Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -94 ver 2.0 | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16 >> 6 besök senaste veckan (111722 totalt) |
Tack!
Det var R-däck. Verkar som det går att köra fort med en Sierra också. Har du nån länk till info om den? Slickstid i din signatur? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
Okej, som sagt bra tid. Ja Sierran klarar sig hyfsat, men det är som du trodde med slicks. Med bättre bromsar ska den klara 1.18 nästa år, är mitt mål i alla fall. Ingen tråd här tyvärr. _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||||
Tack! Men i efterhand hade det varit kul att köra mer där. Man sänkte ju nästan varje varv. Det gjorde alla tror jag. Men en dag till hade suttit fint så man känt att man var färdig. Anderstorp måste jag nog hoppa då det väntas barn runt det datumet. Men kullen och knutan är med i planeringen. Ses vi? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
Va iväg på slicks-shopping idag...
Kunde inte låta bli att handla detta babyset till min ofödde son. I övrigt har inget hänt. Har inte ens tvättat bort märkena efter superstagekonorna. Skandal. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
KMS ja. Men nu var det nog på slutet även där. Tror det var det sista då dessa fick krängas av fälg där de suttit sen Solvalla där eran var över. OT: Är det någon som öht bryr sig om STCC idag? Tala om att döda en serie... _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
Detta är enligt mig lite förbryllande. Själv så tyckte jag aldrig om S2000 bilarna, kanske har sin förklaring i att man växte upp med Supertouring. Blev då att man vart med intresserad av DTM, speciellt tack vare Ekström kanske, och de är då enligt mig en bra val att gå till ett tekniskt reglemente som ligger närmare DTM är de extremt tråkiga S2000-bilarna. Men jag kanske är en av dom få som gillar STCC mer idag än för 3 år sen... _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||
Några bilder från Time Attack på Mantorp. Har fler, men de är tagna från samma position, så de är snarlika dessa.
Rejsas auto-resize gör bilderna rätt kassa. Vill du ha dem i full upplösning får du hojta. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Tack Johan för bilder!
Jag tar mycket gärna emot dem med högre upplösning. Kanske till min mail? markusj97@hotmail.com _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
Idag har det varit körning på Gelleråsen. Det är en bana som jag alltid ansett som både hemma och favoritbana. Tyvärr har det inte blivit nåt kört där tidigare i år för mig utan senaste besöket var hösten 2008.
Valde ett tillfälle där slickskörning var möjlig då jag saknat det sedan jag provat i våras. Men ville även prova R-däck, lite för att få en tid att jämföra mot andra å så. Kändes klokast att börja på R-däck och med en del övrigt att önska av bilen och få fria varv fick jag 1.15,1 med optimal lap på 1.13,7. Långt isär alltså, precis som det brukar vara för mig. Understyrningen fortsätter att vara det största enskilda problemet. Vill inte greja nåt förrän jag fått på den front som ska vara och sett hur den beter sig med den. Fick på slicksen efter lunch och det på nyligen inköpta vita fälgar. Jag tyckte det blev så bra så jag kommer måla de gamla vita också. Skillnaden i känsla mot R-däck är onekligen väldigt stor och jag vill inte gå tillbaka mer nu. Slicks gäller. Jag körde 1.12,96 som bäst vilket var precis vad jag gått och tänkt som realistiskt. Fick Håkan Johansson till att prova bilen några varv. Han fick några upplevelser på vägen så han slog aldrig min bästa varvtid men däremot så sänkte han optimal lap till 1.12,31 tack vare några snabbare sektortider. Det tråkiga med slickskörningen är att de avslöjar bristerna hos stötdämparna med all önskvärd tydlighet. Bakändan studsar betydligt i vissa partier när man pressar, känns nästan som man inte har några dämpare alls typ. Håkan tror inte heller att det blir nån ordning på understyrningen förrän nya dämpare är på plats. Jag tror han har rätt. Men jag vill inte lägga de pengarna på bilen för att få en sekund till eller vad det nu kan bli. Det känns inte värt det, inte nu iaf. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
Fredagens slickskörning bjöd på en minst sagt intressant upplevelse.
Mina stötdämpare orkade inte hantera greppet som däcken presterade utan bilen började att studsa i vissa kurvor tex esset. Detta fick kolvarna i bromsoken att skaka tillbaka in i oken. Ja ni förstår hur det blev i inbromsningen till ejes... Efter några panikinbromsningar så kom jag på att dutta till pedalen med vänstern strax innan inbromsningen för att lägga beläggen intill skivan. Då funkade det. Nu till helgen blir sista körningen för mig i år med bmwsc på Knutstorp. Tillbaka på R-däck så bromsproblemet kommer säkert inte visa sig då. Det som blir ändrat är bakdäcken. Pga klubbens krav på fullt mönsterdjup har jag fått kränga av Kumho bak och lagt på ett par gamla 225 Yokohama. De är gamla och känns hårda att sticka nageln i men kanske kan det vara en bonnalösning på min understyrning..? Att försämra greppet bak alltså. Känns lite kasst då jag tänkt ladda på lite inför knutan. Man vill ju se hur långt man räcker där mot alla skåningar som kör där frekvent. Men jag har svårt att motivera ekonomiska såväl som tidsmässiga utlägg på bilen som det ser ut. Kanske till och med att lusten börjar tryta lite tillfälligt. Väl bakom ratten är det ju inga problem förstås så kul kommer det bli oavsett bara man är där. Och det inte regnar. Såg att vi var lite fler TA ekipage än normalt vilket är kul! En liten besvikelse var att de fartdämpande konorna står i svackan innan ngk om jag förstod det rätt. Tycker ngk krönet är det häftigaste på banan och nu antar jag att man inte hinner få tillbaka farten innan vilket förstås är hela grejen med konorna. Hur som helst ska det bli kul att få gasa ut på knutan igen. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
Var bara tvungen att köpa denna RC bil
Var tänkt som min dotters treårspresent men jag orkade inte vänta till december så den är provkörd idag! (ska såklart kaross-sänkas till rätt höjd) Förresten, någon som vet om man kan ta sig in på Knutstorpområdet i morgon kväll och isf när stänger de? Är toa/dusch öppet? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
Imponerande tider ! Vad är det för dim och et på de nya fälgarna? har du några problem med att det tar i? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Det är 9x17 ET18. Skärmkanter bak är valsat ganska rejält så det är inte att rekommendera på en fin bil. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -94 ver 2.0 | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16 >> 6 besök senaste veckan (111722 totalt) |