Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 325im M50 TURBO -88 | << 1, 2, 3, 4 >> 17023 besök totalt |
De är från m52b28, från e36 328 _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
Det är en 5-cyl Volvo turbo motor! Mycket trevligt projekt förresten!!! Som sagt, det är ju upp till föraren att utnytja effekten och det är ju bara roligt! _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||||
När BMW SC var på Anderstorp i september var "rör-olsson" där med sin lätt trimmade Alpina B6 2,8. Den bilen har väl runt 600 hkr och väghållning som matchar. När man såg en liten röd prick i backspegeln i utgången av rakan så var det bara att hålla höger för någon sekund senare hade man monstret i bakluckan _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 530d xDrive -17 BMW 320i xDrive -15 |
||||||
Hehe någon v*lvo kommer defenitivt aldrig se röken av mitt motorrum Tack föresten _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
olsson har gula koni, ställbara kränghämmare, eibach fjädrar (som han inte vet ett dugg om) och "åka-fort-bussningar".. Den killen är min idol. Han rattar bilen som en gud. Jag tycker inte att väghållnings grejerna matchar bilen, men det går ändå. Det är roligt att se honom spöa 1000000-kronors byggen till höger och vänster. OT: Han sa åt mej att jag skulle ha med mej en vuxen person när jag ska köra min bil sen (han har åkt med i den e30 m3a som hade den motorn som jag ska få programmet ifrån). _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||||
Nej, det är onödigt när BMW bygger så fina sexor! Dock har jag en viss förkärlek till volvo femman _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||||
Blurk, släga i en v*lvo 5a i min bil skulle va ungefär lika smart som att köra in i väggen _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
Nu är bilen hos PPF , Dom ska köra den till feritta och sen ska dom bygga prototypen till ett rostfritt avgassystem till e30 på min bil
Gula koni fjäderben och APEX fjädrar är oxå hämtade Bilder kommer =) _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
Vad blir det för grovlek på avgaset? _________________ Erik Abrahamsson Opel Manta -74 |
||||||
3", så nu kan du snart köpa samma system på Feritta, de blev tydligen väldigt bra, de är byggt ända fram till grenrören. Ska hämta bilen imorrn/fredag, då kommer de lite bilder. EDIT: av mig själv Bilder kommer på avggas systemet när ja får de feritta ska bygga en kopia först _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
Gött!
Ska följa projektet hårdare här än va ja gör på PPF. Grejjar du 800hk i den, o kör bana med den så ROCK ON! : Sen, låt oss säga att du har 808,4hk vid 5500rpm eller nåt sånt, så är de just på de varvet, sen har du kanske 750hk över ett större register, visst, de kommer bli halkigt på bana men man kör ju med huvet! Raksträckorna är till för att korta varvtiderna, effekten är bra, bara motorn blir snäll över registret! Lycka till i fortsättningen! MVH |
||||||
Tackar japp, o ja är inte den som kommer sitta o jaga tiondelar på banan, är bara kul att åka lite o se att bilen klarar de o så.. sen är de ju kul att man får gasa där, vilket man inte får på gatan Men huvudsaken e ju att man har kul Föresten så e din e21a frääään :woot: lägga upp tråd här? _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
Idag har ja bestämt mig för en grej till på "att göra listan" Karossen ska strängsvetsas, för mer styvhet i karossen.
Tanken va ju att köpa en m3 e30 och bygga en warsteiner kopia. Men de är så fasligt dyrt i inköp. så nu bygger jag på min istället, och så strängsvetsar ja karossen för o få en liknande styvhet som m3 karossen har. Men en sak är säker, jag ska ha en m3 e30 innan ja är 30! och en sak till som är säker! de ska vara en SPORTEVo!! _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
Jag har en tråd här, bara att leta rätt på den! Eller ja skickar me den! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=20761 De skrivs inte så mycke i den! Är väl för lite modifikationer än... Kommer nog! Hoppas du kommer ut nästa sommar så man får se nå maffigt rulla ut! Själv är man nog en bredvid din bil på bana... Lycka till! |
||||||
Riktigt ballt bygge de är fräänt med e21! Ja tror nog inte att du kommer vara så slow som du tror på bana =), gäller ju o kunna ratta oxå _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
Pyramidringning |
||||||
Japp, de är när man ska ladda mycket, då fräser man ur ett spår i varje cylinderlopp som är tex 2mm brätt och 1,5mm djupt.. sen fräser man till en ring som passar i urfräsningen, men med en liten pyramid på som skär in i toppen, kallas även skärringar. Man måste även skära ur topplockspackningen lite där ringen ska gå in i toppen. Hoppas du förstår vad ja menar. Mvh Emil _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
Jahapp.. idag kom beslutet att jag ska försöka bli värsta M50 motorn "i en e30 kaross" med delad bakvagn i sverige.
Ska bli kul att försöka, målet som ja SKA nå som ja inte ger mig förns ja har 800hk, men jag ska även försöka nå 1000+hk i bänken, får se om jag lyckas. Mvh Emil _________________ Emil Grevesmühl |
||||||
okej, en variant på vanliga stålringar då alltså, eller man kör alltid med såna pyramidringar? |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 325im M50 TURBO -88 | << 1, 2, 3, 4 >> 17023 besök totalt |