Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Caddy 5.0 V8 Rwd | << 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 5 besök senaste veckan (191942 totalt) |
.
Har tröttnat på halvbuckliga "hembockade" plåtar och snodde ihop en liten plåtbock till skruvstädet för husbehov. Tyvärr så blev den rätt liten eftersom jag inte hade längre vinkeljärn i skrotlådorna. Men nu sitter i alla fall en kåpa över bromsregulatorn som SFRO ville ha. _________________ Calle Olsson |
||
Ajdå, det låter ju inte bra förstås. Då verkar det inte speciellt lockande att köpa nya originalbussningar. Men vad har jag för alternativ? Köpa andra (vilka?) bussningar som modifieras till passande mått? En dum(?) fråga, kan fungerande bussningar framställas med 3D-skrivare? Jag har mailat Avo England men dom låtsas som att det regnar än så länge. Har alltså inte svarat ... Edit : Nu har dom svarat kort med en motfråga om mått eller ev. art.nr. på bussningen. Fortsättning följer ... _________________ Calle Olsson |
||
Eventuellt att det går att printa med någon hårdare sorts TPU, typ Ninjatek Cheetah eller Armadillo(hårdare).
Dom brukar bli riktigt slitstarka och typ omöjliga att ha sönder. Har du någon måttsatt ritning och firman krånglar så kan jag säkert sno ihop några du kan testa med. _________________ Robin Thorén |
||
Tack för erbjudandet! Men AVO har meddelat att dom har fått "a poor batch of bushes a few years ago" och dom kommer att skicka nya bussningar till mej. Så om dom nya bussningarna är ok så är problemet löst. Annars så hör jag av mej! _________________ Calle Olsson |
||
Njaäe ... eftersom mittmotorbilar väl brukar ligga nära 50/50 så borde väl även denna mittmotorbil hamna däromkring? Både tank och "vanligt" batteri är placerat framtill. Går det att hitta värden för hjulinställningar för olika bilar någonstans på nätet? _________________ Calle Olsson |
||
.
Nu har nya bussningar kommit. Men inte förrän PostNord har snott 76kr av mej för ingenting. Men med tanke på vad PostNords VD + tjänstemän har i lön så är dom väl tvungen förstås. Och dom är snabb med påminnelse när dom ska ha in pengar. Denna påminnelse landade i brevlådan samtidigt som bussningarna från UK! Och ändå så betalade jag direkt när jag fick första anvisningen ... _________________ Calle Olsson |
||
Får se om du får de där att hålla, brukar gå sisådär med lite hårdare fjädrar.
Har likadana liggandes till Porsche 924/944 och de var bussningarna trasiga på också. I mina öglor fanns det färdigt för att kunna köra M12 uniball och låsringar, kan vara ett alternativ om du inte får det att fungera med de där bussningarna. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Bra tips värt att kolla ifall nya bussningarna inte pallar trycket. _________________ Calle Olsson |
||
.
Dags att damma av denna pallbockstråd ... igen ... Pluskabeln hamnade inne i bilen, i ett original "veck" i golvet. Den trånga "kardantunneln" är snorfull av vajrar (gas-, växel & hanbroms), rör (kyl-, defroster, vakum, broms & koppling) och slangar (bränsle). Lite bitumenmatta får funka som skydd. _________________ Calle Olsson |
||
|
||
.
Jag kanske ska tydliggöra att bilden ovan var ett skämt! Mitt bygge har som sagt inte någon kardan. Och den står snustorrt på friska Biltemapallbockar! Minuskabel till batteri och kabel mellan motor och kaross fixad. _________________ Calle Olsson |
||
.
Original innerbelysning ovan vä dörr hamnade bakom buren. En modernare innerbelysning hittade jag i en bra-att-ha-låda, Audi A4 tror jag. Svetsade en liten hållare och placerade den ovanför backspegeln. En bra sak med modernare innerbelysning är att jag slipper den gamla spollampan. _________________ Calle Olsson |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Caddy 5.0 V8 Rwd | << 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 5 besök senaste veckan (191942 totalt) |