Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel GT -69
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
6 besök senaste veckan (133110 totalt)
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546



Ericl skrev:
Kanske något gästspel i SLC klass 3.


Ahha....en blivande konkurent...

Ang. dina lådfunderingar. Behöver du verkligen en så stark låda....om du ska åka 225-däck ?

Jav vet föresten en låda som skulle kunna funka. Dock inte jättelätt att få tag i.

Nv 3500.....sitter i Chevy S10 Pickup med 4.3l V6

Det är en Gtrag...och heter Munchi ibland.
Tål som en T-5....300-350 nm har jag för mej. Fast den käns "tajtare" än T-5

Jag har en här om du vill ha mått.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Necrodamus
Lidköping
Här sen Dec 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej, GT:n var riktigt ball, men vems är den VRÅLFETA Vectra A:n????

Gärna lite spec. Om drivlinan med tack!

_________________
Daniel Larsson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546



Necrodamus skrev:
Hej, GT:n var riktigt ball, men vems är den VRÅLFETA Vectra A:n????

Gärna lite spec. Om drivlinan med tack!


Det är en STCC-bil.
Brunstet..??

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Necrodamus
Lidköping
Här sen Dec 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


ButterflyRacing skrev:
Necrodamus skrev:
Hej, GT:n var riktigt ball, men vems är den VRÅLFETA Vectra A:n????

Gärna lite spec. Om drivlinan med tack!


Det är en STCC-bil.
Brunstet..??


Joo, det såg jag oxå, men vem är det som äger bilen och vad är det för motorspec. i en sån där

_________________
Daniel Larsson
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Necrodamus skrev:
ButterflyRacing skrev:
Necrodamus skrev:
Hej, GT:n var riktigt ball, men vems är den VRÅLFETA Vectra A:n????

Gärna lite spec. Om drivlinan med tack!


Det är en STCC-bil.
Brunstet..??


Joo, det såg jag oxå, men vem är det som äger bilen och vad är det för motorspec. i en sån där

Haha, den har jag skruvat med en gång i tiden (dvs när Brunstedt körde och ägde den)! Det var en tidig super touring, den hade tex inte fått vänt topplock ännu. Lämnade ung. 290hk. Vem som äger den nu vete tusan. Tror att den såldes till Spanien sist jag hörde något om den, men är inte säker.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546



Kristian Larsson skrev:
Haha, den har jag skruvat med en gång i tiden (dvs när Brunstedt körde och ägde den)!


Har du också jobbat åt Brunstedt.?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4042



Dude skrev:
hittar inte mina bilder tyvärr, men om nån har den gamla wheelstidningen med reportaget, så skulle jag bli glad om jag kunde få en skannad kopia.


Har du ungefärlig tidpunkt på tidningsartikeln? Lättare och hitta om jag börjar i rätt årshög...

Edit: Såg nu att det var en gammal post jag läste. Men är det aktuellt fortfarande så kan jag se efter...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9853

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Nillet skrev:
Dude skrev:
hittar inte mina bilder tyvärr, men om nån har den gamla wheelstidningen med reportaget, så skulle jag bli glad om jag kunde få en skannad kopia.


Har du ungefärlig tidpunkt på tidningsartikeln? Lättare och hitta om jag börjar i rätt årshög...

Edit: Såg nu att det var en gammal post jag läste. Men är det aktuellt fortfarande så kan jag se efter...


97-99 skulle jag gissa på

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Dude skrev:

det vita är förstärkningar innehållande klegecell.


[Värdelöst vetande on]
Tillverkas i nordöstra italien, i Longarone ca 10-15 mil norr om Venedig, i en bautastor press av fabrikat Motala
[Värdelöst vetande off]


[Lite mer nyttigt vetande on]
Med ganska få undantag helt jämförbart med Divinycell

Vissa andra produkter som slutar på "cell" är inte alls jämförbara med dessa två ovan
[Lite mer nyttigt vetande off]

_________________
Pär Hylander
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Hej
Anders, jag ska ha tidningen någonstans.
Jag tror den ligger på jobbet.

MVH
Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9853

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Ericl skrev:
Hej
Anders, jag ska ha tidningen någonstans.
Jag tror den ligger på jobbet.

MVH
Eric


thumbs up

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4042



Dude skrev:
Nillet skrev:
Dude skrev:
hittar inte mina bilder tyvärr, men om nån har den gamla wheelstidningen med reportaget, så skulle jag bli glad om jag kunde få en skannad kopia.


Har du ungefärlig tidpunkt på tidningsartikeln? Lättare och hitta om jag börjar i rätt årshög...

Edit: Såg nu att det var en gammal post jag läste. Men är det aktuellt fortfarande så kan jag se efter...


97-99 skulle jag gissa på


Gick igenom registren på tidningarna i 96-99-högen och hittade inte. Gör en nogrannare koll när jag har tid.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



Citat:
Det var en tidig super touring, den hade tex inte fått vänt topplock ännu. Lämnade ung. 290hk. Vem som äger den nu vete tusan. Tror att den såldes till Spanien sist jag hörde något om den, men är inte säker.


Vänt topplock?

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11325



-- skrev:

Vänt topplock?


Normalt sett på Opels C20XE (som den "civiliserade" versionen hette) så sitter avgasportarna vända fram emot kylaren och insugsportarna sitter vända mot torpedväggen. Grenröret går alltså ner och under motorn innan på sin väg bakåt. På de bilar som gick i bla BTCC så gordes en annan topp där insugsportarna var vända fram och avgasportarna var vända mot torpeden.

Chevrolet använder C20XE-derivat i sin WTCC-bil, dock en med "vänd" topp: http://80.252.99.81/zooms/zoom019e/00033aff.jpg
http://www.stoeckl-klingerkfz.at/images/events/rennevent/chevimotor-25 . . . .
Även Lada skall ha använt samma motor 2006 om man får tro ett gäng pressreleaser inför 2006 års säsong.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Hej Anders
Nu har jag hittat tidningen.

Wheels nr8 1997 Sista sidorna.

Jag tar med den till dig när jag lämmnar hardeyskivan.

Nu har jag bestämt motor! Det blev GM(saab) 2.8l dubbelturbo V6:a
Då var det bara växellåda kvar......
MVH
Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
SFR Danne
Uppsala
Här sen Jan 2005
Inlägg: 138



Ericl skrev:
Hej Anders
Nu har jag hittat tidningen.

Wheels nr8 1997 Sista sidorna.

Jag tar med den till dig när jag lämmnar hardeyskivan.

Nu har jag bestämt motor! Det blev GM(saab) 2.8l dubbelturbo V6:a
Då var det bara växellåda kvar......
MVH
Eric


Den bilen skulle jag vilja se klar!

Hoppas vädret makter och alla andra stopp klossar försvinner, så jag kommer med asconan för en bromsning snart.

http://www.turbOOpel.info.se/

Mvh
Daniel
Citera
Claes Lycke
Bromma
Här sen Dec 2006
Inlägg: 5



Ericl skrev:
För 3,5 år sedan skrev Eric:

Hej

När alla andra projekt är klara så ska GT:n sättas ihop....
SLC Klass 2 blir nog utmärkt att åka med den. Orginalkaross som det är...
Just nu kan jag skylla på att det står ett bergborraggregat ivägen för att få ut bilen.
Planerna har ändrats lite under åren men senast iden är dubbel parralellturbo på C20XE motorn på ca 400hk och en dedion bakaxel i kolfiber med BMW diffklump. Men det hinner nog bli annat innan bilen är klar.
Fredrik, styrningen är fixad med färre knutar och längre pitmanarmar. Får jag starta då?

Först så ska Tipon bli klar till MSLS premiären, sen ska Beta Monte-carlon med Ferrari V8 bli klar till 1:a maj och skokloster så jag kan köra ifrån Anders lilla speedster. Glöm inte att beställa däcken Anders.
Eric Lycke


Alla dina andra projekt är klara men, GT'n är det "lite" kvar på... Tobbe har lovat en 1.26:00 runda på långa Mantorp i år..

Mvh
Dom som fortfarande hittar till garaget...

_________________
Claes Lycke
Citera
Claes Lycke
Bromma
Här sen Dec 2006
Inlägg: 5



Claes Lycke skrev:
Ericl skrev:
För 3,5 år sedan skrev Eric:

Hej

När alla andra projekt är klara så ska GT:n sättas ihop....
SLC Klass 2 blir nog utmärkt att åka med den. Orginalkaross som det är...
Just nu kan jag skylla på att det står ett bergborraggregat ivägen för att få ut bilen.
Planerna har ändrats lite under åren men senast iden är dubbel parralellturbo på C20XE motorn på ca 400hk och en dedion bakaxel i kolfiber med BMW diffklump. Men det hinner nog bli annat innan bilen är klar.
Fredrik, styrningen är fixad med färre knutar och längre pitmanarmar. Får jag starta då?

Först så ska Tipon bli klar till MSLS premiären, sen ska Beta Monte-carlon med Ferrari V8 bli klar till 1:a maj och skokloster så jag kan köra ifrån Anders lilla speedster. Glöm inte att beställa däcken Anders.
Eric Lycke


Alla dina andra projekt är klara men, GT'n är det "lite" kvar på... Tobbe har lovat en 1.26:00 runda på långa Mantorp i år..

Mvh
Dom som fortfarande hittar till garaget...


2 veckor senare:

Det ända som byggs på bilen är, dammlagret...
Men konstruktörn syns inte till.

/BMW byggarn.

PS
väntar på elsystemet så vi kan fylla i de svarta ringarna på gården.
DS

_________________
Claes Lycke
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Hej BMW byggaren och alla andra nyfikna
Du har inte lagt ut bilder på sista tiden! Du kanske kan ta några bilder nu och lägga ut åt mig.
Nu är Bakvagnen klar. BMW M3 Bakaxelklump med egentillverkad bakgavel för bärarmsinfästningar.
Baxaxelklumpen var så tung att jag lät den vara bärande del i konstruktionen.
Motor och Låda har fått sin plats i bilen och nu skall det fixas grenrör. Jag fick flytta lite på chassiet för att det skall få plats. Svänghjul och koppling är färdigt. 3skivig sachs Porsche 997 GT3 Cup med egentillverkat aluminiumsvänghjul.
Torrsumps pump är inhandlat och skall monteras i tråget.
Pedalstället är färdigt och sitter i bilen.
Styrväxeln är bytt till en med servo. Jag har så stor skrubbradie att jag tror det blir nödvändigt om man skall orka styra i 70minuter.

Jag hoppas att jag hinner klart till 2008

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1135



Mera bilder vore kul.

_________________
MVH Kristofer Eklund
[Kristofer Eklund Motorsport]

KEM SuperMini (Projekt)
Lexus nx450H -24(Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
StefanL
Stockholm
Här sen Apr 2007
Inlägg: 69



JEKLARS vilken häftig GT!

Den här tråden har jag helt missat. Man får väl hoppas att den kommer ut på banorna snarast.

Själv har jag en hyfsat o-orginial GT från 1969, planeras dock motorbyte i den och lite annat.

Dock så är den inte i sånt rejs-skick att den lämpar sig på rejsa... Kanske när jag kommit underfund med mitt "infinte-understeer" fenomen...

Så jag säger, MER GT!

Stefan


_________________
/Stefan Leeiner

Opel GT -69
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel GT -69
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
6 besök senaste veckan (133110 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande