Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
RenaultSport Duktiga Renaulttrimmare | << 1, 2 20702 besök totalt |
Var där idag med min, kan varmt rekommendera! Bilen går som ett skott nu men jösses va det kommer kosta på däckskontot för framhjul för det spinner till och med på 3'an på torr asfalt (med dåliga däck) _________________ Thomas Hammarström |
||
Grattis
Som du säkert märkte är Magnus på SMO en seriös kille som tar sina uppdrag på allvar. Och som du säger, man märker direkt efter 50 meter att något positivt har hänt med bilen. Även ljudet ändras - turbon flåsar och flämtar som bara den. Ett tips är ett öppnare luftfilter så får du ännu mer av den varan. Shiftech som levererar mappningarna/mjukvaran (de är en av Europas största på business-to-business) är duktiga. De var också i stort sett först med att få fram mappnig för min nya Ford Focus RS, så jag lär få anledning att besöka SMO snart igen. _________________ Per Brugge |
||
Hur ställa in bilen för att slippa allt det här hjulspinnet? Har inte fått på mina KW Clubsport än men antar att det kommer hjälpa till rätt mycket att sätta bilen stenhårt så man slipper att den niger så förbaskat i baken? Bredare däck och fälg säger ju sig självt men jag tänkte åka på 18" original så länge det går men att spinna sig ut ur varje kurva är väl kanske inte helt optimalt _________________ Thomas Hammarström |
||
Jag fick ha känslig gasfot och hela tiden laborera med "lagom" gaspåslag. Med frisk diffspärr tyckte jag ändå att det funkade OK. Men samtidigt hade jag aldrig några direkt planer på att ordna med mer effekt i motorn, för det är där någonstans runt 300 hk som gränsen går för vad en framhjulsdriven bil mäktar med - diffspärr eller ej.
Originalfälgarna har väl den udda bredden 8,25 tum (i alla fall har original 19-tummare det, jag antar att 18-tummarna har samma). Borde gå att kränga på 245:or på dem. Jag köpte spacers (som ock aldrig kom på) för att bredda spårvidden fram - kanske inte direkt ger mer fäste men i vart fall mer plats för breda framdäck. Lagom cambervinkel behöver du (alltså camberplattorna). När du går på gas i utgången av kurvan är du ju förtärande i sväng och hjulen är alltså "snedställda". Med lagom jamber får du så mycket gummi som möjligt i backen. Sedan är ett väl tilltaget däckkonto aldrig att förakta. Då kan man elda på utan att behöva oroa sig allt för mycket för däcken som försvinner i förtid _________________ Per Brugge |
||
RenaultSport Duktiga Renaulttrimmare | << 1, 2 20702 besök totalt |