ifatt bakifrån ÄR den snabbare på varvet. Spelar ingen roll om du drar ifrån på rakan. Släpp förbi!!! Blir bara massa farliga omkörningar. Detta borde verkligen betonas på ovan önskade förmaningstal.

Avslutar med att tacka Johan Sjöstrom för "compact"-coaching thumbs up Gjorde grym skillnad i de partier jag hade svårt för.

Tack för mig

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1634



frapp skrev:
Tackar för en trevlig dag på banan. Kul träff med ett verkligt sammelsurium av olika bilar. Kul thumbs up Första gången jag körde med TPC och var lite orolig för att det skulle driftas etc till höger och vänster. Dock visade sig dessa farhågor helt onödiga. Körning hölls på en seriös nivå. Bra jobbat. Dagen bjöd på ett par tighta fighter mot/med flera roliga bilar och en gul M3 i synnerhet (ursäkta om jag var för på)

Dock finns det en del punkter under rubriken förbättringsbart.

- Förarmötet bör vara lite mer utav ett förmanande tal. Kan behövas då nivån var minsta sagt varierande bland deltagarna. (Alla som hört BTGs tal på bmwsc vet vad jag menar) Denna lilla detalj kan hålla deltagares överkörning i schack och därmed bil på banan och inte i gruset.
- Fem (eller hur många rödflaggningar det var) är extremt mycket, och talar sitt tydliga språk. Att ta till sig både av för både deltagare såväl som arrangör.. (Och varför gav inte de bemannade posteringarna rödfalgg?)
-Bemanning vid ankomst (t.ex vid tunneln)! Hej, välkommen! Du ska parkera här. Du ska besiktiga där. Köpa licens hos dom... etc. Ingen kollade ens om jag hade betalt avgiften.. eller?
-Till många deltagare - Släpp prestigen och inse att vi ska ha kul tillsammans och komma hem med hela bilar! Om en bil kommer ifatt bakifrån ÄR den snabbare på varvet. Spelar ingen roll om du drar ifrån på rakan. Släpp förbi!!! Blir bara massa farliga omkörningar. Detta borde verkligen betonas på ovan önskade förmaningstal.

Avslutar med att tacka Johan Sjöstrom för "compact"-coaching thumbs up Gjorde grym skillnad i de partier jag hade svårt för.

Tack för mig


+1 thumbs up

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



+2

En bra träff men det finns alltid saker att förbättra för att göra det ännu bättre.

Flaggor vid posteringarna såg man aldrig, elektronisk flagga är bra men vanliga flaggor gör saken SÅ mkt tydligare.

Bantiden är dyrbar så bort med bilarna omedelbart från banan, ett par gånger kändes det som det gick åt tid i onödan.


MEN jag tyckte ändå att träffen som helhet var mkt bra så en thumbs up för det.

TPC träffens styrka är ju den otroliga mixen av bilar, riktigt skoj för oss som mest stod vid sidan av och njöt.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Peak64
Malmö
Här sen Aug 2008
Inlägg: 145


Trådstartare
Jag tycker att det var lite klurigt att nybörjare på gatdäck och rejsingrävar på r-däck parades ihop nästan omgående...

Jag hade fullt sjå med att lära mig banan och samtidigt hålla koll efter mycket snabbare bilar. Jag harvade runt på 1.17... tider och var nöjd med det, men det är ju nästan 10 sekunder långsammare än de snabbaste i samma grupp...

Så jag skulle gärna se att vi nybörjare fick ett pass till i egen fart, gärna med en som hittade på Knutstorp och kunde visa bra spår som ledare i gruppen.

Nu fick Bullen i sin svarta 240 med 500 hk o r-däck visa oss nya runt... Det gick bra med det är inte optimalt.

Men kul var det... :-)

_________________
Niclas Swahn
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Peak64 skrev:
Jag tycker att det var lite klurigt att nybörjare på gatdäck och rejsingrävar på r-däck parades ihop nästan omgående...

Jag hade fullt sjå med att lära mig banan och samtidigt hålla koll efter mycket snabbare bilar. Jag harvade runt på 1.17... tider och var nöjd med det, men det är ju nästan 10 sekunder långsammare än de snabbaste i samma grupp...

Så jag skulle gärna se att vi nybörjare fick ett pass till i egen fart, gärna med en som hittade på Knutstorp och kunde visa bra spår som ledare i gruppen.

Nu fick Bullen i sin svarta 240 med 500 hk o r-däck visa oss nya runt... Det gick bra med det är inte optimalt.

Men kul var det... :-)


Själv agerade jag lite "instruktör light" åt ett gäng grabbar vilket var skoj och givande, detta kanske är något TPC kunde anamma, en erfaren man tar med sig en i bilen alternativt åker med i "kundens" bil.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Peak64
Malmö
Här sen Aug 2008
Inlägg: 145


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Peak64 skrev:
Jag tycker att det var lite klurigt att nybörjare på gatdäck och rejsingrävar på r-däck parades ihop nästan omgående...

Jag hade fullt sjå med att lära mig banan och samtidigt hålla koll efter mycket snabbare bilar. Jag harvade runt på 1.17... tider och var nöjd med det, men det är ju nästan 10 sekunder långsammare än de snabbaste i samma grupp...

Så jag skulle gärna se att vi nybörjare fick ett pass till i egen fart, gärna med en som hittade på Knutstorp och kunde visa bra spår som ledare i gruppen.

Nu fick Bullen i sin svarta 240 med 500 hk o r-däck visa oss nya runt... Det gick bra med det är inte optimalt.

Men kul var det... :-)


Själv agerade jag lite "instruktör light" åt ett gäng grabbar vilket var skoj och givande, detta kanske är något TPC kunde anamma, en erfaren man tar med sig en i bilen alternativt åker med i "kundens" bil.



Jag hade gärna haft dig i bilen (Röd Mazda 3 MPS)ett par varv, men jag blev så himla åksjuk efter lunch... nästa gång hugger jag tag i dig.

_________________
Niclas Swahn
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007
Inlägg: 173



Figgz skrev:
det flaggades både gult och rött på banan stundtals utan att flaggvakterna rapporterade eller såg detta. Trots rödflagg så fortsatte även 3-4 bilar att köra full fart på banan i 4-5 varv, utan att varesig de gick in eller att huvudposteringen svartflaggade dem. Missar man en rödflagg i 4-5 varv, vad händer härnäst?


Träffad...

Jag var en av de som fortsatte köra trots en röd flaggpostering/tavla.
Vårt pass blev ju rödflaggat ganska tidigt, och efter 5 min i depån var det ut igen, på första varvet ut så blinkade fortfarande näst sista(tror jag) tavlan rött, så jag fortsatte rakan fram i lugnt tempo, och dom släppte ju fortfarande ut bilar?, så jag rullade ett varv till och fortfarande kom det ut bilar och inget från huvudposteringen så då ökade jag tempot och efter något varv till så slocknade tavlan.

Detta hände även första passet jag körde då det blinkade gult 5-6 varv över NGK men utan att jag såg något, så det kändes inte som att de hade stenkoll på alla tavlorna.

Klart man ska ju stanna om det är rödflagg men får man ingen påbackning från huvudposten och det bara var en tavla som lös så forsatte jag.

Ang morgonen så kunde de ju avbrutit besiktningen och kört förarmöte som bestämt 8.45, startat bankörningen 9.00 och sedan fortsatt besiktningen så att inte bantiden blev lidande, det är ju trots allt den som kostar. Minuter=$$$

Ta nu inte detta som kritik utan bara några synpunkter att tänka på till nästa träff.

//Petter

_________________
Petter Wejsfelt

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Peak64 skrev:
Johan Sjöström skrev:
Peak64 skrev:
Jag tycker att det var lite klurigt att nybörjare på gatdäck och rejsingrävar på r-däck parades ihop nästan omgående...

Jag hade fullt sjå med att lära mig banan och samtidigt hålla koll efter mycket snabbare bilar. Jag harvade runt på 1.17... tider och var nöjd med det, men det är ju nästan 10 sekunder långsammare än de snabbaste i samma grupp...

Så jag skulle gärna se att vi nybörjare fick ett pass till i egen fart, gärna med en som hittade på Knutstorp och kunde visa bra spår som ledare i gruppen.

Nu fick Bullen i sin svarta 240 med 500 hk o r-däck visa oss nya runt... Det gick bra med det är inte optimalt.

Men kul var det... :-)


Själv agerade jag lite "instruktör light" åt ett gäng grabbar vilket var skoj och givande, detta kanske är något TPC kunde anamma, en erfaren man tar med sig en i bilen alternativt åker med i "kundens" bil.



Jag hade gärna haft dig i bilen (Röd Mazda 3 MPS)ett par varv, men jag blev så himla åksjuk efter lunch... nästa gång hugger jag tag i dig.


Jag ställer gärna upp och har dessutom åksjuketabletter i ryggan så du vet.

Gällande att köra mot rödflagg

Det var stundtals lite rörigt med lamporna ute på banan och jag såg ett flertal gånger folk som ignorerade lampor, erkänner själv att det blev någon enstaka försiktig omkörning när det lyste gulflagg över hela banan trots att det bara stod en oskadad bil i gräset, och det ganska länge. Att slopa vanliga flaggor tror jag är dumt, jag ser bara dom elektroniska som ett komplement till det analoga systemet. Sedan vet jag inte om alla posteringar kunde styra lamporna eller bara huvudposteringen? Säkrast är väl om en person sköter det och bara får in rapporter från flaggisarna..

Än en gång det var en bra träff i det stora hela så ta det på rätt sätt!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



Bra och rolig träff. Tack! Gatdäck var helt ok, de första 2 varven..

Enda jag störde mig på var gaphalsen som direkt högg på träffansvarig när det var "teknisk fel" med rödflaggnignen. Man kan väl agera lite artigt och inte gapa. De skickade ut en bil (John) så fort de kunde för att kolla vad som egentligen felade.

Ingen nämnd, ingen glömd.

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6595



Jesper Persson skrev:

Enda jag störde mig på var gaphalsen som direkt högg på träffansvarig när det var "teknisk fel" med rödflaggnignen. Man kan väl agera lite artigt och inte gapa. De skickade ut en bil (John) så fort de kunde för att kolla vad som egentligen felade.



Det kan vara mig du menar.
För att förklara situationen så hade redan 2 olika personer varit framme och frågat vad som hände och vad som skulle ske, träffansvariges svar var "Men vi kan inte göra något, det blinkar rött, vi vet inte varför, och samtidigt är det bilar ute och kör så då kan vi inte gå ut och kolla för vi kan inte gå bort till den posteringen då" Helt enkelt ett moment 22. Då skrek jag (då jag stod en bit bort och bilar dundrade förbi ~90dB högt jämte oss att "svartflagga dem då så ni kan kolla er flaggpostering".

Rätt eller fel? Iaf mycket mer handlingskraftigt än att stå och se på när 3-4 är ute och kör, vilket hindrade oss 20 andra som följde rödflaggen och väntade i depån som man ska. Ett tydligt exempel på kollektiv bestraffning kan man säga-

Men visst, om man ska vänta ytterligare även om vi 20 som väntade gjorde rätt så ber jag om ursäkt, men jag ser verkligen inget fel på det jag gjorde.

Jag är själv delaktig arrangör för andra träffar och regel #1 är tydlig kommunikation och tydligt handlande. Här fanns inget av det.
//My

Edit: Det är aldrig, och jag menar aldrig, ok att köra mot rödflagg. Där har arrangören ett tydligt ansvar att plocka in _alla_ bilar.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
a.johnsson
Helsingborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 357



Jesper Persson skrev:
Bra och rolig träff. Tack! Gatdäck var helt ok, de första 2 varven..

Enda jag störde mig på var gaphalsen som direkt högg på träffansvarig när det var "teknisk fel" med rödflaggnignen. Man kan väl agera lite artigt och inte gapa. De skickade ut en bil (John) så fort de kunde för att kolla vad som egentligen felade.

Ingen nämnd, ingen glömd.


Röd flagg så skall bilarna slå av på tempot och av banan inget annat. Även om det inte var skarpt läge just denna gången så är jag glad att det var någon som reagerade i folkskaran som var på plats. thumbs up
Att det för stunden kändes "gapigt" kan väl vara på sin plats, tror inte det är några sura miner idag.

_________________
Anders Johnsson

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Eftersnack
2012-07-15 Ring Knutstorp TPC
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (14593 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande