Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -94 ver 2.0
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16   >>
6 besök senaste veckan (111722 totalt)
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 574



Bra tid. Slicks?

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
Bra kört

Tack!


Fredin skrev:
Bra tid. Slicks?

Det var R-däck.
Verkar som det går att köra fort med en Sierra också. Har du nån länk till info om den? Slickstid i din signatur?

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 574



Markus97 skrev:
Patrik Skoog skrev:
Bra kört

Tack!


Fredin skrev:
Bra tid. Slicks?

Det var R-däck.
Verkar som det går att köra fort med en Sierra också. Har du nån länk till info om den? Slickstid i din signatur?


Okej, som sagt bra tid.
Ja Sierran klarar sig hyfsat, men det är som du trodde med slicks. Med bättre bromsar ska den klara 1.18 nästa år, är mitt mål i alla fall.
Ingen tråd här tyvärr.

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1311



Bra tid Marcus, som vanligt thumbs up Vilka träffar med klubben planerar du under resten av året?

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
frapp skrev:
Bra tid Marcus, som vanligt thumbs up Vilka träffar med klubben planerar du under resten av året?


Tack! Men i efterhand hade det varit kul att köra mer där. Man sänkte ju nästan varje varv. Det gjorde alla tror jag. Men en dag till hade suttit fint så man känt att man var färdig.

Anderstorp måste jag nog hoppa då det väntas barn runt det datumet. Men kullen och knutan är med i planeringen.
Ses vi?

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Va iväg på slicks-shopping idag...




Kunde inte låta bli att handla detta babyset till min ofödde son.




I övrigt har inget hänt. Har inte ens tvättat bort märkena efter superstagekonorna. Skandal.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Fint!
KMS?

_________________
Patrik Skoog
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
Fint!
KMS?


KMS ja. Men nu var det nog på slutet även där. Tror det var det sista då dessa fick krängas av fälg där de suttit sen Solvalla där eran var över.

OT: Är det någon som öht bryr sig om STCC idag? Tala om att döda en serie...

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Markus97 skrev:
OT: Är det någon som öht bryr sig om STCC idag? Tala om att döda en serie...


Nog inte många... till och med banägarna backar ur och vill inte ha serien på banorna då de går back.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



Patrik Skoog skrev:
Markus97 skrev:
OT: Är det någon som öht bryr sig om STCC idag? Tala om att döda en serie...


Nog inte många... till och med banägarna backar ur och vill inte ha serien på banorna då de går back.


Detta är enligt mig lite förbryllande. Själv så tyckte jag aldrig om S2000 bilarna, kanske har sin förklaring i att man växte upp med Supertouring. Blev då att man vart med intresserad av DTM, speciellt tack vare Ekström kanske, och de är då enligt mig en bra val att gå till ett tekniskt reglemente som ligger närmare DTM är de extremt tråkiga S2000-bilarna. Men jag kanske är en av dom få som gillar STCC mer idag än för 3 år sen...

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2245



Några bilder från Time Attack på Mantorp. Har fler, men de är tagna från samma position, så de är snarlika dessa.
Rejsas auto-resize gör bilderna rätt kassa. Vill du ha dem i full upplösning får du hojta.






_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Tack Johan för bilder!
Jag tar mycket gärna emot dem med högre upplösning. Kanske till min mail? markusj97@hotmail.com

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2245



Absolut! Fixar i morgon!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Idag har det varit körning på Gelleråsen. Det är en bana som jag alltid ansett som både hemma och favoritbana. Tyvärr har det inte blivit nåt kört där tidigare i år för mig utan senaste besöket var hösten 2008.

Valde ett tillfälle där slickskörning var möjlig då jag saknat det sedan jag provat i våras. Men ville även prova R-däck, lite för att få en tid att jämföra mot andra å så.
Kändes klokast att börja på R-däck och med en del övrigt att önska av bilen och få fria varv fick jag 1.15,1 med optimal lap på 1.13,7. Långt isär alltså, precis som det brukar vara för mig. Understyrningen fortsätter att vara det största enskilda problemet. Vill inte greja nåt förrän jag fått på den front som ska vara och sett hur den beter sig med den.

Fick på slicksen efter lunch och det på nyligen inköpta vita fälgar. Jag tyckte det blev så bra så jag kommer måla de gamla vita också. Skillnaden i känsla mot R-däck är onekligen väldigt stor och jag vill inte gå tillbaka mer nu. Slicks gäller.
Jag körde 1.12,96 som bäst vilket var precis vad jag gått och tänkt som realistiskt.
Fick Håkan Johansson till att prova bilen några varv. Han fick några upplevelser på vägen så han slog aldrig min bästa varvtid men däremot så sänkte han optimal lap till 1.12,31 tack vare några snabbare sektortider. Det tråkiga med slickskörningen är att de avslöjar bristerna hos stötdämparna med all önskvärd tydlighet. Bakändan studsar betydligt i vissa partier när man pressar, känns nästan som man inte har några dämpare alls typ.
Håkan tror inte heller att det blir nån ordning på understyrningen förrän nya dämpare är på plats.
Jag tror han har rätt. Men jag vill inte lägga de pengarna på bilen för att få en sekund till eller vad det nu kan bli. Det känns inte värt det, inte nu iaf.






_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Fredagens slickskörning bjöd på en minst sagt intressant upplevelse.
Mina stötdämpare orkade inte hantera greppet som däcken presterade utan bilen började att studsa i vissa kurvor tex esset. Detta fick kolvarna i bromsoken att skaka tillbaka in i oken. Ja ni förstår hur det blev i inbromsningen till ejes...

Efter några panikinbromsningar så kom jag på att dutta till pedalen med vänstern strax innan inbromsningen för att lägga beläggen intill skivan. Då funkade det.

Nu till helgen blir sista körningen för mig i år med bmwsc på Knutstorp. Tillbaka på R-däck så bromsproblemet kommer säkert inte visa sig då. Det som blir ändrat är bakdäcken. Pga klubbens krav på fullt mönsterdjup har jag fått kränga av Kumho bak och lagt på ett par gamla 225 Yokohama. De är gamla och känns hårda att sticka nageln i men kanske kan det vara en bonnalösning på min understyrning..? Att försämra greppet bak alltså.

Känns lite kasst då jag tänkt ladda på lite inför knutan. Man vill ju se hur långt man räcker där mot alla skåningar som kör där frekvent. Men jag har svårt att motivera ekonomiska såväl som tidsmässiga utlägg på bilen som det ser ut. Kanske till och med att lusten börjar tryta lite tillfälligt.
Väl bakom ratten är det ju inga problem förstås så kul kommer det bli oavsett bara man är där. Och det inte regnar.

Såg att vi var lite fler TA ekipage än normalt vilket är kul! En liten besvikelse var att de fartdämpande konorna står i svackan innan ngk om jag förstod det rätt. Tycker ngk krönet är det häftigaste på banan och nu antar jag att man inte hinner få tillbaka farten innan vilket förstås är hela grejen med konorna.
Hur som helst ska det bli kul att få gasa ut på knutan igen.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Kul att ses på Lördag!

_________________
Patrik Skoog
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Var bara tvungen att köpa denna RC bil



Var tänkt som min dotters treårspresent men jag orkade inte vänta till december så den är provkörd idag!
(ska såklart kaross-sänkas till rätt höjd)


Förresten, någon som vet om man kan ta sig in på Knutstorpområdet i morgon kväll och isf när stänger de?
Är toa/dusch öppet?

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1311



Snygg front
Det är öppet på Knutstorp. Men du kanske pratade med simon om boende? Ses

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
frapp skrev:
Snygg front
Det är öppet på Knutstorp. Men du kanske pratade med simon om boende? Ses


Simon erbjöd plats i stugan. Stort tack!

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



Markus97 skrev:






Imponerande tider thumbs up !
Vad är det för dim och et på de nya fälgarna?
har du några problem med att det tar i?

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
bakmotor skrev:

Imponerande tider thumbs up !
Vad är det för dim och et på de nya fälgarna?
har du några problem med att det tar i?


Det är 9x17 ET18. Skärmkanter bak är valsat ganska rejält så det är inte att rekommendera på en fin bil.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -94 ver 2.0
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16   >>
6 besök senaste veckan (111722 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande