Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 31, 32, 33 >> 5 besök senaste veckan (218585 totalt) |
Du menar go big or go home Jo de är väl också smart i och för sig, för den totala kostnaden i slutändan. I dag kör jag med 17x9 och hade väl tänkt fortsätta med de då de täcker till 245 möjligt 255 också. Aero hade jag ju tänkt mig V1 eller type S Men du tycker jag skulle gått på tyngre artilleri direkt alltså. Type gt2 eller gt7, men dom breddar för mycket är jag rädd. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Om du nu siktar på ett riktigt mellanår gör det väl inte så mycket att offra lite toppfart för de bredare/tyngre däcken?
Vad räknar du på att turbokonverteringen kommer kosta? _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||||
Ja vi får se, kannske nya uppsättningen RPF1 får bli 18X9,5 _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Jo så kan det ju vara, kan ju köpa både och i år och göra lite tester vad som går fortast. Turbo/kompressor ej bestämt helt hundra än, har läst mycket om element tunings äventyr med FA20 och det kostar flis som sagt att få en tillförlitlig FA20. Så mest lokande är ju ett motorbyte till komplet JDM maskin EJ207 med tillbehör och köra större spridare och pump med orginal turbo första året. Eller som vi prata om att köra EJ257 med fixad botten. Tiden till nästa år får avgöra och jag räknar med lite pengar nästa år, så hur mycket det får kosta har jag inte tagit ställning till än Klart är dock att jag bygger allt själv, då det är kul och man vet vad man får _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Jo tyvärr vet jag det allt för väl Men de inte frun vet, mår ingen dåligt av heller _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Motor alternativen jag skrev lite högre upp i tråden går att swappa i relativt lätt, då dom passar utan mod i befintliga motor fästen och mot lådan Tyvärr ligger startmotorn på fel sida för min låda på 4WD maskinerna, men känns som det är ett litet problem att fixa, då allt annat passar Som sagt då EJ207 = 2L maskin från Impreza STI och köper man JDM maskin där dom haft den sen start fram till nu, kan man få dom med dubbla AVCS och ett trevligt IHI Twinscroll aggregat. Ej257= 2,5L maskinerna som USA fick 2005 och Europa 2006 minus på dom är väl väldigt sköra ringland och en smid botten är ett måste + kommer standard med vanliga IHI aggregat. Alla EJ maskiner är även 20-30kg lättare än min FA20 maskin enligt vad jag sätt, sen tillkommer ju turbo och allt i kring, men newer the less lättare i grunden. Fins ju även nya FA20dit motorn i nya JDM WRX och USA WRX 10:6.1 i komp och en garret Twinscroll honey comb turbo, som sitter monterad direkt nere på grenröret under motor. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Äh ... gå bananas och köp Cornachinis std motor på 700hk.... bara bredda lite i motorutrymmet så passar den.... har ju sett sån i en 944... så borde ju gå även i din |
||||||
Ja de vore något de. En i garaget konstaterade att min FA20 är bredare än hans rak 6a är lång _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Om du tänker åka kumho så skulle jag vilja påstå att 245or ger mer grepp än 265. Tråkigt men tyvärr så ser dom helt annorlunda ut...
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||||
Trevligt att höra, för i år blir det just 245 på 9" fälgar, skjuter hoppet till 18" framför mig ett år till i alla fall _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Varit dåligt med tid åt just Toyotan i garaget, har fyllt på kärleks kontot om det kan kallas så men nu verkar mätarna ligga i fas i gen, så från och med i dag blir det tid i garaget i gen.
Så vad har då hänt? Ja inte mycket tyvärr, har skalat av motorn de mesta yttre och rengjort och förpackat spridare, för att skicka på invändig tvätt + flödes kontroll, DI spridarna behövdes det inte byttas nå teflon tättningar på, då dom är hela och fina, folk har ju stora problem med att dom brinner up, men verkar vara störst problem vid vanlig mak soppa, på E85 blir det nog inte lika het åt dom Och en bild på dom små PI spridarna Tänkte bytta stiften också när man ändå har chansen, känns dumt att inte göra de nu och kannske behöva göra de på plats mitt i säsongen och bränna sönder sig, men döm om min förvåning när jag fick åka och köpa en tändstifts hylsa, då de var 14mm fattning på stiften Alla stift höll rätt spel i alla fall så inga konstigheter där. Tänkte även köpa på mig 1-2st extra tändspolar att ha med mig, då de känns som en billig försäkring. Igår han jag med att börja plocka borta KW dämparna och demontera vänster fram, hittade inga läckage eller licknande, däremot låter den dämparen som en pårlande Bäck vid in och ut, så ska bli intressant att höra höger i kväll och se om man blir nå klokare. Matt ska även ringa mig i veckan och prata ny produkter dom ska lansera, intressant att höra upplägget på dom och vad jag kan tänkas behöva betala för grejerna. Sen väntar jag slutgiltiga svaret från en känd aero tillverkare, om det blir sponsor program 2017 _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Ja som befarat under säsongen, så är inte vänster framdämpare i bästa skick.
Höger har inga tendenser till att låta vid in och ut + att höger går ut av sig självt, de vill inte vänster Så de är bara att skicka på renovering som jag har budgeterat för, bara de att alla pengar jag räknat med att ha på kontot inte riktigt gick som tänkt, inte lika mycket övertid i år Men de löser väl sig _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Jo det är förvisso sant, har faktist funderingar på att köpa den lilla satans golf peggen/mini slagträtt eller vad vi ska kalla den + tättningar och ha med i reserv lådan också, just in case. Men sug passar dom här fint åker dom i igen. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Som jag förstått så deformeras tätningarna lätt vid montering/demontering därav rekommendationen. Surt om du skulle få strul mitt under race bara för att du demonterat för att inspektera... _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 31, 32, 33 >> 5 besök senaste veckan (218585 totalt) |