Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325i E46 Trackday, Inför säsong 2023! | << 1, 2, 3, 4 4 besök senaste veckan (7475 totalt) |
Nya svänghjulet, så fin att den borde platsa i vitrinskåpet, synd den göms undan...
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
Samt avgasbygget
Schmeidmanns rostfria extraktor, coatat och lindad med DEI bandage. Flexrör + X-rör rostfritt Dubbla 100cells rostfria kattar Liten mellandämpare rostfri + modellanpassad bakre dämpare med DTM slutrör. Delar valda för att få så låg vikt som möjligt och förbättra flödet, samt hålla ljudnivån rimlig. Riktigt gott ljud på högre varv, det där klingande rostfria ljudet är riktigt fränt. En viktminskning med 14kg ca från originalsystem med original kattar. Gamla system 40kg Nya systemet 26kg _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
Nu går tankarna kring att öka effekten, och få ur en hyfsad lagom effekt för bankörning.
Funderat på kompressor, och att kompressormata originalmotorn utan att öppna den. Tar gärna tips och ideer från er som gjort detta, och bristerna att överladda en M54. Tänker inte herrejösses effekter, utan ladda 0,4-0,5 bar, få ut kanske 250-300hk. Det gör stor skillnad körmässigt på bana. _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325i E46 Trackday, Inför säsong 2023! | << 1, 2, 3, 4 4 besök senaste veckan (7475 totalt) |